Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Obroty/ brak ssania
CzarnaStopa - 14-04-2014, 21:47 Temat postu: [Cari 1.6] Obroty/ brak ssania Witam, od piątku jestem szczęśliwym posiadaczek carismy 16 16V 90km (1997r). I mam taki problem na zimnym silniku gaśnie.Jak go potrzymam na gazie przez 2 minuty, to już nie gaśnie. Ogólnie auto trzyma bardzo niskie obroty 200-300, a jak dużo pojeżdżę to potrafi dojść do 500 (szaleństwo). Wyczyściłem przepustnicę i krokowca i nauczyłęm auta obrotów - żadnych zmian:(
I tu pojawia się moje pytanie, czy zacząć kręcić śrubkami (SAS i cośtam SAS-ta zderzakowa)? Bo jak widzę, to wszyscy tu sieją panikę, jeśli o nie chodzi, ale jak sobie oglądałem tą przepustnice, to raczej nie widzę w tych śrubkach wielkiej filozofii, a skoro obroty mam za niskie.
A może powinienem przyjrzeć się czemuś innemu?
Wiem, że takich tematów jest sporo na różnych forach, ale już od tego czytania, to sam nie wiem, za co się brać. Może jest ktoś kto zna dogłębnie temat - spotkał się z podobną usterką?
Z góry dzięki za pomoc
radek8622 - 14-04-2014, 23:00
poczytaj o Tps było na forum ogólnie nie ma paniki z tym tylko trzeba dobrze wyregulować . Co do kręcenia śrubkami w twoim przypadku to bym tylko zabrał się za regulację przepływu powietrza SAS tylko nie pomyl z tą drugą śrubką fixed sas.Najlepiej poszukaj obszernego tematu od nas z forum. Co do gaśnięcia zobacz też czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Ja miałem walniętą uszczelkę pokrywy zaworów i przez to też mi gasł nie wiem o co chodziło ale wymiana pomogła. Może sprawdź przy okazji świece czy nie zalane są.
eve1988 - 15-04-2014, 07:21
CzarnaStopa, Jesli chodzi o srobki to tu masz sporo http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
co do gasniecia na zimnym przejzyj uklad zapłonowy, a w skrajnych przypadkach moze to byc wina ecu.
Jesli chodzi o obroty to ta pierwsza cienka kreseczka to jest ~500 obrotów, wiec obroty mozesz miec w normie.
CzarnaStopa - 17-04-2014, 00:20
Ok, to mam pewne obserwacje. Ustawiłem sobie obroty na wyższe i żeby silnik nie gasł - muszę mieć ustawione obroty - na zimnym 600-800, na ciepłym 1600-1800. I teraz podejrzany - krokowiec. Miałem obroty na 1600 na Ciepłym i odłączyłem krokowca, ostudziłem silnik odpaliłem i na zimnym 600, tak samo jak z krokowcem. Teraz mam ustawione obroty na 800 na ciepłym - odłączony krokowiec i mogę się założyć, że jutro nie odpalę. Czyli odłączenie krokowca nic nie daje.
Więc tak sobie kombinuję, że skoro bez krokowca jest tak samo jak z, to oznacza,że nawet jak on jest podłączony to się nie rusza. I tu moje pytanie jak sprawdzić krokowca(odkręcałem go i czyściłem). Czy ktoś zna może jakieś rezystancje, jakie powininen pokazywać między pinami? I czy ktoś może wie, które piny we wtyczce do krokowaca odpowiadają którm pinom od ECU.
I jeszcze jedno pytanie - wybłyskałem kody błędów i nie ma żadnych (kontrolka miga cały czas z taką samą częstotliwością), czy jest możliwość, że jak podjadę gdzieś i podłącze go pod komputer, to pokaże jakieś błędy.
robertdg - 17-04-2014, 07:30
Pobierz sobie service manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
W pliku 13.pdf znajduje się instrukcja sprawdzenia silnika krokowego (strona 107), sterowania z ECU (strona 73-79, zweryfikuj czy masz identyczny model ECU) oraz czujnika temperatury silnika dla komputera (strona 102), IPS (strona 103)
Jezeli błedy nie dają sie wymigac w aucie przed 2001rokiem to znaczy, że ich nie ma, odczyt programem raczej tego nie zmieni
CzarnaStopa - 17-04-2014, 15:46
ok w tym manualu jest napisane, że rezystancja między pinami środkowym a bocznym w obu rzędach ma wynosić od 28-32 na zimnym. W trzech przypadkach tak mam. A w 4 jest 9omów - to oznacza, że krokowiec do wymiany?
gieras1988 - 17-04-2014, 21:28
wg mnie to coś z krokowcem
u siebie mam to samo, ten sam silnik i gaz na dokładkę
wymieniłem świece, sondę lambda, czujnik i nic
niestety kupiłem tez nowy ECU, przełożyłem i dalej to samo (jak co to mam ECU na sprzedaż sprawne)
także myślę, że krokowiec winny i u mnie i u Ciebie kolego
samo czyszczenie nic nie daje bo już to przerabiałem, chociaż rezystancji sprawdzać nie sprawdzałem u mnie
robertdg - 18-04-2014, 07:13
CzarnaStopa napisał/a: | W trzech przypadkach tak mam. A w 4 jest 9omów - to oznacza, że krokowiec do wymiany?
| Jezeli takie sa pomiary to trudno się z nimi nie zgodzić
GutFenix - 18-04-2014, 10:04
Witam,
widze, że troche osób z tym samym probleme się męczy.
Ja póki co wyczyściłem krokowy, przepustnice, przepływomierz. Wymieniłem lambde, świece, kabelki wn.
Jedyny efekt ale krótkotrwały był taki, że szybciej łapał obroty po rozgrzewaniu "nożnym" a nagrzany wchodził nawet na ~1300 obrotów. I wróciło do tego jak było. Teraz do ecu się przymierzam.
Pozdrawiam
Jakby się udało rozwiązać problem daj znać, ja w ramach operacji też napisze jak bede po wymianie Ecu
CzarnaStopa - 28-04-2014, 13:12
No i chyba sobie poradziłem. Wymieniłem krokowca i ustawiłem TPS.
Tylko, że na zimnym silniku mam obroty ponad 1,5 tyś, czy to normalne? Aż tak działa ssanie w tym aucie? I między Pinem 3 a 4 TPS'a najmniejsza rezystancja jaką mogę złapać, to 23 omy, a powinno być 0, czyli mam lekki opór, choć miernik uważa, że jest przejście, bo piszczy. Walnięty TPS? czy olać sprawę?
radek8622 - 29-04-2014, 08:08
obroty na ssaniu w normie. Jeśli po osiągnięciu temperatury obroty spadają w przedziale 750-850 i stoją cały czas jest wszystko ok. W takim wypadku ja bym nic wiecej nie ruszał
|
|
|