[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Podbijanie obrotów podczas zmiany biegu na zimn
budzik199000 - 06-04-2014, 18:52 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Podbijanie obrotów podczas zmiany biegu na zimn Witam. Otóż mój problem jest taki że podczas jazdy na zimnym silniku podbija mi obroty gdy zmieniam bieg tak do 2000- 2800 obr i wydaje mi się że raczej tak nie powinno być a na pewno jest to bardzo wkurzające. Po odpaleniu zimnego silnika podbije mi obroty do 2 tys a później ładnie spadnie do 1500 ale gdy zacznę jechać to dzieje się tak jak napisałem wyżej. Przepustnice i kolektor porządnie wyczyściłem i później nauka obrotów ale dalej to samo. Dodam że jak się już silnik zagrzeje to jest już wszystko ok. Może ktoś z Was tak miał i wie co jest tego przyczyną? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
komarsnk - 06-04-2014, 21:03
budzik199000, to normalne, że na zimno trzyma "na ssaniu" Wszystko w porządku
Pozdrawiam Podkarpacie
xor - 06-04-2014, 23:16
No nie mogę potwierdzić, że to normalne, bo przez 6 lat tego nie miałem.
Kilka miesięcy temu ten sam objaw mi się pojawił.
Tez nie wiem jeszcze o co kamą, muszę porządnie zresetować i "nauczyć" od nowa wolnych obrotów, gdzieś na forum wyczytałem, że może pomóc.
budzik199000 - 07-04-2014, 21:28
no niestety ja u siebie wyczyściłem kolektor i przepustnice i nauczyłem od początku wolnych obrotów i niestety nic nie pomogło. nie wiem może jakiś czujnik wysiadł czy coś takiego, nie mam pomysłu...
arturj123 - 07-04-2014, 21:56
Może być to wina wadliwego czujnika temperatury silnika, tego co daje sygnał do ECU
budzik199000 - 07-04-2014, 22:05
Przeszło mi przez myśl... a może ktoś już to sprawdzał??? a czy ten czujnik można sprawdzić czy jest uszkodzony???
Bizi78 - 07-04-2014, 23:32
Możesz zmierzyć rezystancję czujnika temperatury płynu (dwu pinowy) przy różnych temperaturach.
Najlepiej zanurzyć czujnik w naczyniu z wodą o znanej temperaturze.
Przy dobrym czujniku omomierz powinien pokazać:
2,1 - 2,7kΩ przy 20°C.
0,26 - 0,36kΩ przy 80°C.
budzik199000 - 08-04-2014, 22:09
dobra sprawdzę w wolnej chwili. a gdyby to ten czujnik temp był walnięty to po zagrzaniu silnika miałby prawo pracować normalnie tzn nie ma żadnych skoków obrotów bo gdy sie silnik już zagrzeje to wszystko jest ok.
Marcino - 09-04-2014, 08:50
A może na zimnym zacina się przepustnica, albo ciężko chodzi linka od gazu, i nie wraca wszytko jak trzeba.
budzik199000 - 09-04-2014, 17:35
przepustnica i linka na pewno jest ok
[ Dodano: 11-04-2014, 23:26 ]
???może ktoś już rozwiązał taki problem??? pomóżcie
Kell - 27-01-2015, 22:24
Podbijam. Udało się Wam rozwiązać problem?
dmi - 27-01-2015, 22:54
jeśli wymiana czujników nie pomogła to sugerowałbym wymianę ecu, o ile tego jeszcze nie zrobiliście...
|
|
|