Nasze Miśki - a'la sportowe galantowate wozidło
mientobisi - 24-04-2014, 12:49 Temat postu: a'la sportowe galantowate wozidło witam wszystkich
jest to mój pierwszy samochód i początek z własną motoryzacją. dlaczego galant ? hmm odkąd pamiętam byłem zwolennikiem japońskiej motoryzacji. 10 lat temu jako gówniarz wzdychałem do mazdy rx8 na pulpicie i pewnie dalej bym wzdychał gdyby nie silniki. następna miłość honda accord VII, krótki epizod e46 voupe aż wkońcu bacznie pozbierałem pieniążki i grawitacja nieco bardziej na mnie podziałała. jeszcze pół roku przed zakupem byłem pewien - to musi byc eclipse g2. az nagle któregoś pięknego dnia pomyślałem zaraz zaraz - a galant ? śliczny samochód tylko taki troche zbyt prosty.. aż moim o9czom nie ukazały sie wersje sport edition i avance i byłem już pewny.
co do samych galantów to nie jest taka prosta historia. mój tatko również miał galanta jednak starszą wersje. do dzis pamiętam jak go kupił w 1995 roku i uwielbiałem ten samochód głównie za sprawą wnętrza.(więcej o historii + zdjęcia naszego starego galanta na str 6) ale do rzeczy.
galant avance rok 99 2,5 v6 zakupiony w lipcu 2013. kiedy kupiłem galoizy miał przejechane niby 172 tys, obecnie mam około 183 tys. Na początku wymiana rozrządu uszczelek olej (najlepszy jaki znalazłem - valvoline) oraz płyny, pare niedomagających błachostek, zabezpieczenie podwozia, malowanie zderzaków (były wyblakłe i popękane a robota spartaczona, czyli doprowadzenie do stanu mechanicznego jako takiego póki nie zajme się mechaniką gruntowniej. wskoczyła również instalacja gazowa, filtr powietrza K&N, kierownica momo, skórzane siedzenia, radio pioneer fb 940, głośniki przód soundstream rf 60 c tył, soundstream rc6 przód, dwa wzmacniacze soundstream, maty wygłuszające w drzwiach, zmieniony panel na srebrny (najładniejszy, odmładza wnętrze), przyciemnione szyby mnóstwo pierdułek itd itp naprawde nie pamiętam juz ale była tego masa i zajmowało mi cały pokój wycieraczki żarówki nowa antena itd itp
listopad 2013:
marzec/kwiecień 2014:
wnętrze po modernizacjach:
zamierzam wymienić felgi na 18stki (obecnie są 17 na zimówkach - chce z nich zrobić koła na zime). felgi już kupiłem, są oryginalne pod gala z fabryki mitsubishi, zamierzam je zregenerować i pomalować jeszcze nie wiem na jaki kolor, wstawie zdjęcie to może coś mi poradzicie [nieaktualne kupiłem ładniejsze 18-stki bez konieczności regeneracji]
do tego sprężyny obniżające eibach - 40 mm i amortyzatory, tarcze wiercone, malowanie zacisków, opony 225/40/18, nadkola (przed zimą wszystko cacy po zimie - rdza ;/), wymiana tulejek ( z tyłu od strony kierowcy cały czas skrzypi - to irytujące)
myśle również nad takim czymś:
http://www.spojler.com.pl...lery-tuning#img
http://www.spojler.com.pl...spojlery-tuning lub http://www.spojler.com.pl...spojlery-tuning
http://www.spojler.com.pl...spojlery-tuning ( nie wiem czy do tego zderzaka będzie pasował gril od avance'a mam nadzieje że tak)
http://www.spojler.com.pl...spojlery-tuning
wszystko pomalować, pomalować również całe lusterka wraz z mocowaniem w kolor, do tego zmodernizować lampy (lakierowanie odbłysników, wstawienie soczewek)
na stan dzisiejszy idzie mi dużo oleju. co około 1,5-2 miesiące musze dolać około 0,5 litra.
naprawdę zrobiłem już tyle rzeczy że połowy już nawet nie pamiętam i nie potrafię wymienić. Galant pali mi około 11-12,5 l gazu, na pełnym zbiorniku 42-45 litrów robie jakieś 350- 360 km. Jestem bardzo zadowolony bo niezależnie od stylu jazdy galant nigdy nie przekroczył granicy 13 l gazu, nawet jadąc na trasie 220
gall anonim zwraca uwagę - ludzie nie raz zerkają, przyglądają się. Myśle że posiadacze zadbanych miśków wiedzą o co chodzi
update lipiec 2014 (więcej na str.6):

update wrzesień 2014 (więcej na str.7):
dmi - 24-04-2014, 13:02
Hej, fajne plany oprócz tych PASKUDNYCH zderzaków i spojlerów, zabijesz piękno Avance'a..... to tylko moje zdanie ale inni potwierdzą
Galant bardzo ładny:) ale najpierw zajmij się rudą i sprawami mechanicznymi a nie jakimiś wieśniackimi zderzakami itp.
Chiptuning z 2.5 V6 ? bardzo ciekawe
Pozdrawiam
mientobisi - 24-04-2014, 13:05
heh właśnie tego sie boje nie wiem jak te zderzaki będą wyglądać na żywo, boje się że przekrocze (albo nawet że juz przekroczyłem chociażby przez dywaniki ) cieńką granicę między tuningiem a wieśtuningiem. mimo to chce wymienić body na jakiś niestandardowy a ciekawszych zderzaków etc nie znalazłem. jak tylko kupię wszystko do etapu kół to dam do robienia razem z rdzą - myśle że w maju
Fragu - 24-04-2014, 13:11
imho body paskudne No i nie ma czegoś takiego jak chiptuning tej fałki
Galancior94 - 24-04-2014, 13:29
mientobisi, co Ty chcesz zrobić z tak ładnego Avanca Moja propozycja:
- zderzaki zostaw w spokoju (pomaluj tylny w kolor),
- ogarnij rudą na nadkolach i na kielichach (jak masz) i zakonserwuj podwozie,
- wymień silnik na identyczny, ale w lepszym stanie,
- i na koniec pierdółki typu wydech, alusy i jak chcesz to spróbuj go zczipować, ale dużo to nie da, lepiej stwórz mu nową mapę w profesjonalnym zakładzie
Reszty nie ruszaj bo spaskudzisz niepowtarzalne auto
mientobisi - 24-04-2014, 13:31
Fragu, dlaczego nie ma ? przecież firmy poprostu programują nowy sterownik który poprawia osiągi i jeżeli zrobi się to z głową to nie wpływa na żywotność silnika. oczywiście jako że nie ma turbosprężarki poprawa będzie nie wielka - rzędu 12-20 km ale możliwa, przecież każdy samochód posiada sterownika co za tym idzie który można przeprogramować
Galancior94, wiedziałem że mnie za to zjecie w całości ale chce zmienić wygląd auta na niestandarowy, rozumiem że to wszystko może być z deka lipne chociaż tylnego zderzaka bede bronić bo bardziej mi sie podoba niz z avance'a poza tym tylny zderzak jest w kolorze to tylko takie wrażenie. a tylny seryjny nie podoba mi sie głównie dlatego że jest łączony w takim miejscu że wygląda jak doklejony
dzieki wszystkim za opinie i prosze o wiecej
Fragu - 24-04-2014, 13:39
Twoje auto - robisz co chcesz W każdym razie jeśli wyciśniesz z 6A13 20KM wiecej i to udowodnisz to stawiam piwo
mientobisi - 24-04-2014, 13:50
a moze macie zdjęcia z gala z którymś z tych zderzaków, pragami albo maską ? przydało by mi się do wglądu jaki tego efekt jest...Fragu, postaram się oczywiście nie dla piwa, z miłości do samochodu
Tomek - 24-04-2014, 14:15
mientobisi napisał/a: |
heh właśnie tego sie boje nie wiem jak te zderzaki będą wyglądać na żywo |
ja wiem, mogę Ci powiedzieć
mientobisi napisał/a: | (albo nawet że juz przekroczyłem chociażby przez dywaniki ) cieńką granicę między tuningiem a wieśtuningiem |
no, szczególnego wyboru stylistycznego to nie dokonałeś
poza tym jakość tych dywaników też pozostawia wiele do życzenia
Marcelinho - 24-04-2014, 17:12 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt Jeśli chodzi o Tuning to zostawiłbym jak jest,dorzucił koła 18',obniżył troszkę 30/30 i jakiś ładny wydech.Może spojlerek od Vr4 lub lip spojler.
promatti - 24-04-2014, 19:50
A nie lepiej (skoro Ci się nie podoa) zamiast wydawac tej fortuny na te (moim zdaniem PASKUDNE) spoilery wydać te pieniążki na lakierowanie całego autka ? xD
mientobisi - 24-04-2014, 22:04
tomek84, skoro wiesz to powiedz. załuje że wziąłem białe obszycia co do jakości to są premium
promatti, lakierowanie też mi chodzi po głowie. ja go widze całego czarnego z szerokim pomarańczowym pasem przez cały samochód.. ah można pomarzyć.. droga impreza. a oklejanie wiejskie i słabe
kilka nowych foteczek
Marcelinho, a ty nie stałeś pare dni temu pod AWFem w wawie ? czarny galant ze spojlerem i białymi alusami
Piwor - 25-04-2014, 07:23
mientobisi napisał/a: | Fragu, dlaczego nie ma ? przecież firmy poprostu programują nowy sterownik który poprawia osiągi i jeżeli zrobi się to z głową to nie wpływa na żywotność silnika. oczywiście jako że nie ma turbosprężarki poprawa będzie nie wielka - rzędu 12-20 km ale możliwa, przecież każdy samochód posiada sterownika co za tym idzie który można przeprogramować
|
Ugrasz błąd pomiarowy. Około 170 KM. Ale co ja się znam.
Tomek - 25-04-2014, 07:30
Cytat: |
tomek84, skoro wiesz to powiedz. |
no kiepsko będzie wyglądał (to tak delikatnie powiedziane)
mientobisi napisał/a: | załuje że wziąłem białe obszycia co do jakości to są premium |
miałem te dywany i classic i premium
jedne i drugie wytrzymały może po 5-7 tyś km
teraz testuję oryginały z ASO, zobaczymy co to będzie
Marcelinho - 25-04-2014, 07:42 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt mientobisi,stałem.Wizyta w szpitalu Bielańskim.
|
|
|