To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Bi-xenon

Anonymous - 30-01-2007, 22:38
Temat postu: Bi-xenon
Od jakiegos czasu zalozylem w colcie bi-xenon, chcialem sie zorietowac czy ktos w polsce bawil sie w to w colcie oprocz mnie



Ps: zajmuje sie przerobka i montazem xenonu lub bi-xenonu jak ktos bylby zainteresowany

Anonymous - 30-01-2007, 22:52

wow pod postem widac ze duzo zrobione, moze jakies fotki zeby nacieszyc oczka?? :)
a jaki koszt jest takiej przerobki i czy duzo to daje? w sensie wiecej widac w nocy czy tylko fajny efekt??

Anonymous - 30-01-2007, 23:08

Ja to robie za okolo 1200-1300zl

a co do roznicy to nawet nie wiesz ja jest ogromna, zupelnie inna barwa swiatla, inne rozszeczepienie i soczewce zapewniaja naprawde dobra widocznos w nocy

[ Dodano: 30-01-2007, 23:14 ]
AAAAAA no i co do zdjeci to niestety ale tego colta posiadam od wrzesnia i dopiero teraz doszedlem do wmiare ladnego wygladu i zrobilem troszke modyfikacji

Jest na stalkach jak to w zimie wiec nie che psuc efektu i zdjecia beda dopiero na wiosne po polerce (bo byl caly malowany) i na ladnych kolach :P

Anonymous - 30-01-2007, 23:16

jezdzilem takim GTi CAO w Olsztynie z xenonem (mial przetwornice xenonowe),
jak dla mnie REWELACJA!!! wszystko widac, swiatlo dwa razy mocniejsze (mocne, biale, bardzo zimne swiatlo)

czarny lsniacy Colt bardzo pieknie sie prezentowal z tymi xenonami w polaczeniu z pieknymi aluminiowymi felgami OZ SUPERTURIZMO
wtedy wlasnie zakochalem sie w Colcie :D

Anonymous - 31-01-2007, 00:03
Temat postu: Re: Bi-xenon
Cichy napisał/a:
Od jakiegos czasu zalozylem w colcie bi-xenon, chcialem sie zorietowac czy ktos w polsce bawil sie w to w colcie oprocz mnie



Ps: zajmuje sie przerobka i montazem xenonu lub bi-xenonu jak ktos bylby zainteresowany


jak to wyglada prawnie? chyba brakuje poziomowania w tych swiatelkach pozatym ciekawi mnie jak zrobiles swiatla drogowe i mijania w kloszu na jedna zarowke H4.

Hubeeert - 31-01-2007, 00:08

Prawnie wyglada to tak
Musisz miec
1. Uklad poziomowania
2. Spryskiwacz lub inny system czyszczacy reflektor
3. Dodatkowe swiatlo drogowe (biksenon za wolno przelacza)

Sczerze watpie zeby w tej cenie bylo cokolwiek z tego co wymienilem...
Z tego co sie orientowalem to owszem jest mozliwosc ale koszty to ~7000zl za komplet. A i tu nie jestem pewny czy nie powiedzialem za malo.
No ale Kolega o tym wie.
Natomiast Kolega jeszcze nie wie, ze na forum dzialalnosc komercyjna jest "niemile widziana". OK - jak ktos zapyta mozesz zaproponowac (najchetniej przez PW) itd ale :!: reklama wlasnej dzialanosci bedzie banowana. Prosze nie rob tego wiecej.

Pozdrawiam
admin

Anonymous - 31-01-2007, 13:58

A wiec odradu przepraszam za ta mala reklame

Co do xenonu to:

<>taka cene placi sie tylko przy nowych autach jesli xenon jest opcjonalnie, natomiast poza serwisem cenny sa znacznie lepsze np: przetwornica ktora ja mam za 100zl jest identyczna jak w mercedesach klasy M i S a w serwisie zaplacimy za nia 1200zl haha co mnie bardzo smieszy bo placimy tylko za kartonik ze znaczkiem mercedesa

<> Jak rozwiazalem problem ze swiatlami drogowymi, to prose mosi byc soczewka bi- xenonowa ktora otwiera sie i zamyka w zaleznosci czy mamy mijania czy swiatla drogowe
Jak kolega napisal z szybkoscia, to przykro mi ale soczewka bi-xenonowa jest najszybsza o nowszej technologi nie slyszalem :PPP a to dla tego ze zarni ma tylko jedno wlukno, ktore nie musi sie przelanczac tak jak w przypadku H4 (prosze sie zapoznac z budowa soczewki) dziki soczewki uzyskujemy szybaka zmiane
siwtla-Efekt KLIKANIA

<> uklad poziomujacy nie jest wymagany, ale i tak na naszych polskich drogach nawet jakby bylo to by nie dal rady :PPP

<> spryskiwacze mozna miec, ale nie trzeba, na przegladzi nie ma z tym zadnego problemu (np: w niekttory autach fabrycznie z xenonem nie ma spryskiwaczy)

Matejko - 31-01-2007, 14:09

Cichy napisał/a:
np: w niekttory autach fabrycznie z xenonem nie ma spryskiwaczy)


ale sa wycieraczki reflektorow - bo pewnie volvo masz na mysli :)

wlasnie co do ukladu samopoziomowania - to szczerze mowiac u kumpla w mondeo z seryjnym ksenonem nie zauwazylismy zeby swiatla sie jakos przestawialy np podczas przejezdzania przez prog zwalniajacy

Anonymous - 31-01-2007, 14:12

Matejko napisał/a:
to szczerze mowiac u kumpla w mondeo z seryjnym ksenonem nie zauwazylismy zeby swiatla sie jakos przestawialy np podczas przejezdzania przez prog zwalniajacy


No bo nie ma...

cns80 - 31-01-2007, 14:19

Hubeeert napisał/a:
Prawnie wyglada to tak
Musisz miec
1. Uklad poziomowania

Cichy napisał/a:
uklad poziomujacy nie jest wymagany, ale i tak na naszych polskich drogach nawet jakby bylo to by nie dal rady

Jest wymagany. Jak drapneli mnie na radar to dresikowi obok (w Calibrze) zabrali dowodzik, bo policjant gwałtownie nacisnął na maskę i obserwował strumień światła (brak samopoziomowania). Dodatkowo zaproponowali mu holownik, bo było po zmroku i jego pojazd zagrażał bezpieczeństwu ruchu.
To się gostek ucieszył :lol:

Nie chcę nikogo oczerniać, ale mam wrażenie że kolega Cichy, mija się z prawdą (celowo lub niechcący).

Serek - 31-01-2007, 15:08

A co innego może napisać kolega Cichy. Jeżeli napisze, że muszą być zachowane wszelkie środki zapobiegawcze w postaci np. układu samopoziomującego a cena układu wzrośnie do 3000 zł to nadal będziemy skłonni zainstalować coś takiego u siebie? Sam mam ochotę na taki zestaw, jednak na razie są inne wydatki. Chociaż 1200-1300 to i tak za drogo wiedząc, za ile można dostać komplet bi-x. z ML-a. Praca rzemieślnika jest cenna :wink:
Kleju - 31-01-2007, 15:10

Ja bym bardzo chcial zobaczyc jak te lampy wygladaja!!! Wklej zdjecie samych lamp :!:
saphire - 31-01-2007, 16:34

To może nie sprzeczajcie się co do faktu czy samopoziomowanie i spryskiwacze są obowiązkowe czy nie tylko dajcie konkretne rozporządzenie czy link do tegoż to się przekonamy jak jest na prawdę.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:37 ]
Z forum elektroda.pl:

,,Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).''

[ Dodano: 31-01-2007, 16:40 ]
Ze strony Phillipsa:

Informacja na temat przepisów

* Obowiązujące w Europie przepisy gwarantują bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie żarówki sygnalizacyjne i reflektory muszą posiadać certyfikat ECE.

* Reflektory, żarówki sygnalizacyjne i inne żarówki zgodne z ECE posiadają znak "E" (E1, E2…) i muszą posiadać numer certyfikatu, np. E1-2C3.

Należy jednak pamiętać, że przepis E13 nie zapewnia tych samych standardów jakości.

* Przepisy ECE dla relfektorów dzielą się na dwie kategorie: R37 dla żarówek halogenowych i R99 dla lamp Xenon HID. Te dwa oznaczenia wskazują że produkt jest homologowany.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:49 ]
Ostatnie potrzebne do homologacji (ogólnego dopuszczenia do ruchu) rozporządzenie o zmianie rozporządzenia o wyposażeniu samochodów nr R48 zostało opublikowane 31 stycznia 2003 roku. Tym samym samochody wyposażone w dynamiczne lampy doświetlające zakręty mogą wyjechać już oficjalnie na ulice. Rozporządzenia ECE R98 (o reflektorach ksenonowych) oraz R112 (o reflektorach halogenowych) zostały także zmienione i opublikowane 10 grudnia 2002.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:52 ]
Na sam koniec link do wikipedii do artykułu o oświetleniu samochodowym - na końcu tegoż są linki do wszelkich rozporządzeń Automotive lighting

Anonymous - 31-01-2007, 17:31

" W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. "


" Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg. "

Sprawa jest prosta albo mamy lampy xenonowe zamontowane fabrycznie z homologacja albo sobie taka homologacje wyrabiamy co jest nie do osiagnieca przy zestawie z Allego za 600zl .

saphire - 31-01-2007, 20:58

Cały wic w tym że wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi homologację potrzebuje auto gdy to producent je dopuszcza do ruchu po wyprodukowaniu. Jednak jeśli już jest dopuszczone to ma homologację a wtedy przeróbka świateł zgodnie z warunkami dopuszczenia do ruchu drogowego nie wymaga ani samopoziomowania ani spryskiwacza/wycieraczki. Światło ma jedynie być poprawnie ustawione, mieć wyraźną granicę światło-cienia itp. sprawy. W tym zarządzeniu z 2003r ani słowa nie ma o ksenonach a tym bardziej o samopoziomowaniu lub spryskiwaczach wysokociśnieniowych. Takie bajery obowiązują tylko producentów aut. Tak więc po części rację mają ci co twierdzą że wolno zmienić wkład na ksenon bez tych dodatków przy czym nie uważam że to rozsądne mieć ksenona bez tego. Tak samo jak pomysł ksenona z odbłyśnikiem jest chory. IMHO ksenon ma rację bytu tylko w postaci reflektora soczewkowego i najlepiej z samopoziomowaniem i myjką jednakże nasze przepisy tego nie nakazują użytkownikom.

PS. Tu jest fajny fotograficzny zapis przeróbki świateł na ksenony



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group