Pajero II - Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??
jawaldek - 08-04-2014, 15:41 Temat postu: Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ??
n_bart - 08-04-2014, 20:42
cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR???
jawaldek - 08-04-2014, 21:37
n_bart napisał/a: | cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR??? | Chciał bym aby tak było no chyba że się zawiesił Były włączane i wyłączane, resetowałem po przez zdjęcie klem z akumulatora i .... i cztery litery.
n_bart - 09-04-2014, 08:33
Może się zwiesił kickdown albo jego linka w maksymalnym naciągu.
lukas 78 - 09-04-2014, 11:19 Temat postu: Re: Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??
jawaldek napisał/a: | Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ?? |
miedzy automatem a turbo nie żadnych połączeń
ale między pompą a skrzynią tak
z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem
zbyszekm2 - 09-04-2014, 11:58
na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany>
jawaldek - 09-04-2014, 16:32
zbyszekm2 napisał/a: | na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany> | acha ..... tylko..... gdzie szukać na pompie ->> jakaś lokalizacja ???
[ Dodano: 09-04-2014, 16:34 ]
lukas 78 napisał/a: | z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem | potrafisz zlokalizować ten temat ???
NOmaro - 10-04-2014, 15:00
A możesz powiedzieć skąd znasz dokladną temperaturę oleju w skrzyni ? masz jakiś dodatkowy czujnik ?
jawaldek - 10-04-2014, 15:11
NOmaro napisał/a: | masz jakiś dodatkowy czujnik ? | tak mam dodatkowy czujnik temperatury oleju nie występujący w oryginale
lukas 78 - 10-04-2014, 21:16
Waldek tematu znaleźć nie znalazłem ale na pocieszenie Ci powiem ,że automatów jak psów i ceny znośne
Ja raczej od manualem jeżdżę i w życiu tylko jedną skrzynię automatyczną składałem od VW co to zawory były do wymiany.
W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego
jawaldek - 11-04-2014, 10:40
tomek5 napisał/a: | Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów | kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ??
lukas 78 napisał/a: | W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego | i tu chyba trafiłeś->> stało się tak po dość kamienistym terenowym zjeździe i podjeździe. Zasugeruj gdzie szukać tej niełączącej kostki->> przy skrzyni czy gdzieś indziej szukać ??
[ Dodano: 11-04-2014, 12:24 ]
tomek5, lukas 78 zapomniałem podziękować ale pomagaj-ki poleciały
lukas 78 - 11-04-2014, 12:41
Waldku tak jak pisałem specem od automatów w Pajero nie jestem
wejdź pod auto i popatrz gdzie idą przewody od skrzyni porozpinaj kostki jakie są po drodze pociągaj za kable. Tak samo przy pompie posprawdzaj kostki i przewody.
jawaldek - 11-04-2014, 17:22
tomek5 D Z I Ę K I Teraz tylko konsylium musi się zebrać aby rozszyfrować cyrylicę Translator jakoś dziwnie tłumaczy
Rander - 11-04-2014, 23:56
jawaldek napisał/a: | tomek5 napisał/a: | Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów | kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ?? |
Waldku, tu jest niewiele, ale może Ci coś pomoże:
http://www.troublecodes.net/
Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1.
jawaldek - 12-04-2014, 11:51
Rander napisał/a: | Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1. | Jak byś czytał w moich myślach Szukam, szukam i natknąłem się na coś takiego http://allegro.pl/k14-kab...4038043519.html ciekawe czy zagada/porozmawia z moim Miśkiem- w opisie jest że pogadają sobie. Na początek, było najprościej, wyczyściłem styki przełącznika A/T bo różne soki itp troszkę go zakleiły
Sprawdź swojego LM (nawet nie wiem co to oznacza ??? )
|
|
|