Space Star Techniczne - [MSS DID] Co to za egr?
maruder - 01-04-2014, 19:16 Temat postu: [MSS DID] Co to za egr? Witajcie. Nabyłem niedawno autko z silnikiem F9Q1 czyli 1.9 dci 102 KM. Dokładnie jest to mitsubishi space star (silnik jest z renault gdyby ktoś nie wiedział ). I standardowo mam wyciek z przepustnicy gaszącej. Gdy zagłębiłem się w temat, zobaczyłem że cewka egr wisi sobie oddzielnie. Masakra. Chyba z tego zaworu też coś się sączy:( W ogóle cewka jakoś dziwnie wygląda, jakby nie była od tego silnika. Czyściłem niedawno egr w megane 1.9 dti 80 KM i egr w tamtym silniku powinien wyglądać tam samo jak w 1.9 dci 102 KM. Wprawdzie nie oddzielałem wtedy cewki od zaworu ale wygląda mi to jakoś inaczej. Na cewce nie ma żadnych napisów (nie ma napisu pierburg ani nic), jest tylko napisane "made in the UK" Czyżby ktoś zamontował co miał pod ręką byle nie łapało błędów? Przedstawiam na fotkach jak to wygląda. Jeśli ta cewka nie jest od tego silnika to od jakiego jest auta? Bo wtyczka z wiązki przewodów pasuje idealnie do tej cewki. A może po prostu czegoś brakuje przy tej cewce? No bo tak jak jest teraz to nie idzie w żaden sposób zamontować cewki do zaworu...
I jeszcze zapytam o taki króciec jak na dwóch ostatnich fotkach. Znajduje się za kolektorem ssącym patrząc od przodu auta do tyłu. Nawet nie wiem od czego to jest, jest to jakby od jakiegoś podciśnienia. Nie jest on do niczego podłączony. Tak ma być?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
robertdg - 01-04-2014, 20:27
Poprostu sie odłamała cewka od zaworu
maruder - 03-04-2014, 19:46
Też mi przyszło do głowy że przy próbie wyjęcia egr on się rozpołowił ale chyba powinien zostać ten kołnierz od cewki przy kolektorze? Bo go tam nie ma - albo jest zgubiony albo to jakaś inna wersja. W każdym razie próbowałem teraz wyjąć zawór i...mam problem. Nie mogę go ruszyć, stukałem, pukałem i nic Jest o tyle gorzej, że jak nie ma cewki, to nie ma za co pociągnąć. Tym bardziej, że zaczyna autko się dławić gdy zaczynam ruszać. Coś go dławi i potrafi zgasnąć przy delikatnym ruszaniu. Dziś mi nawet na wolnych obrotach sam zgasł. A jak się już ruszy to jedzie. Zapewne to problem egr.
Czy wiecie jak teraz wyciągnąć egr bez zdejmowania kolektora? Tym bardziej, że jak zdejmę kolektor to też chyba będzie ciężki dostęp. No ale wolałbym tego uniknąć. Aha, widać że ktoś już próbował tą cewkę z powrotem umiejscowić bo jest oklepana. W ogóle to da się tą cewkę teraz zamontować tak by się trzymała? Sama cewka jest sprawna bo teraz ją sprawdziłem. Trzpień cewki twardnieje jak powinien. Zawór też chyba nie jest zapieczony bo się rusza gdy go wciskam i odbija po puszczeniu.
Podpowiedzcie jak wyciągnąć teraz ten egr:(
robertdg - 04-04-2014, 07:29
Coś tam jest jednak przykręcone na te 3 śrubki do kolektora, moze to pozostałośc zaworu a może piasta cewki, mozna sie starać wyciagać to na aucie. Nie można wykluczyć sytuacji że demontaź korpusu z zaworem zakończy sie dla niego fatalnie, zarasta sadzą wokół osadzenia i stąd problemy z zapiekaniem sie zaworu. często bywa nawet tak, że gdy cewka jest na swoim miejscu to mozna to bez większego trudu rozdzielić.
maniekr7 - 04-04-2014, 13:32
po odkręceniu tych śrub powinna wyjść całość ... jakoś tak pamiętam ale grzebałem przy tym dawno i nie pamiętam ... może rysunek coś pomoże:
pozdrawiam
mariusz
maruder - 10-04-2014, 22:23
Jakoś udało mi się wyjąć zawór bez zdejmowania kolektora Nie było lekko ale się udało. Syf był okropny, wyczyściłem wszystko i złożyłem egr. Ale po włożeniu tych, nie wiem właściwie co to jest i jak to nazwać, kliników/nitów z otworami w środku (chyba do wentylacji cewki bo może te "nity" służą właśnie do tego, albo najprędzej do wentylacji i jednocześnie trzymają cewkę ), cewka miała minimalny, ledwie wyczuwalny luz. Teraz po kilku dniach widzę, że luz cewki zrobił się już dużo większy. Będę musiał wybrać egr i tak dumam co z tym teraz zrobić. Macie pomysł jak porządnie przymocować cewkę by nie dostawała co raz większych luzów i kiedyś ewentualnie w ogóle nie odleciała? Bo po mojemu to ona powinna być całkowicie sztywno. Dodam, że egr działa teraz właściwie. Auto przestało się dusić i gasnąć a wyświetlacz pokazuje nieco mniejsze spalanie:) Gdzieś wyczytałem, że ktoś zrobił w tych otworkach nity z gwoździ ale nie wiem czy to będzie dobre dla cewki. Cewka nie wymaga wentylacji?
robertdg - 11-04-2014, 07:32
Oryginalnie cewka EGRa jest ze zgrzanym/wprasowanym kołnierzem, do tego przychodzi zawór też z kołnierzem, one sa połaczone tak, że w otworach montazowych (tych którymi się przykreca do kolektora ) są tulejki które to trzymają razem, jezeli odpadła flansza z cewki EGR-a to można sprobować ją przyspawać, zawsze też można rzucić się na nowy OEM kosztuje 400-500zł na alledrogo Ewentualnie zamiennik pierburga ~400zł
|
|
|