Carisma - Techniczne - Wąż dolotowy - jak podłączyć, cykanie w silniku GDI
bycek - 15-04-2014, 22:12 Temat postu: Wąż dolotowy - jak podłączyć, cykanie w silniku GDI Witam. Chciałbym się upewnić czy dobrze są wpięte węże w gdi 98r 1.8 Obroty falują, i jak wypnie się węża od przepustnicy i w neigo dmuchnie to się uspokaja aż do dodania gazu. Słyszałem, że lubi się ukruszyć jakiś zawór zwrotny czy coś. Niestety nie znalazłem już tego tematu i to chyba na tym forum. Już wszystko bło czyszczone. Przepustnica, egr, wymieniona sonda. A auto ciągle pokazuje spalanie rzędu 20l i faluje na wolnych obrotach.
[ Dodano: 15-04-2014, 22:32 ]
Dokładnie chodzi oten cieńszy wąż http://img11.allegroimg.p...8/83/4106588348
Dodam, że tps ustawiany też był co do obrotów.
rasiak1980 - 16-04-2014, 03:33
Ten mały wężyk to wężyk który idzie do plenum i wytwarza podciśnienie po drodze masz wmontowany zawór PCV on może puszczać powietrze i wtedy łapie lewe powietrze za przeplywomierzem, ukruszyc lubi się takie małe kolanko które łączy wężyk z "trąbą słonia" zawór PCV kosztuje pewnie ze 30 zł doraźnie zaslep otwór w wezyku i przy zaworku i sprawdź jak auto się zachowuję ale nie jezdzij tak zbyt długo bo to niezbyt dobrze dla silnika.
plecho1 - 16-04-2014, 06:15
A jeśli chodzi o cykanie, to pewnie hydrauliczne popychacze, to temat rzeka jeśli chodzi o te silniki. Albo winowajcą jest niewłaściwy olej silnikowy lub zanieczyszczone popychacze przez stosowanie niewłaściwego kiepskiego oleju lub już uszkodzone popychacze.
bycek - 16-04-2014, 15:29
A w którą stronę ma być ten zaworek założony? W którą strone ma puszczać w w którą blokować? Gdzie ma wytwarzać podciśnienie w silniku czy przepustnicy.Jak się go zaślepi to ładnie odpalił i po dodaniu gazu szarpał
plecho1 - 16-04-2014, 16:01
W silnikach podciśnieniem włącza się różne urządzenia, jeśli jakieś podciśnienie zaślepisz to pozbawisz działania urządzenie sterowane przez to podciśnienie. Podciśnienie zawsze ma działać w kierunku do kolektora ssącego czyli w kierunku do kolektora powinno się dać zassać i ewentualny zaworek zapobiega cofaniu się powietrza w kierunku przeciwnym czyli od kolektora do danego urządzenia.
rasiak1980 - 16-04-2014, 21:08
Ten zaworek z tego co pamiętam jest wcisniety w pokrywę tam gdzie są wałki, podciśnienie zawsze masz w dolocie i stamtąd tym wężykiem idzie do pokrywy zaworów po drodze masz wyciśnięty w pokrywę zawór PCV, to nie jest zawór zwrotny, także nie będzie działał tak że puszcza w jedną, a zamyka w drugą stronę jego zadaniem jest utrzymanie lekkiego podciśnienia w skrzyni korbowej i pod pokrywą zaworów, powoduje to między innymi wolniejsze utlenianie się oleju i elementów silnika, osuszanie oleju z wody i zmniejszenie oporów. Spróbuj wygooglac, może jest jakiś sposób pozwalający na sprawdzenie tego elementu, wiem że jego wymoczenie i przeplukanie benzyną ekstrakcyjną na pewno nie zaszkodzi a może jedynie pomóc. Powodzenia.
|
|
|