Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Trzęsienie przy zgaszeniu
tokiii - 26-04-2014, 07:15 Temat postu: [II 2.0 DID] Trzęsienie przy zgaszeniu Witam,
Od niedawna stałem się posiadaczem Outlandera 2.0D 2010r (87tys km).
Od początku przy gaszeniu silnika był odgłos jak by trząsł się na boki przez jakąś jedną sekundę + wibracje na budę. Myślałem, że to kończąca się poduszka pod silnikiem.
W ASO zdiagnozowali dwumas + uszczelniacz na wale korbowym (który wyszedł na przeglądzie przed zakupem). Jako iż auto jest jeszcze na gwarancji to ostatnio to wymienili + sprzęgło. Niby wszystko fajnie chodzi, sprzęgło mięciutkie (tylko coś jak by wyżej brało niż stare) ale odgłos telepania przy gaszeniu pozostał, może minimalnie mniejszy niż wcześniej. Jak jest u was? Ten typ tak ma i jestem przewrażliwiony, czy może męczyć ich dalej?
bonito - 26-04-2014, 12:58
Odczucia są subiektywne - najlepiej porównać z drugim takim autkiem, w moim raczej nic nie "telepie" przy wyłączaniu. Możliwą przyczyną jest awaria przepustnicy (klapa gasząca), ale takiej sytuacji miałbyś zapaloną kontrolkę silnika. Jak samochód jeszcze na gwarancji, zdecydowanie drążyłbym temat. Sam odgłos może być też powodowany np. przez luźną rurę doprowadzenia do filtra powietrza (znany temat, poszukaj na forum, trzeba ją "obkleić")
bonito
karol_alasz - 08-12-2016, 12:31
Odkopię temat, z góry dziekuje za złotą łopatę
Przy "walniętej" klapie gaszenia powinna się świecić kontrolka silnika ale błąd może mówić o awarii zaworu EGR. Niestety w Outkach system kontroli jest tak ubogi ,że wykorzystuje wspólne kanały...np mrygająca podczas jazdy kontrolka świec żarowych ma nas uświadomić o problemie z... włącznikiem światłą stop (tego pod butem) .
Problem z mechanizmem tej klapki jest taki że z układu spalin (albo doładowania) dostają się na EGR drobiny oleju i one moga zalać elektronikę tej klapki. Oryginał jest niemiecki, PIERBURG, cieniutko zrobiony-plasticzany- i słabo doszczelniony. Ja znalazłem na wymianę bodajże SIEMENSA, trzeba tylko jeden róg lekko spiłować (pod rurę EGR) i pięknie siedzi. Dla zainteresowanych mogę fotnąć.
skoti35 - 08-12-2016, 15:42
karol_alasz napisał/a: | Odkopię temat, z góry dziekuje za złotą łopatę
Przy "walniętej" klapie gaszenia powinna się świecić kontrolka silnika ale błąd może mówić o awarii zaworu EGR. |
Nie koniecznie powinna,u mnie nie zamykała się i kontrolka nie świeciła.Najlepiej ściągnij wąż gumowy i niech ktoś Ci odpali i zgasi silnik a Ty patrz czy przy gaszeniu będzie się zamykała klapa.Jeżeli nie to już wiesz że jest do wymiany.
lexus - 08-12-2016, 17:33
Kontrolka nie koniecznie będzie świecić ,to nie ubogi system tylko system VW i nie tylko ,kontrolka świec żarowych świeci się jak nie świecą tylne światła,ciekawe jak w innych autach czy w ogóle coś się zaświeci na desce
karol_alasz - 09-12-2016, 09:22
No tak,zapomniałem dodać ,że niekoniecznie rzeczywiście może świecić check engine, bo zębatki może trafić (robione z gównolitu) i silniczek i cała elektronika będzie hulać a klapa zamykać sie nie będzie... Ona zresztą tylko na rozruch i gaszenie przymyka. W swoim poprzednim poście opisałem swój przypadek
A co do światła stopu i innych samochodów-niemalże równocześnie znalazłem taki wątek na forum forda i sam w garażu zauważyłem że mi nie działa tylna dyskoteka (mam oledowane klosze w klapie) . Już w temacie tych nieszczęsnych świateł to była jakaś akcja przywoławcza na ten przełącznik pod butem- mój VIN się nie załapał ale miły Pan w serwisie zaksięgował jako akcja... po czym po roku mój VIN już się kwalifikował i wymienili jeszcze raz Chciałem ten zdjęty ze soba zabrać (na zapasik) ale była sztuka za sztukę, a akurat ten poprzedni jeszcze w garażu został...
|
|
|