Nasze Miśki - Skromny Elegance, który nie chce zostać Avancem
blaszczu922 - 01-05-2014, 20:50 Temat postu: Skromny Elegance, który nie chce zostać Avancem Witam, czas ujawnić się na forum
Pierwszy raz z Mitsubishi spotkałem się około 13 lat temu, gdy kuzyn zakupił Colta CA0, auto służyło mu przez 7 lat, silnik 1.3 był całkiem żwawy i charakteryzował się bardzo niskim spalanie.
W lutym 2011 roku czas przyszedł na zakup pierwszego poważnego auta. Zastanawiałem się nad kilkoma autami: Hondą Civic, Toyota Corolla, Mazda 323 lub 626. Jednak przypadkiem znalazłem Carismę, która przykuła moją uwagę. Szybkie spojrzenie w internet - a tu wszyscy odradzają GDI. Pomimo tego zdecydowałem się na auto z uwagi na stan, który był świetny jak na te lata
Carisma w wyposażeniu miała klimatyzację automatyczną, 4 el. szyby, el. grzane lusterka i, co ciekawe sprawną, antenę automatyczną
Inwestycji było raczej niewiele. Wymieniłem rozrząd z napinaczem, jeden sworzeń, olej w skrzyni oraz silniczek sterujący nawiewami
W międzyczasie szukałem dla ojca dosyć przestronnego kombi z dobrym silnikiem benzynowym. Gdy na horyzoncie pojawił się Lancer CS0, decyzja była szybka. Czasem go pożyczam aby trochę go przepalić i dać posmakować czerwonego pola, a jechać jest czym, bo silnik 2.0 swoje potrafi
Auto sprzedałem w październiku z przebiegiem 252 000, do końca jeździło na oleju 5w40
W październiku 2013 nadszedł czas na zmianę auta. Dla osoby, która od wielu lat jest fanem marki wybór mógł tylko tylko jeden
Auto z kwietnia 2002, ostatni lift, silnik 2.5 z automatem. Trafiłem dokładnie na taką konfigurację, jakiej chciałem. Wiem, że moja opinia może zostać uznana za herezję, ale zdecydowanie przedkładam wygląd wersji elegance nad avance. W związku z tym pole manewru miałem raczej wąskie, sedanów z v6, w automacie i w wersji elegance było raczej niewiele.
Od momentu zakupu zrobione zostało:
-Sonda lambda (NGK), zgodnie z instrukcją na forum udało się ją zamontować z dobrym skutkiem
-Łożysko w kole (BTA)
-Nadkola (reperaturki rzecz jasna) i rant maski
-Instalacja gazowa sekwencyjna
Chyba nie muszę mówić że Galem jeździ się rewelacyjnie, do dnia dzisiejszego zrobiłem 12 tysięcy kilometrów, a zapowiada się, że będzie ich dużo więcej przez następne lata
bialyjayz - 01-05-2014, 22:24
blaszczu922 napisał/a: | Wiem, że moja opinia może zostać uznana za herezję, ale zdecydowanie przedkładam wygląd wersji elegance nad avance |
bredzisz spotykam się chyba z pierwszą taką opinią ale wiadomo są gusta i guściki:P
Może uraczysz nas większa liczbą fotek i trochę info o Rycerzu, tymczasem:
Pozdrawiam i Szerokości życzę.
blaszczu922 - 01-05-2014, 22:44
Dzięki Taki już mam nietypowy gust, wolę bardziej stonowaną sylwetkę, która jednak sama w sobie jest już drapieżna Galanta kupiłem z przebiegiem 110 000, wszystko udokumentowane, auto w środku wygląda jak nowe. Wyposażenie standardowe dla elegance po 2 lifcie czyli składane lusterka, klimatyzacja automatyczna i do tego dźwięk v6 Jest jeszcze bardzo użyteczny tempomat, ale on chyba przy automacie zawsze się pojawiał. Więcej zdjęć wrzucę gdy pogoda będzie bardziej sprzyjająca ku temu
bialyjayz - 01-05-2014, 23:11
blaszczu922 napisał/a: | Jest jeszcze bardzo użyteczny tempomat, |
on chyba w każdym galancie 2.4 i 2.5 od 97r. bo niewiem dokładnie jak tam w 2.0
ze zdjęc kierownica jak nowa, także przebieg bardzo możliwy
Luka90sz - 02-05-2014, 10:18
bialyjayz napisał/a: | blaszczu922 napisał/a: | Wiem, że moja opinia może zostać uznana za herezję, ale zdecydowanie przedkładam wygląd wersji elegance nad avance |
bredzisz spotykam się chyba z pierwszą taką opinią ale wiadomo są gusta i guściki:P
|
Ja czuję podobnie jak blaszczu922 ponieważ nie podchodzi mi przedni zderzak z avance, jest zabardzo przekombinowany, wygląda jak jakiś tuningowy nie założył bym takiego u siebie nawet z resztą pakietu avance, ale jak miałbym kupować gala to tylko AVANCE
Sunderland86 - 02-05-2014, 20:06
Zacnie się prezentuje na zdjęciach, jaki to kolor?
Bezawaryjności
blaszczu922 - 02-05-2014, 20:16
Kolor to fioletowy, bodajże taki sam występował w Space Wagonie. Z ciekawostek, ostatnio szukałem tarcz i klocków na przód. Znajomy posiadający sklep z częściami motoryzacyjnymi polecił mi zestaw tarcz ABE i klocków kashiyama. Po zakupie zamontowałem i okazuję się, że skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Za cały zestaw dałem poniżej 300 zł
A tak Galant prezentuje się pod maską:
bialyjayz - 02-05-2014, 21:23
kielichy zdrowe co najważniejsze chyba:D korek od wlewu oleju też Ci się poci czy to jakaś stara plama?
Tomek - 02-05-2014, 21:40
blaszczu922 napisał/a: |
A tak Galant prezentuje się pod maską: |
zupełnie jak Galant
to LPG mogli trochę ładniej zrobić
szczególnie ta gruba rura/peszel tutaj psuje widok
Cytat: |
kielichy zdrowe co najważniejsze chyba:D |
trzeba by lepsze zdjęcia, ale tutaj kielichy chyba już robione
blaszczu922 - 02-05-2014, 21:50
Kielichy zdrowe, czego nie można było powiedzieć o nadkolach olej spod korka stary, na razie tego nie myłem. Ubytek oleju to 0.5 l na 10 000 km przy oleju 5w40 Valvoline Synpower
arturj123 - 02-05-2014, 21:52
Schludność instalacji LPG nie za ciekawa... ten sterownik to przypadkiem nie jest narażony na opady deszczu?
Tomek - 02-05-2014, 21:55
arturj123 napisał/a: | ten sterownik to przypadkiem nie jest narażony na opady deszcz? |
raczej nie ma bata
co to za instalacja w ogóle?
Tomek - 02-05-2014, 21:56
arturj123 napisał/a: | ten sterownik to przypadkiem nie jest narażony na opady deszcz? |
raczej nie ma bata
co to za instalacja w ogóle?
blaszczu922 - 02-05-2014, 22:14
Wtryskiwacze Hana, sterownik Zenit pro. Póki co deszcz krzywdy mu nie zrobił, nie zauważyłem żeby był wilgotny
promatti - 02-05-2014, 22:58
Witam brata bliźniaka xD
oby sie spisywał równie dobrze jak mój xD
|
|
|