To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Narzędzie diagnostyczne... ale jakie?

Haiku - 14-04-2014, 13:03
Temat postu: [I 2.0T] Narzędzie diagnostyczne... ale jakie?
Panowie...

Od momentu zakupu auta pojawia mi się regularnie check engine. Chciałbym zbadać ten problem i go definitywnie wyeliminować. W związku z tym mam do Was dwa pytania:
1. Jaki najlepiej użyć sterownik oraz jaki program użyć do komunikacji z autem.
2. Czy ktoś używa takiego cuda: Emulator sondy lambda
Podejrzewam, że check może się brać z uszkodzenia katalizatora i/lub sondy lambda :(

plecho1 - 14-04-2014, 13:51

Nie wiem z którego roku masz auto ale chyba ELM327 z silnikiem powinien się połączyć a program to do wyboru do koloru. Fajną opcją jest taki ELM327 http://allegro.pl/obd-sca...4138040828.html i programik na Androida Torque.
lolo.lolo - 14-04-2014, 14:41

witam,
podłączę się do pytania ...
mianowicie jak ktoś ma już tzw. "kabelek" to jaki najlepszy programik będzie do diagnostyki O1T - na kompie mam Windows 7 wersja 64 bit

W@sio - 14-04-2014, 14:51

Moi drodzy, pełnej diagnostyki ELM327 Wam nie zrobi, pokaże tylko to, co idzie pod protokołem OBD. Program, który go obsłuży to dowolny soft czytający protokół OBD. U siebie mam ciągle problem, jedynym rozwiązaniem jest kabel OpenPort 1.3u i program EvoScan - tym da się wszystko zrobić, nawet przestroić silnik. Ewentualnie pozostaje jeszcze MUT III, ale po to trzeba do ASO jechać najprawdopodobniej.
Haiku - 14-04-2014, 15:19

Dzięki za propozycje panowie. Wydaje się, że wystarczy mi zwykły ELM. Jedyne co chcę zrobić to sprawdzić z jakiego powodu wywala u mnie check oraz go skasować.

Podtrzymuje drugie pytanie (zwłaszcza do posiadaczy O1T) czy ktokolwiek stosował u siebie emulator sondy lambda (link jak to wygląda powyżej) lub też czy ktokolwiek usuwał katalizator/dawał przelot/strumienicę itd...

przemo76 - 14-04-2014, 15:45

u mnie w outbacku też wywalało checka i po wstawieniu emulatora problem znikł
elektryk - 18-04-2014, 11:31

Haiku napisał/a:
Dzięki za propozycje panowie. Wydaje się, że wystarczy mi zwykły ELM. Jedyne co chcę zrobić to sprawdzić z jakiego powodu wywala u mnie check oraz go skasować.
Z ELM jest taki problem że pokazuje tylko kod błędu i pozwala go skasować. Można też wyświetlić kilka dodatkowych parametrów typu obroty czy temperatura, ale nie ma z nich żadnego większego pożytku. Dlatego polecam zakup taniego testera z własnym wyświetlaczem LCD, pozwoli to zrezygnować z taszczenia laptopa do samochodu byle tylko odczytać kod błędu.

Haiku napisał/a:
Podtrzymuje drugie pytanie (zwłaszcza do posiadaczy O1T) czy ktokolwiek stosował u siebie emulator sondy lambda (link jak to wygląda powyżej) lub też czy ktokolwiek usuwał katalizator/dawał przelot/strumienicę itd...
Temat sond lambda to rzeka, kilka razy był na forum przy okazji problemu z katalizatorem, rozwiązanie
plecho1 - 18-04-2014, 13:01

Nie ma co przesadzać, nie tylko same błędy, ja podglądam korekty paliwowe czy pracę sondy lambda i jeszcze kilka parametrów da się podejrzeć. Wiadomo, że nie ma Elma co porównywać z profesjonalnym testerem ale za takie pieniądze nic lepszego do prostych domowych celów się nie znajdzie.
elektryk - 18-04-2014, 22:19

plecho1 napisał/a:
Nie ma co przesadzać, nie tylko same błędy, ja podglądam korekty paliwowe czy pracę sondy lambda i jeszcze kilka parametrów da się podejrzeć.
Da się podejrzeć ale i tak kiepsko widać. Odświeżanie danych w OBD jest rzędu raz na sekundę, a silnik w tym czasie robi 1000 obrotów, więc dawka, czy korekta zapłonu będzie baaardzo uśredniona. Działanie sondy lambda, czy potencjometru przepustnicy jest na tyle proste można ją obserwować multimetrem, a żeby cokolwiek zobaczyć na dłuższą metę przydałby się wykres czasowy. Nie znam żadnego darmowego softu pod ELM który potrafi taki pokazać.
Haiku - 27-04-2014, 15:28

OK. Mogę potwierdzić, że zakup (Vgate ELM327 Bluetooth Scan Tool OBD2 OBDII Scanner for TORQUE APP ANDROID) był udany. Urządzenie bardzo dobrze współpracuje z Torque Pro na Samsung Galaxy Core. Instalacja jest bardzo prosta.

Temat do zamknięcia.

Sxizo - 28-04-2014, 10:41

Haiku napisał/a:
OK. Mogę potwierdzić, że zakup (Vgate ELM327 Bluetooth Scan Tool OBD2 OBDII Scanner for TORQUE APP ANDROID) był udany. Urządzenie bardzo dobrze współpracuje z Torque Pro na Samsung Galaxy Core. Instalacja jest bardzo prosta.

Temat do zamknięcia.


Da się to w PL gdzieś dostać? Szukałem i nie znalazłem.

Haiku - 28-04-2014, 20:15

Pewnie. Kupowałem na allegro (43 PLN). Sprzedawca elektronik24h-pl
staszq2 - 20-01-2016, 21:11

Odgrzeję kotleta bo nie chcę tworzyć nowego tematu.
Co może być przyczyną nie łączenia się ELM327 z ECU? Wtyczka OBD jest ok, dwa razy mi się połączyło ale każda kolejna próba kończy się brakiem sygnału. Programy, kabel i ustawienia wszystko jest w porządku, tak się zastanawiam czy moze mieć na to wpływ komp od gazu który się łączy z OBD chociaż jak ostatni raz kilka miesięcy temu podłączałem się to za każdym razem bez problemu... Ma ktoś pomysła?

plecho1 - 20-01-2016, 22:05

W momencie kiedy komputer LPG komunikuje się z ECU silnika to Elmem się nie połączysz. Jeśli sterownik LPG jest połączony z OBD to najprawdopodobniej możesz podejrzeć parametry silnika czy odczytać błędy w programie od LPG łącząc się ze sterownikiem LPG. Napisz jaką masz instalację LPG, a właściwie jaki sterownik.
staszq2 - 20-01-2016, 23:02

plecho1 napisał/a:
W momencie kiedy komputer LPG komunikuje się z ECU silnika to Elmem się nie połączysz

Gdy miałem Staga 300 Premium też pod OBD połączony to ELM się podłączyłem teraz mam LPGTech 324 OBD i 2 razy dziś się połączyłem na 2 różnych programach ale dość krótko bo zgubiło się po 2 min połączenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group