To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Regulacja zaworow silnika

martin77 - 03-05-2014, 21:39
Temat postu: Regulacja zaworow silnika
Witam wszystkich i mam pytanie czy w silnikach 2,4 mivec trzeba i mozna robic regulacje zaworow silnika,ja mam obecnie przebieg 140.000 i slychac stukanie
skull - 03-05-2014, 22:58

tak reguluje się
ssące 0.20 mm
wydechowe 0.30mm
na gorącym silniku

martin77 - 04-05-2014, 06:31

dzieki za odpowiedz

[ Dodano: 04-05-2014, 12:23 ]
Moze ktos jest w stanie rozszerzyc temat,mam na mysli sposob regulacji zaworow czy zwykly mechanik jest w stanie ogarnac temat czy potrzebna jest wizyta w ASO.Problem u mnie jest taki ze silnik jest swiezo po wymianie oleju 5w40 castrol i wymianie rozrzadu.Nie czuje utraty mocy po odpaleniu zimnego silnika slychac lekkie stukanie po rozgrzaniu stukanie ustepuje,niewiem czy stukot byl przed wymiana w/w oleju i rozrzadu.Prosze o rady i wskazowki

skull - 04-05-2014, 19:24

każdy mechanik poradzi sobie,tam nie ma większej filozofii w regulacji i dojście dobre.
gołąb - 04-05-2014, 20:15

Generalnie kultura pracy Grandisa nie wypada najlepiej, np. wcześniej miałem Galanta i tam było super.. Kilka Grandisów obejrzałem i powiem Ci, że na zimnym każdy klepie...jak się rozgrzeje jest cicho (ale też je trochę słychać), to w Grandisie normalne. Jednak zawory jak najbardziej trzeba raz na jakiś czas regulować bo w 2,4 mivec'u w który wyposażone są nasze furmanki często zawory lubią się podeprzeć, a wtedy już tylko krok do awarii głowicy. I pamiętaj, że wartości luzów które podał Skull w 2 -gim poście reguluje się na gorącym silniku...tak jak z resztą napisał, ale nie każdy mechanik może być tego świadomy. (bo w znakomitej większości silników zawory regulowane są na zimnym)
martin77 - 04-05-2014, 21:05

Koledzy a moze ktos napisze jaki moze byc koszt regulacji,jutro chce dzwonic do ASO i miec jakies pirownanie!
skull - 04-05-2014, 21:10

w ASO razem z uszczelkami ori koszt regulacji zaworów to 900zł :) serio bynajmniej w jednym,którego nie będę wymieniał :) i tak jak kolega Gołąb napisał te zaworki nawet po regulacji słychać,mniej lub bardziej ale słychać
martin77 - 04-05-2014, 21:19

Dzieki za odpowiedz wystraszylo mnie uszkodzenie glowicy,obecny moj przebieg to 140 tys
gołąb - 05-05-2014, 06:30

skull napisał/a:
w ASO razem z uszczelkami ori koszt regulacji zaworów to 900zł :) serio bynajmniej w jednym,którego nie będę wymieniał :) i tak jak kolega Gołąb napisał te zaworki nawet po regulacji słychać,mniej lub bardziej ale słychać
tyle w ASO może kosztować, ponieważ same uszczelniacze świec to 320 zł+ uszczelka pod dekiel+ robocizna może tyle dać. Mnie regulacja kosztowała u mojego nadwornego mechanika coś około 200 wraz z uszczelką dekla... Ale musisz być przygotowany, że po zdjęciu dekla pokrywy zaworów będą puszczały uszczelniacze świec i wtedy będziesz musiał je wymienić...ale myślę,że spokojnie możesz spróbować na początek bez ich wymiany...
martin77 - 05-05-2014, 09:30

Uszczelki swiec (320zl),uszczelka pokrywy zaworow (170 zl) ceny salonowe za regulacje chca 700 zloty,mam nadzieje ze moj nadworny mechanik ogarnie temat za mniejsze pieniadzre a w salonie powiedzieli ze regulacje powinno robic sie co 100tys kilometrow!

[ Dodano: 09-05-2014, 08:44 ]
Juz jestem po regulacji ktora wedlug mechanika w sumie nie byla potrzebna,lekko ciasne zawory zostaly poluzowane,uszczelniacze swiec byly dobre ale kazalem je wymienic calkowity koszt to dokladnie 548 zloty z czego mechanik zawolal tylko 40 zloty,a salon chcial za ta sama prace 700 zloty!!!

kcn - 09-03-2015, 12:49

A jak wygląda sama regulacja zaworów? Tzn płytki czy po prostu szczelinomierz? Silnik 4g69.
skull - 09-03-2015, 22:43

kcn napisał/a:
A jak wygląda sama regulacja zaworów? Tzn płytki czy po prostu szczelinomierz? Silnik 4g69.

szczelinomierz i jedziesz z koksem :wink:

kcn - 10-03-2015, 05:28

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :)
gołąb - 10-03-2015, 16:45

A skoro już temat wypłynął, to podpowiedzcie co ile tysięcy km. przydało by się je regulować?
kcn - 10-03-2015, 20:54

Z tego co czytałem to co 40k, a przy gaziku zmniejszyć interwał o połowę.


już po regulacji, koszt 80zl bez wymiany uszczelki i tak jak pisał kolega skull, regulacja poprzez szczelinomierz na gorącym silniku dolot 0,2mm wylot 0,3mm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group