Carisma - Techniczne - hamulce cari 1.6
loniek - 22-04-2014, 09:12 Temat postu: hamulce cari 1.6 Witam. Pytanko, może ktos miał cos takiego. Od około miesiąca mam problem z hamulcami , a własciwie tylko z jednym kołem przednim od kierowcy. Na ścieżce wykazało że ma tylko 30 % hamowania. Prawe od pasażera robi szybko bardzo się czarne jakby bardzo szybko i mocno łapało klocki. Może ktos miał podobny problem , będę wdzieczny za wskazówki co to moze być. Dodam ze jak jade i puszczę kierownicę to sciaga mnie troszke do prawej.
eve1988 - 22-04-2014, 10:16
sprawdz czy nie zapiekly ci sie prowadnice lub tloczek i nie odbijaja przez to.
loniek - 22-04-2014, 10:27 Temat postu: ; dzięki, jutro pooglądam
[ Dodano: 22-04-2014, 13:02 ]
a jeszcze zapytam, czym to można przeczyścić najlepiej czy przesmarować ?
WPR - 22-04-2014, 13:09
Miałem to samo z prawym tylnym kołem, po przejechaniu paru km cała felga czarna i gorąca, do tego ten smród spalenizny, okazało się że tłoczek nie odbijał, pomogło wyczyszczenie go, rozruszanie i nasmarowanie, u mnie wszystko ciężko chodziło przez rdze.
loniek - 22-04-2014, 13:29
dużo z tym roboty?
plecho1 - 22-04-2014, 19:51
Najlepiej najpierw zaopatrzyć się w zestaw naprawczy cylinderka bo najczęściej w takim przypadky konieczna jest wymiana uszczelniaczy.
cwaniak - 22-04-2014, 20:15
I o najważniejszym narzędziu nie zapomnij szczypce do segera bo bez tego nie wymienisz wszystkich simering (uszczelniaczy)
1-2 godziny jak robisz to pierwszy raz
eve1988 - 22-04-2014, 23:05
ja w poldku to pol dnia rozkladalem hamulce bez wprawy. w cari i escorcie 30min:) to jest bardzo proste jak by Lego, rozkladasz i skladasz, aby sruby chcialy sie odkrecic
loniek - 24-04-2014, 12:44
Dzięki za rady Pozdrawiam
rasiak1980 - 25-04-2014, 16:35
zanim rozbierzesz cały zacisk to sprawdź czy tłok pod naciskiem się chowa wcisnij nawet trzonkiem od młotka, bo szkoda rozbierać jeżeli sam zacisk okaże się że jest dobry tak jak eve1988 napisał sprawdź po pierwsze prowadnice nie powinno być nadmiernych luzów i powinny płynnie chować się nasmarować smarem litowym, nie wolno miedzianego używać bo się zapieka, drugie co to czasami zdarza się że na jarzmie klocek metalową krawędzią z czasem wybija schodki na których się potrafi zawiesić w innych autach są podkładki z blaszek wymienne tutaj jedyne co można zrobić to pilnik płaski w dłoń i lekko zeszlifować na płasko, zawsze w tym miejscu gdzie klocek wbija się w jarzmo warto nowy klocek a właściwie jego metalową część delikatnie zeszlifować pilnikiem i krawędzie pod kątem zeszlifować
loniek - 25-04-2014, 17:43
dzięki za info
|
|
|