To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E38A 2.0 4WD] Mapowanie

franek1994 - 05-04-2014, 14:49
Temat postu: [E38A 2.0 4WD] Mapowanie
Witajcie, już dawno o mnie słychać nie było. Więc się przypominam z pytaniem dot. zmienienia mapy w G6 2.0 4x4 8v

Jak to się robi?
gdzie taką mapkę nabyć? kto by zrobił :p
ile max koni można było by użyskać?
można by zrobić 2 mapy (economy i super sport :badgrin: ), z możliwością łatwiej zmiany ?

gondoljerzy - 07-04-2014, 11:12

Nie wiem jak to się robi, ale gdy się kiedyś interesowałem, to stosunek kosztów do możliwych efektów był zupełnie nieopłacalny. 1-2 tyś. zł za robotę, a przyrosty rzędu kilku KM. Robienie nowych map ma sens po istotnych przeróbkach mechanicznych: wymiana wałków rozrządu, wymiana kolektorów itp.
Hubeeert - 07-04-2014, 13:17

franek1994 napisał/a:
2.0 4x4 8v


Wymień silnik na 4G63 DOHC - jest to dużo sensowniejszy zabieg.

franek1994 - 07-04-2014, 15:12

Hubeeert, Dodam że nie mieszkam w RP. A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla. A do tego ceny są wysokie :evil:

Także chciałbym jakiś prostych wskazówek na temat podniesienia/polepszenia

kM i wkręcania się na obroty :)

Bynajmniej jak do teraz mam takie plany poleprzenia o niskim budżecie:
Wlot powietrza na masce i KN filter
Cały wydech 2,15" (obecnie 2") (4-2-1 oryginalny) bez kata z nowymi tłumnikami
Paliwo 98 8)

Co jeszcze można zrobić :?:

Hubeeert - 07-04-2014, 16:45

franek1994 napisał/a:
A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla.

Możesz modyfikować pod warunkiem, że moc nie przekroczy moc znamionową samochodu o ponad 30%.
E38A od E39A różnił się głównie silnikiem a i to nie do końca bo blok i osprzęt sa te same, różnice to tłoki i głowica. Gdybyś chciał się zabawić i sprawdzić to odkryjesz, że nawet pojemność jest identyczna a różnicę stanowi moc i moment obrotowy jak również frajda z jazdy.
W Urzędzie Komunikacji w Norwegii poza tym siedzą o niebo milsi urzędnicy i łatwo potwierdzisz moje informacje.

Niestety zapłacisz wyższe ubezpieczenie, ale poza tym - wszystko jest legalne.

Pozdrawiam

franek1994 - 07-04-2014, 17:16

Hubeeert, Tutaj dozwolone jest + - 5% kM

E39A to DOCH
a ja mam SOCH, z nowo zregenerowaną gowicą. Więc szkoda by było wyrzucać :/ A wiadomo że nikt nie chce SOCHa

A do tego muszę zmienić kolektory, i to wszystko mnie wyniesie z 3 tyś. zł

A no do tego tłoki, wał korbowy, nowe sprzęgło, skrzynia biegów, nowy wał napędu (bo stary zmieli)

Źle myślę powiedź mi ?

[ Dodano: 07-04-2014, 17:29 ]
Hubeeert,

Czym się różni 4g64 SOCH i 4g63 SOCH ? :shock:

Hubeeert - 07-04-2014, 17:29

potrzebujesz
tłoki
kolektory
głowica
wiązka
pompa oleju
rozrząd + osłony do niego
podstawa fitra z wyjściem na chłodzenie
chłodnica oleju z przewodami i mocowaniami
łapa silnika od rozrządu
łapa do pompy wspomagania
+ kilka więcej pierdółek jak czujnik połozenia wałka

Rzecz do ogarnięcia
Lepiej kupić DOHCa i wsadzić ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group