Outlander I GEN Techniczne - Pytanie do TURBIAKÓW
Sadziprz77 - 11-04-2014, 08:24 Temat postu: Pytanie do TURBIAKÓW Witam, niedawno uporałem się ze swoim dyfrem kosztowało mnie to sporo kasy i nerw, i mogę być przewrażliwony. Mam pytanie odnośnie silnika, mój przy obrotach pomiędzy 4-6 tysięcy (przy wchodzeniu i schodzeniu) wpada w dziwne drżenie, taki rezonans , czuć to nawet na kierownicy, a jak jest u was? Może ktoś źle założył pasek rozrządu na rolkę wyrównowarzającą silnik, może dwumasa, a może ten typ tak ma,- możliwe?
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Haiku - 11-04-2014, 09:09
Z dwumasą myślę, że niekoniecznie. Poznałbyś jej stan już po zachowaniu na biegu jałowym. Rozrząd - bardziej prawdopodobne. Dorzuciłbym od siebie sprawdzenie poduszek rezonansowych na końcu mostu i niedaleko końcowego tłumika. Jeśli są ok to może poduszki silnika?
PS. O1T jest naprawdę dobrze zestrojonym autem jeśli chodzi o przenoszenie drgań. Dla porównania w ASX'ie mojej żony są wyczuwalne wibracje przy określonych obrotach. Ale "ten typ" tak już niestety ma. W O1T nie powinno tego być.
Przepatrzyłem jeszcze Twoje ostatnie posty bo wspomniałeś, że miałeś problem z dyfrem... Czy jesteś pewien, że problem z nim związany został całkowicie usunięty?
macia - 11-04-2014, 23:05
U mnie nic nie drży niezależnie od obrotów.
elektryk - 12-04-2014, 19:59
U mnie drży na obrotach jałowych, co mnie doprowadza do szewskiej pasji, po kolei wymieniam części na nowe lub używane lepsze od moich i nie ma zmian.
Co do tematu, to jeśli maksimum drgania pojawia się przy 3 i 5 tysiącach obrotów, to przyczyną jest źle ustawiony wałek balansowy podczas wymiany/ustawiania rozrządu.
irek23rz - 12-04-2014, 21:46
Witam .kolego możesz sprecyzować w jaki sposób uporałeś się z dyfrem ? mam lekki luz prawdopodobnie na wałku atakującym i jakies niepokojące odgłosy słychać z mostu więc jakakolwiek informacja bardzo mi pomoże .
Sadziprz77 - 13-04-2014, 10:30
Witam, po 2 mies poszukiwań znajomy znalazł go w Holandii za 700 Euro (bolało). ale przez ten czas - dowiedziałem się że atak i wieniec pasuje od evo 8/9 (cały dyfer nie pasuje). Dorobienie kosztuje 2500 zł (gwarancja do bramy). Nowy atak i wieniec można znaleźć na stronach zagranicznych za 300-400 dolarów. Jednak najpierw musisz rozebrać i sprawdzić, może wystarczy wymienić łożyska i zdystansować. Powodzenia.
desti - 18-04-2014, 15:33
Co do dwumasu to z pewnością nie ona bo jej normalnie w świecei nie ma. U mnie drżał jak miałem urwane spawy przy wydechu a tak jak wszystko pospawane to od 800-7500obr/min nic
|
|
|