Carisma - Techniczne - Wymiana całego wahacza czy tylko sworznia?
guner - 13-04-2014, 13:14 Temat postu: Wymiana całego wahacza czy tylko sworznia? Witam. Mam mały dylemat na temat naprawy mojej Cari. Są luzy na sworzniu prawego wahacza. W zakładzie, który zna się na miskach (zresztą polecany na forum regionalnym) powiedzieli mi że nie wymienia się samego sworznia ponieważ później trzeba go wspawać i powstała wtedy wysoka temperatura niszczy go. Wymienić lepiej cały wahacz.
Zadzwoniłem do naszego nadwornego dostawcy części z Pabianic i on z stwierdził że lepiej wymienić sam sworzeń. Spawać nie trzeba bo ma sworznie plusowe. Całego wahacza kupować nie warto bo jakość zamienników jest kiepska. Zaproponował nawet dwa ale stwierdził, że lepiej kupić sam sworzeń.
Wiem, że na forum jest dużo tematów o wymiany wahaczy i sworzni (info dla moderatorów-opcja szukaj u mnie działa) ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat żywotności takich zabiegów. Co lepiej zrobić? Jakie przebiegi wytrzymują zamienniki wahaczy a jakie wymienione sworznie? Jakie to były firmy?
sebkin - 13-04-2014, 14:07
edycja - spawać możesz płot u sąsiada a nie sworzeń zawieszenia.
Bizi78 - 13-04-2014, 14:32
W moim MSS sworzeń SIDEM siedzi już 7kkm i cisza .
Wszystko zależy czy masz jeszcze ori wahacz czy jakiś zamiennik.
Z tymi spawami to nie wiem ale chyba nic takiego mechanik nie robił .
Ostatnio zmieniałem koła i zapomniałem spojrzeć .
tom1312 - 13-04-2014, 15:30
W mojej Cari już 2 razy wymieniane były same sworznie. Za pierwszym razem założone zostały firmy 555 - wytrzymały ok 50 tys.km/4 lata. Myślę, że w miarę dobry wynik zwłaszcza, że kółka letnie mam 17'' i opony 205/40/17 Teraz założyłem Lemfordera i zobaczymy jak długo te pożyją. Dobrze dobrany sworzeń powinien wchodzić na wcisk a to spawanie jest tak jak napisał Kolega sebkin punktowe i ma funkcję zabezpieczenia aby sworzeń nie wyskoczył. U mnie każdy sworzeń jest złapany w dwóch punktach.
adaśko - 13-04-2014, 20:39
też spawałem punktowo u siebie sworznie bo dosyć luźno siedziały więc dla bezpieczeństwa wolałem przyłapać w 4 miejscach i juz tak 3 lata smigam.jakieś 60000 przejechałem i na razie nic sie nie dzieje.
rasiak1980 - 14-04-2014, 00:42
mówcie co chcecie ale mi szkoda zdrowia dla mnie to druciarstwo zresztą w ASO nie dostaniecie samego sworznia bo takich części nie ma jest zakaz i nie bez powodu a pospawać niektórych rodzajów stali nie można z przetopem i tak np stali niskowęglowych z wysokowęglowymi nie pospawasz z przetopem bo pęknie ci w miejscu łączenia jedynym sposobem jest nagrzanie do wysokiej temperatury i zespawanie ale wtedy materiał traci swoją twardość bo jest wyżarzony powodzenia życzę i dużo szczęścia
adaśko - 14-04-2014, 10:31
rasiak1980, nikt tu nie mówi o przetopie tylko punktowym przyłapaniu sworznia bo jakbym chciał mieć przetop to od razu można byłoby wyrzucić ten sworzeń do kosza po takim spawaniu.jakoś od 8 lat spawam koła i jeszcze żadne z moich kół nie odleciało więc i sworzeń też nigdzie nie powinien się podziać.
plecho1 - 14-04-2014, 11:31
Ja w poprzedniej Carismie sam wprasowywałem imadłem i nie trzeba było nic spawać. Ja bym Całego wahacza nie wymieniał tylko sam sworzeń dobrej jakości bo wyjdzie dużo taniej.
rasiak1980 - 14-04-2014, 16:44
możecie się zgadzać albo nie zgadzać ze mną, jak kogoś nie stać na utrzymanie i tak taniego auta to powinien rozważyć zakup roweru
plecho1 - 14-04-2014, 19:14
Ale z innej strony jak równie dobrze można miec taniej, to chyba bez sensu jest przepłacać no chyba, że ktoś w taki sposób się dowartościowuje...
Kris1980_147 - 14-04-2014, 19:28
Mnie też czeka wymiana sworznia wahacza. Są różne na rynku części. Lepiej kupić taki na wcisk, czy lepiej taki zakończony nakrętką ?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź. Jutro rano jadę wymieniać, jeszcze nie kupiłem, rano pojadę do InterCarsu to zakupię odpowiedni, jeszcze nie wiem czy lepszy na wcisk, czy na nakrętkę - liczę na waszą fachową poradę
Bizi78 - 14-04-2014, 19:37
Kris1980_147 napisał/a: | lepszy na wcisk, czy na nakrętkę - liczę na waszą fachową poradę |
Proponuję skręcić koło na maksa i zobaczyć jaki masz .
One nie są zamienne.
Musisz zastosować taki sam jak siedzi u ciebie .
plecho1 - 14-04-2014, 19:44
Kris1980_147, w Carismach II są te bez gwintu ale jednak lepiej sprawdzić jak radzi Bizi78
Kris1980_147 - 14-04-2014, 19:56
Byłem teraz sprawdzić, ale nie widać jak jest mocowany od góry dolega praktycznie do przegubu, trochę tam mało miejsca, więc podejrzewam, że chyba raczej na wcisk.
Jakby ktoś wiedział na 100% jaki jest to prosiłbym o informację na forum. Jak nie dostanę potwierdzonej informacji to jutro rano pojadę do Intercarsu i kupie na wcisk.
Mają YAMATO J15025YMT i MOOG MI-BJ-8860, jeszcze nie wiem jaki wybrać
Bizi78 - 14-04-2014, 20:06
Ewentualnie zdejmij koło, wtedy już na 100% powinieneś dojrzeć .
Na firmę YAMATO sporo osób na forum narzeka .
|
|
|