To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Ciężko wchodzacy 1 bieg

Jurek1 - 17-04-2014, 21:40
Temat postu: Ciężko wchodzacy 1 bieg
Odświeżam temat
czy Ktoś z Forumowiczów poradził sobie z ciężko ,,wchodzącym" 1 biegiem
szczególnie w czasie chłodów
sprzęgło,łożysko, wysprzęglik sprawdzone
problem znika po rozgrzaniu skrzyni, lub w temperaturach otoczenia powyżej 10 stopni

mkm - 17-04-2014, 23:42

Wymień olej w skrzyni i płyn w hydraulice sprzęgła.
Jurek1 - 18-04-2014, 00:09

olej wymieniony - zero poprawy
płyn wymienię, napisze o rezultacie
zastanawia mnie zjawisko że przy rannym ruszaniu jest wszystko ok,
następnie szczególnie przy jezdzie w korkach występuje problemy aż do momentu rozgrzania skrzyni.

milo - 18-04-2014, 08:18

Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów
Jurek1 - 18-04-2014, 16:27

Witam
A czy Wypróbowałeś ATF na swoim colcie czy to tylko informacja z forum

milo - 19-04-2014, 05:59

Jurek1 napisał/a:
A czy Wypróbowałeś ATF na swoim colcie czy to tylko informacja z forum

Ponad pół roku na oleju ATF jeżdze galant i nie ma problemów 1- bieg przy wolnej jezdzie bez problemu wchodzi i żaden inny nie haczy itp itd , nawet do daewoo fabryka zlecała olej jak do automatów czyli ATF

Jurek1 - 19-04-2014, 14:24

Po Świętach zaleje ATF-em,
o efektach poinformuję

Życzę Wszystkim MitsuManiakom Wesołych Świat i bezawaryjnych misków

[ Dodano: 10-05-2014, 13:33 ]
Już po wymianie
na Mobil ATF 3200
różnica powalająca, żadnych problemów z 1 czy wstecznym
rzeczywiście to skrzynia Getraga taka jak w BMW, a oni również jeżdżą na ATF-e

digidy - 20-12-2016, 00:02

Witam wszystkich.
Wymieniłem sprzęgło przy Coltcie na SACHS Made in Germany, zapłaciłem 815zł z przesyłką. Tarcza sprzęgłowa, docisk oraz łożysko oporowe z łapą. Wsteczny już nie zgrzyta, wchodzi płynnie, lekko, bez hałasu:-). Jednak problem ciężko wchodzącej jedynki oraz trochę trójki w pewnym stopniu pozostał. Dziś czyściłem filtr powietrza i przy okazji zdjąłem obudowę filtra wraz z podstawą żeby dobrać się do linek, sądziłem, że są przytarte albo sam mechanizm przegubowy należy przesmarować. O dziwo wszystko chodziło leciutko, biegi zmieniałem wybierakiem 2palcami, łącznie z jedynką i trojką z lewarkiem w kabinie jedynka wchodzi bardzo ciężko. Zamieszczam poniżej zdjęcia abyście wiedzieli o czym mówię. U mnie ramię łączące wybierak z linką trze się o korpus skrzyni a po części śrubę dekla. Dokładniej mówiąc trze się aluminiowe kółko oznaczone na czerwono o część dekla także oznaczoną na czerwono. Szczegołnie to tarcie ma miejsce przy wbijaniu jedynki. Ramię to (mam na myśli tą blachę łączącą linkę z wybierakiem) przy zmianie biegów przód- tył (a więc np 1-2 czy 3-4 albo 5 - wsteczny na lewarku) pracuje tak jak pokazują czerwone strzałki a więc przód - tył. Przy ruchu lewarka prawo - lewo pracuje tak jak strzałki zielone a więc góra - dół na ramieniu. Sądziłem, że to tarcie występuje w każdym CZcie a tu widzę, że chyba tylko u mnie... Trochę podpiłowałem to kółko oznaczone na czerwono oraz dekiel i śrubę oznaczoną na czerwono i posmarowałem smarem grafitowym i chodzi lepiej, ale nie jestem w pełni zadowolony... Czy ktoś może mi potwierdzić, że u niego to się nie trze podczas zmiany biegów? Sądziłem, że to tarcie to cel zamierzony aby zmniejszyć siły boczne działające na wybierak, tzn poprzez dodatkowe tarcie o ten dekiel rzeczywiście ramię jest bardziej stabilne, ale to może wcale tak ma nie być tylko u mnie tak to wygląda... ale w takim razie po co jest ten wałek aluminiowy zaznaczony na czerwono, on jest zaklepany, nie okręca się podczas ruchu co też mnie dziwi jeśli to miałaby być stabilizacja... Dajcie jeszcze znać czy smarujecie element zaznaczony na pomarańczowo u mnie na zdjęciu czyli element który podnosi/opuszcza wybierak oraz pracuje dodatkowo podczas zmiany biegów bo ślizga się pomiędzy deklem a dółem ramienia (zielone kółko). Jeśli elementy czerwono mają nie zachodzić na siebie to po prostu podpiłuję 2-3mm sworzeń aluminiowy i nie będzie się tarło;-)






Pawlik84 - 20-12-2016, 07:51

Hmm.
Gratuluję wymiany sprzęgła. Teraz i mnie to czeka. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy u mnie coś trze? Muszę to sprawdzić ale mam wrażenie że u mnie nic nie trze. Jak wrzucam 1 to raczej czuję blokadę gdzieś w środku skrzyni (wynikające z wadliwe działającego sprzęgła) niż tarcie wskazane przez Ciebie. Myślę że śmiało możesz podpiłować i sprawdź czy pomogło. Ja mam troszkę samaru jakiegoś nałożone na ten cały mechanizm wybierakowy. Jak będę miał chwile to sprawdzę jak jest u mnie.

klemson - 27-12-2016, 12:34

milo napisał/a:
Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów


Witam , czy jak wlejemy rzadszy olej do skrzyni biegow , czy istnieje ryzyko rozszczelnienia skrzyni ?

digidy - 06-01-2017, 19:27

klemson napisał/a:
milo napisał/a:
Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów


Witam , czy jak wlejemy rzadszy olej do skrzyni biegow , czy istnieje ryzyko rozszczelnienia skrzyni ?


Rzadszy olej latem będzie gorzej smarował elementy skrzyni, masz dedykowany 75-90 full synthetic to taki zalej.
Przypadkiem nie zapiera Ci się cięgno łączące linkę z wybierakiem tak jak u mnie? U mnie też tylko jedynka ciężko wchodziła, podpiłowałem obiążnik i wszystko gra teraz... Wrzucając jedynkę właśnie przycierał się ten obciążnik o śrubę przy deklu skrzyni/wybieraka.

Pawlik84 - 06-01-2017, 21:20

W temacie chyba mowa o skrzyni automatycznej. Nie wiem jak jest z ciegnami, tam jest specjalny silownik.
milo - 07-01-2017, 18:11

Pawlik84 napisał/a:
W temacie chyba mowa o skrzyni automatycznej

Czy na pewno ? manualna
digidy napisał/a:
Rzadszy olej latem będzie gorzej smarował elementy skrzyni

W automacie też są koła zębate elementy cierne łożyska itp i nie ma problemu z smarowaniem

Pawlik84 - 07-01-2017, 19:02

ATF czytałem ze dobry jest do automatycznych. Widocznie może być też do manualnej ;)
rej - 09-01-2017, 08:38

U mnie tak się dzieje, gdy auto postoi na przymrozu. Ale po kilkunastu km, jest na tyle rozgrzane, że bez problemu wbijam 1-nkę. Ot taka chyba uroda.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group