To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu

gpls - 17-04-2014, 19:38
Temat postu: Po lifcie czy przed liftem (2002-2003) - blokada mostu
Doradźcie co wybrać - auto przedliftowe Pajero III z blokadą mostu mechaniczną czy bez blokady ? Chodzi mi o lift z roku około 2003.
Chciałbym to auto wykorzystywać do jazdy na co dzień po mieście i w trasach oraz co np. 2 tygodnie w lekki teren, lasy, gdzieś nad wodą w niezurbanizowanych miejscach (dzikich) itp.
Czy np Pajero bez blokady mechanicznej tylnego mostu wyjedzie z głębokiego piachu na plaży nad morzem lub nad jeziorem ? Czy ten mechanizm blokady elektronicznej nie zgłupieje na miękkim podłożu i tylko jeszcze bardziej nie zakopie auta ?

zbyszekm2 - 17-04-2014, 20:07

Pajero nie ma blokady elektronicznej tylko mechaniczną sterowaną powietrzem.
W najgorszym terenie daje rade. Ale czy tobie potrzebna jest blokada?! Hm. ja mam blokadę ale nie pamiętam kiedy ją używałem, a jeżdżę w różnym terenie.

gpls - 17-04-2014, 20:10

Ale po lifcie w 2003 roku dostał blokadę hamulcami no nie ? Wraz z systemem jakieś kontroli trakcji. W modelach z okrągłymi halogenami nie ma już przycisku R/D zgadza się ?
PiotrKw - 17-04-2014, 20:35

Zgadza się , jest układ sterowania hamulcami i zatrzymywania obracającego się koła . Przycisk z "samochodzikiem w poślizgu" . Jednocześnie właczając układ wyłacza się niektóre funkcję układu M-ASTC czyli przeciwpoślizgowego i kontroli trakcji . Między innymi wyłaczona zostaje funkcja sterowania obrotami silnika .
Mam bez blokady mechanicznej tylnego dyferencjału i ..... nawet w ciężkim sniegu przy wyciąganiu innych pojazdów , ( dostawczaki , busy , trafiła sie i Toyota LandCruiser :wink: ) nigdy właczałem więcej jak blokada międzymostowa . Nawet reduktora nie używałem .
Właczam sobie pełne funkcje tak dla zabawy i kontroli aby się nie "zastały "

gpls - 17-04-2014, 20:46

a jak taki układ działa w grząskim piachu, w lekkim terenie, nie przegrzeje to hamulców ?
zbyszekm2 - 17-04-2014, 20:47

Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma.

PiotrKw - 17-04-2014, 20:52

W grząskim piachu i błocie po okna nie jeżdzę , mam wstręt do błota i piachu :wink: . W lekkim terenie nie ma problemu . Zimą przy śniegu 0,5-1m też nie .
gpls - 17-04-2014, 20:59

zbyszekm2 napisał/a:
Kontrola trakcji to co innego blokada to co innego. Po lifcie też maja blokadę, a nie które nie.
Ja mam 2003 i 2004 i 2008 rok i mają blokadę. Mak 2001 np który nie ma.
Cały czas myślałem że poliftowe z M-ASTC nie mają załączanej podciśnieniem mechanicznej blokady tylnego mostu. Oglądałem kilka sztuk i nie było nigdzie przycisku R/D w samochodach od 2003 wzwyż, właśnie w tych z okrągłymi halogenami. Nie interesuje mnie Pajero IV, więc starsze roczniki, 2002...2004.
Jakim przyciskiem załącza się blokadę tylnego dyfra w pajero III rocznik 2004 ?
I skąd wiadomo że jest w nim blokada mechaniczna a nie "hamulcowa" ?
Jak to rozpoznać oglądając samochód ?

PiotrKw - 17-04-2014, 21:34

Patrz na klawisz wyłącznika . Blokada mechaniczna oznaczona jest na właczniku literami - RD , "hamulcowa" jak ją nazywasz , ma piktogram samochodziku w poslizgu . Taki sam piktogram zaświeci sie po lewej stronie zegarów z chwilą przełączenia wyłacznika przy uruchomionym silniku na postoju . Dział ona poniżej 40 km/h/
Georg - 20-04-2014, 12:10

W uzupełnieniu tematu dodam, że wg Instrukcji obsługi dołączonej do kupionego w 2006 roku w polskim autosalonie Pajero 3.2 DI-D:
"Układ aktywnej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji M-ASTC" stanowi wyposażenie standardowe.
"Blokada tylnego mechanizmu różnicowego" jest wyposażeniem opcjonalnym.
"Tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu" (tzw. Szpera) jest wyposażeniem opcjonalnym.

alfik - 21-04-2014, 10:43

Kontrola trakcji (blokada hamulcowa) jest zaskakująco skuteczna, ale ma jedną wadę - przy dłuższej walce przegrzewa się i wpierw ostrzegawczo piszczy, a następnie się wyłącza. Trzeba odczekać i znów działa. Pojedyncza przeszkoda nie jest problemem, ale dłuższy podjazd po śniegu pod górę już tak. Do tej pory doszedłem do wyłączenia ze dwa razy. Klawisz w rzeczywistości odłącza kontrolę stabilności, przez co elektronika nie dusi silnika jak jest poślizg kół. Na razie nie planuję dodawać blokady mechanicznej.
gpls - 29-10-2014, 15:46

Chciałbym odświeżyć temat.
Czy do Pajero III polift można dołożyć blokadę tylnego mostu ?
Jak można to czy to musi być coś typu arb czy oryginalna z przedlifta (ile kosztują, gdzie kupić, jak sterowana) ?
Czy dołożenie blokady mostu tylnego nie zakłóci pracy systemów elektronicznych (esp itp.) ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group