To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sonda lambda - od innego samochodu

bycek - 09-04-2014, 22:12
Temat postu: Sonda lambda - od innego samochodu
Witam. Padła mi sonda w carismie gdi 1.8 z 98r. Mam od mondea, 4 przewodowa. Problemem jest opornosc. Wynosi 7ohmow. Orginalna chyba ma 3 ohmy. Z obliczen wynika ze ta z 7 ohmami bedzie miala mniejsza moc. Z silnika 1.6 pochodzi. Czy przeszkadza te 7 ohmow? Gwint nie ma znaczenia, da sie obejsc. Jak jest z tymi sondami? Uniwersalne jaka maja opornosc.
Bamber - 09-04-2014, 22:24

Powiem Ci tak, ile sond żeś my wymieniali to np uniwersalna w jednych działa w innych nie, najlepiej zainwestować w nowy oryginał i masz spokój bo z używka też loteria.
bycek - 09-04-2014, 23:10

Ta sonda, którą mam jest sprawna. Chodzi o to co z tą rezystancją? Z tego co mi się wydaje wpływa na moc grzałki. W tej sondzie wynosi ponad 7ohmów. Wydaje się sprawna. W temacie o sondach jeden wyciągnął sprawną i miała 3,8ohm natomiast inny pisał, że powinna wynsoić 8-15 ohm. W silniku 1.8 chyba wystarczy. Nie ma zbyt dużej różnicy między silnikiem 1.6 Jutro jeszcze sprawdzę z carismy sonde, spala z 20 litrów, muli go, nie może wejść na obroty. Przepustnica czyszczona. Chciałbym się tylko dowiedzieć co z tą rezystancją. Nie chodzi o gwint, kable wiem jak uporządkować no bo te same kolory, 2 białe grzałka.
Bamber - 09-04-2014, 23:17

jak dużo pali i muł to za bogata mieszanka a to może być sonda, przepływka i kilka innych rzeczy które nie koniecznie muszą wyjść na kompie. U mnie takie objawy były w Audi jak poleciał czujnik położenia wału np.
i9i - 09-04-2014, 23:54

Jak ma inną rezystancję to i sygnał daje inny. Komp przyjmie przekłamane dane, przeliczy sobie AFR i skoryguje dawkę pod przekłamane dane. Przy odrobinie szczęścia może check-a nie wywali. Ale eureka: pojedzie.
Bamber napisał/a:
U mnie takie objawy były w Audi jak poleciał czujnik położenia wału

A nie wałka rozrządu?

Bazz - 10-04-2014, 00:01

To nie ma prawa poprawnie działać. masz gdi czyli bezpośredni wtrysk, pojemność nie ma tu nic do rzeczy, wogóle inna konstrukcja silnika względem forda, tyle w temacie. nr vin w http://www.http://japancars.ru/catalogs z tego co widzę to nr oem to:MD351752 ale lepiej sprawdź, bierz sonde z NGK/NTK albo Denso i ma chodzić.
http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam2.php
http://www.denso-am.pl/ca...ype=3&isFirst=1
dopasowuj :lol:

rasiak1980 - 10-04-2014, 02:31

Ja już przerabialem i powiem ci Bosch dedykowany nawet nie działa za dobrze dopiero NGK ALBO Denso działało dobrze z tego co pamiętam GDI jest wybredny na boschu działał dobrze a po dwuch dniach podczas wyprzedzania i redukcji pod czerwonym odcięcie CE i spadek mocy maks 4000 obr. po tym zwróciłem Boscha i chyba NGK albo Denso zamontowalem także u ciebie to wątpię czy pyknie na takim patencie.
bycek - 10-04-2014, 15:19

Od forda mam ntk 93ab-9f472-aa a w carismie jest chyba bosha. Czyli już nie wiem co robić. Jak jest z tą rezystancją? No nie chce mi sie wierzyc. W tym temacie jest na temat uniwersalnych sond 4 przewodowcyh http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45 Jak Ci ludzie to montuja i im dziala? Przeciez ta sonda tylko koncowka sie chyba rozni. Sprawdzalem teraz rezystancje cewki w carismie i wynosi ok. 5.2ohma. Sprawdzać napięcia? Czy sama rezystancja wystarczy do potwierdzenia ze sonda jest sprawna.
rasiak1980 - 10-04-2014, 16:25

Nie wystarczy sama rezystancja to jedynie opór, tym nie zbadasz jaką charakterystykę ma sonda a to tutaj chyba jest najistotniejsze postaram się znaleźć jaką ja kupiłem i ci napiszę
bycek - 10-04-2014, 16:28

To jakim cudem produkuja uniwersalne, praktycznie do samego samochodu. Pasuja do m. in. escorta, mondea, carismy no i musi działac to dlaczego nie moge takiej zastosowac w tym aucie?

[ Dodano: 10-04-2014, 17:05 ]
Mierzylem teraz sonde. Napiecie wynosilo max 40mv i wskoczylo na minus. Wiem ze miernik marnej jakosci no ale ze na minusie pokazalo to cos musi byc na rzeczy. Napiecie sprawdzane na czarnym kablu i wzgledem masy.

[ Dodano: 10-04-2014, 17:16 ]
Najwieksza wartosc to -74mv na wolnych obrotach. Wczesniej wskaznik poziomu paliwa pokazywal 0 a dopiero co bylo tankowane za 50zl. Po wypieciu sondy wzroslo do 1/4 zbiornika. Dziwne tez sa kable za ta kostka co sie wpina kable. Bialy i chyba czarny to zasilanie, czerwony i jeszcze jakis to do grzalki ida. Co by to moglo kurde byc.

rasiak1980 - 11-04-2014, 11:22

jeszcze raz, nie liczy się oporność a sposób w jaki narasta sygnał a to będzie ci ciężko zmierzyć miernikiem musiał byś mieć oscyloskop możesz sobie darować boscha bo z tego co pamiętam mimo iż z katalogu dobrany nie działał zbyt dobrze miał inny kształt samej sondy zamiast dziurek były nacięcia wzdłuż ta sonda nie działa za dobrze, Denso działa dobrze sprawdź też długość kabla bo to też istotne kabel jest ze stali nierdzewnej i nie ma mowy o lutowaniu jedynie zaciskarka
bycek - 11-04-2014, 15:46

Ale czytaj: bosh jest chyba zalozony w carismie, z mondea wyciagnieta sonda firmy ntk i model podany wyzej. Dlaczego napiecie na sondzie spada na minus?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group