To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - 4g63 sohc --> 4g63 dohc

Anonymous - 01-02-2007, 01:06
Temat postu: 4g63 sohc --> 4g63 dohc
Witam, wpadłem na genialny (albo i nie) pomysł reanimacji mojego galanta... Generalnie padła mi skrzynia i od pewnego czasu auto stoi. próbowałem je posprzedawać na cześci, ale jest jeszcze kompletne, więc pomyślałem, że może by go tak wyremontowac. zresztą... do rzeczy:

padnieta skrzynia to nie problem, chcialbym mieć silnik dohc. obecnie niema żadnej przyzwoitej oferty cenowej i jakościowej silnika 4g63 dohc, moj obecny jest w calkiem niezlej kondycji, więc przeglądajac allegro wpadłem na pomysł dokupienia 'góry' od dohc tu, problem jest tylko w tym, że sam nie wiem co będzie potrzebne. Jeśli okazało by się to nieopłacalne, to wolałbym wymienić cały silnik, ale z drugiej strony kupowac coś w ciemno, a dokupić samą górę i przy okazji zrobić remoncik składając go chyba jest rozsądniejsze.

dodam, że w planie miałbym kolejne modyfikacje...

mam nadzieje, ze ktoś mi pomoże, z góry dzięki!

pozdrawiam, Jacek

Rafal_Szczecin - 01-02-2007, 01:13

hmm :|

jak dla mnie to troche nie realne.

SOHC ma 8 zaworow, natomiast DOHC 16, dwa walki rozrzadu, ... jak dla mnie to bylaby rzezba siakas.

lepiej kupic uzywany 4g63 SOHC lub DOHC i przeswapowac na GTI . (juz kilka swapow z SOHC na DOHC sie udalo ,bo przeciez praktycznie to jest plug&play. bo galanciorki przeciez produkowali z 4g63 DOHC)

Bartek - 01-02-2007, 07:29

Między sohc a dohc różnic jest więcej niż podobieństw......łatwiej wymienić podobieństwa:

Takie same są:
- blok (też nie do końca, bo DOHC ma natrysk oleju na denka tłoków)
- wał
- miska olejowa
- wałki wyważające
- parę drobiazgów jeszcze się znajdzie....

O samym swapie pisałem nie raz ;)

Anonymous - 01-02-2007, 11:27

Rafal_Szczecin napisał/a:
lepiej kupic uzywany 4g63 SOHC lub DOHC i przeswapowac na GTI . (juz kilka swapow z SOHC na DOHC sie udalo ,bo przeciez praktycznie to jest plug&play. bo galanciorki przeciez produkowali z 4g63 DOHC)


wiem o tym, ale tak jak pisalem wyzej - nie znalazlem zadnej dobrej oferty, bo nawet jesli cena jest juz na realnym poziomie to są to silniki 'niesprawdzone'. myslalem ze skoro to 'ten sam' silnik tylko z 16 zaworami i dwoma wałkami to da sie to jakos przelozyc i poskladac do kupy. wtedy przynajmniej bym wiedział co mam, ale z tego co napisał Bartek, to takie coś udało by się mając drugi silnik dohc i poprostu zamieniając częsci, ale w takiej sytuacji można włożyć cały gotowy silnik dohc...


może macie jakiś namiar na silniczek w przystepnej cenie?

Anonymous - 01-02-2007, 12:20

jakie 8 zaworów??? :? to skad w moim 4G63 SOHC wzielo sie ich 16...??.

[ Dodano: 01-02-2007, 12:21 ]
no chyba ze w E33 tak bylo....

Serek - 01-02-2007, 16:12

Modele E3x posiadały silniki 8-o zaworowe na jednym wałku, 16-tki tylko na dwóch wałkach.
Modele powyżej czyli od E5x posiadały już 16-tki na jednym wałku.

Anonymous - 01-02-2007, 17:04

no to jestem spokojnieszy.... juz sie balem ze o czyms nie wiem :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group