To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - dotrysk gazu - instalacja stag - lancer

raqu - 23-04-2014, 11:47
Temat postu: dotrysk gazu - instalacja stag - lancer
witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag.

tomaszekk7 - 24-04-2014, 16:23
Temat postu: Re: dotrysk gazu - instalacja stag - lancer
raqu napisał/a:
witam
Jak ktoś ma założony gaz originalnie przez mitsubishi ( instalka stag premium) to niech się szykuje na wizytę w serwisie. Na polecenie mitsubishi stag wgrywa nowe oprogramowanie instalacji gazowej powodujące dotrysk gazu 15%. Ma to niby przedłużyć żywotność silnika, zabezpieczyć gniazda zaworowe itp. Działa to tak że na kilka sekund każdy z wtryskiwaczy pracuje na benzynie. Właśnie wróciłem z wgrania nowego softu, będzie drożej nieznacznie ;(.
Podobno przyślą kupon na 3 bezpłatne przeglądy instalacji gazowej za które zapłaci stag.


Mam instalację BRC i od samego początku przy montażu poprosiłem o ustawienie dotrysku. Zbliża już się 50 tyś. na gazie. Sprawdzę ustawienie luzu zaworowego i dam znać.

krzychu - 24-04-2014, 16:41

Może włączają stały dotrysk gazu?

Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd...

plecho1 - 24-04-2014, 19:43

Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta :)
tomaszekk7 - 25-04-2014, 08:22

krzychu napisał/a:
Może włączają stały dotrysk gazu?

Bo to o czym mówisz tomaszekk7 to może być tylko na wysokich obrotach kiedy instalacja nie daje już rady zapewnić stałego ciśnienia wtrysku itd...


BRC SQ 24.11 Funkcja VSR

umożliwiająca dotryskiwanie małej
dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem
w samochodach borykających się z tym problemem.

Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html)

raqu - 25-04-2014, 09:12

tomaszekk7 napisał/a:

Instalacja była ustawiana na hamowni, a ta funkcja była ustawiana dopiero później. Instalację zakładałem w firmie Auto Test Adam Burda. Możecie na jego stronie poczytać ( http://www.autotestserwis.pl/index.html)


Ja dopiero 10000 na gazie, do tej pory żadnych problemów, proszę daj znać jak u ciebie z luzem zaworowym jak zrobisz przegląd.

Marcino - 25-04-2014, 09:56

tomaszekk7 napisał/a:
BRC SQ 24.11 Funkcja VSR
Cytat:

Ile kosztuje montaż takiej instalacji?


Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie.
Cena za to Vialle jest 4500zł, bo teraz zwykly zbiornik i tansza pompa łopatkowa.

tomaszekk7 - 25-04-2014, 10:11

2 lata temu zapłaciłem 2700 zł. Sprawdzałem dzisiaj na stronie i cena się nie zmieniła 2600 zł instalacja i 100 zł na ustawienie na hamowni.
krzychu - 25-04-2014, 10:15

plecho1 napisał/a:
Takie dotryski to jak tak zwane "pudrowanie syfa" czyli zamiast założyć odpowiednio wydajną instalację i właściwie ją wyregulować lepiej włączyć dotryski bo to przecież paliwo właściciela auta :)


I tak i nie. Standardowo to jest tylko dla wysokich obrotów i dużego otwarcie przepustnicy. A takie warunki po pierwsze nie występują często, po drugie wtedy właśnie przy spadku ciśnienia EGT wyleci w kosmos więc warto mieć takie zabezpieczenie.... Ja tam jestem zwolennikiem takiego rozwiązania jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika....

plecho1 - 25-04-2014, 13:00

krzychu napisał/a:
jest też bardziej odporna na oporność na widzę gazownika....

I to jest chyba główny powód który warto rozważyć jeśli nie mamy 100% wpływu na to kto i co nam zamontuje.

cefaloid - 26-04-2014, 11:28

Marcino napisał/a:
Wolał bym chyba jednak Vialle VIALLE LiquidSI , ciekły wtrysk gazu który rozprężająć sie chłodzi gniazda a ten dotrysk to chyba pudrowanie.

Może się nie znam, ale problem wypalania dotyczy zaworów wydechowych a nie ssących?
A dla nich kompletnie nie ma znaczenia rozprężanie (lub nie) gazu przed jego spalaniem, tylko temperatura spalin.

krzychu - 26-04-2014, 13:23

Ja też się tam nie znam ale:
- jak ochłodzisz kanał dolotowy i część głowicy przez rozprężanie się gazu w tym miejscu i w cylindrze jednak gniazdo zaworowe i sam zawór wylotowy też trochę to schłodzi.....
- Ktoś mądry chyba tomekrvf napisał, że nie chodzi o EGT tylko o jakąś reakcje materiału głowicy na zasilanie gazem...

Marcino - 26-04-2014, 22:40

Dobra ale cena instalki +2k to chyba na nową głowicę starczy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group