Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Witam, chcialbym dowiedziec się... i poznac wasze op
Anonymous - 22-04-2014, 16:32 Temat postu: [I 2.0] Witam, chcialbym dowiedziec się... i poznac wasze op Mianowicie, zakupilem autko i mam kilka pytań.
Jaki olej do silnika polecacie do outlandera 136KM z gazem? I ile wchodzi z filtrem?
Jaki olej do skrzyni? I ile go wchodzi?
Jaki olej do mostu? I ile go wchodzi?
Z racji iż poprzednie moje auto jezdziło na płynach ustrojowych millersa jestem za tym aby w tym także zalać tą marką, ale chciałbym poznać wasze zdanie.
Odnośnie filtrow, powietrza, kabiny, paliwa, oleju. wybierac jakąś firmę czy sugerowac się ceną?
Dodatkowo. Mam do wymiany tuleje wspornika mostu. polecacie tuleje gumowe czy poliuretan z olkusza - wiem, czytalem o podkładkach w poliuretanach, ale chcialbym poznac wasze opinie po upływie czasu i kilku kilometrach.
Dziękuję.
Pozdrawiam.
Sxizo - 22-04-2014, 19:01
Millers OK, a oprócz : Fuchs, Amsoil, Penrite,Liqui Molly, Royal Purple
Nie wiem ile wchodzi, niech ktoś inny się wypowie.
Filtry: wybierz coś z Filtron, Mann, Knecht.
Tuleje: Ja bym włożył poliuretany, mam takie w stabilizatorze i sobie chwalę ( 2tyś narazie zrobione ). Wkładasz i zapominasz.
Bizi78 - 22-04-2014, 19:20
Ile i co zalać polecam instrukcję obsługi outka:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58414
Haiku - 22-04-2014, 19:37
Gratulacje z nowego nabytku. Oleje które wymieniliście są z bardzo dobre lecz wszystko zależy jaki przebieg ma samochód i jak był użytkowany wcześniej. Czy nie było "przeciągane" pomiędzy wymianami? Czy wiesz co było zalewane?
Ostatnio u siebie przy przebiegu 139tys km wymieniałem jak niżej:
- silnik: Motul 8100 X-cess 5W40
- skrzynia: Motul Gear 300 75W90
- przedni i tylny most: Motul Motylgear 75W80
- płyn hamulcowy ATE typ 200 DOT4 (wraz z tarczami i klockami ATE)
- filtr oleju MANN, powietrza Blueprint, kabiny Blueprint
- tuleje z Olkusza (radzę abyś przed wymianą spróbował przegwintować obydwie dziury a później śruby dać na smar (strasznie ciężko się je odkręca, u mnie aż strzelały).
Anonymous - 22-04-2014, 21:18
Dzieki za szybkie odpowiedzi. Co do wczesniejszego zalewania to wiadomo sprzedajacy powie ze lał tylko najlepsze rzeczy. Wiec chyba musze zdac sie na siebie i sprobowac zalac millersa 10 w40.
Co do poliuretanow to mialem juz zawieszenie na nich i takze polecam, bardziej myslalem czy ktos mial może na wale. Zamowilem to zobaczymy jak będą się spisywały. Dziekuje za podpowiedz co do śrub - tak też uczynię.
Haiku - 23-04-2014, 07:29
adiwro napisał/a: | bardziej myslalem czy ktos mial może na wale |
oczywiście chodziło o tylny most
adiwro napisał/a: | Wiec chyba musze zdac sie na siebie i sprobowac zalac millersa 10 w40 |
Zapomniałem jeszcze napisać, że przed wymianą oleju zrobiłem czyszczenie silnika takim preparatem:
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
Zdecydowałem się na czyszczenie bo:
1. nie wiedziałem dokładnie co było u mnie zalewane i kiedy ostatnio
2. przy ostrzejszej jeździe potrafiła mi się żarzyć na jałowym lampka oleju (po czyszczeniu wszystko ok)
Sposób użycia jest banalny. Dolewasz te 300ml do silnika i auto ma pracować na jałowym ok 15 minut (bez jakiegokolwiek gazowania, bez jazdy). Następnie wszystko zlewasz do ostatniej kropli (polecam trochę podnieść przód bo potrafi jeszcze trochę zlecieć).
|
|
|