[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E38A 2.0 4WD] Mapowanie
franek1994 - 05-04-2014, 14:49 Temat postu: [E38A 2.0 4WD] Mapowanie Witajcie, już dawno o mnie słychać nie było. Więc się przypominam z pytaniem dot. zmienienia mapy w G6 2.0 4x4 8v
Jak to się robi?
gdzie taką mapkę nabyć? kto by zrobił
ile max koni można było by użyskać?
można by zrobić 2 mapy (economy i super sport ), z możliwością łatwiej zmiany ?
gondoljerzy - 07-04-2014, 11:12
Nie wiem jak to się robi, ale gdy się kiedyś interesowałem, to stosunek kosztów do możliwych efektów był zupełnie nieopłacalny. 1-2 tyś. zł za robotę, a przyrosty rzędu kilku KM. Robienie nowych map ma sens po istotnych przeróbkach mechanicznych: wymiana wałków rozrządu, wymiana kolektorów itp.
Hubeeert - 07-04-2014, 13:17
franek1994 napisał/a: | 2.0 4x4 8v |
Wymień silnik na 4G63 DOHC - jest to dużo sensowniejszy zabieg.
franek1994 - 07-04-2014, 15:12
Hubeeert, Dodam że nie mieszkam w RP. A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla. A do tego ceny są wysokie
Także chciałbym jakiś prostych wskazówek na temat podniesienia/polepszenia
kM i wkręcania się na obroty
Bynajmniej jak do teraz mam takie plany poleprzenia o niskim budżecie:
Wlot powietrza na masce i KN filter
Cały wydech 2,15" (obecnie 2") (4-2-1 oryginalny) bez kata z nowymi tłumnikami
Paliwo 98
Co jeszcze można zrobić
Hubeeert - 07-04-2014, 16:45
franek1994 napisał/a: | A tutaj trzeba płacić za zmiany, i jakieś normy spełniać i bla bla. |
Możesz modyfikować pod warunkiem, że moc nie przekroczy moc znamionową samochodu o ponad 30%.
E38A od E39A różnił się głównie silnikiem a i to nie do końca bo blok i osprzęt sa te same, różnice to tłoki i głowica. Gdybyś chciał się zabawić i sprawdzić to odkryjesz, że nawet pojemność jest identyczna a różnicę stanowi moc i moment obrotowy jak również frajda z jazdy.
W Urzędzie Komunikacji w Norwegii poza tym siedzą o niebo milsi urzędnicy i łatwo potwierdzisz moje informacje.
Niestety zapłacisz wyższe ubezpieczenie, ale poza tym - wszystko jest legalne.
Pozdrawiam
franek1994 - 07-04-2014, 17:16
Hubeeert, Tutaj dozwolone jest + - 5% kM
E39A to DOCH
a ja mam SOCH, z nowo zregenerowaną gowicą. Więc szkoda by było wyrzucać :/ A wiadomo że nikt nie chce SOCHa
A do tego muszę zmienić kolektory, i to wszystko mnie wyniesie z 3 tyś. zł
A no do tego tłoki, wał korbowy, nowe sprzęgło, skrzynia biegów, nowy wał napędu (bo stary zmieli)
Źle myślę powiedź mi ?
[ Dodano: 07-04-2014, 17:29 ]
Hubeeert,
Czym się różni 4g64 SOCH i 4g63 SOCH ?
Hubeeert - 07-04-2014, 17:29
potrzebujesz
tłoki
kolektory
głowica
wiązka
pompa oleju
rozrząd + osłony do niego
podstawa fitra z wyjściem na chłodzenie
chłodnica oleju z przewodami i mocowaniami
łapa silnika od rozrządu
łapa do pompy wspomagania
+ kilka więcej pierdółek jak czujnik połozenia wałka
Rzecz do ogarnięcia
Lepiej kupić DOHCa i wsadzić
|
|
|