Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Carisma, problem
djpatrix - 07-05-2014, 13:13 Temat postu: [Cari 1.6] Carisma, problem Na sam początek powiem żebyście mnie nie bili - nie znam się na samochodach, ja prosty informatyk
Około 2 tyg temu, przed moim wyjazdem za granice pojechałem do mechanika, gdyż skrzynia nie działała prawidłowo (wyczytałem że to typowa usterka, mechanik to jakoś ogarnął bez wymiany tych tulei). Wyjechałem od niego i po przejechaniu ok 1 km (dawałem mu troche w kość akurat wtedy) samochód po prostu zgasł. zaciągnąłem na holu z kolegą cari do mechanika, który po wielu kombinacjach i różnych diagnozach postawił na cewki. Wyszło to ok 800 zł, rozmyśliłem się gdyż tego dnia usłyszałem tyle diagnoz że nie brzmiało to zbyt przekonująco + to że trochę ostatnio kuleje z pieniędzmi przeważyło, więc samochód zaciągnąłem na podwórko. Zamówiłem dwie używane cewki i po powrocie zza granicy wczoraj je zamontowałem. Zamochód działał całkiem normalnie, lecz po przejechaniu 4 km przestałreagować na gaz i się po prostu zatrzymał. Znowu holowanie, tyle że tym razem jeszcze obrotomierz zaczął wariować. Dzisiaj jak wszedłem i odpaliłem to na zimnym po chwili męczarni odpalił, po jakichś 5 min pracy obroty zaczęły skakać i padł. Na gazie jest podobnie, z tym że łatwiej czasem go utrzymać przy pracy. Nagrałem kilka filmików ilustrujących owe zdarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=JGfc-hE7zZk
https://www.youtube.com/watch?v=PB0K964IgI0
https://www.youtube.com/watch?v=JGfc-hE7zZk
Zeby było śmieszniej, na filmiku nr 2 słychać strzały
Na nr 3 też można zauważyć że coś blokuje rozrusznik kręci, przycina go itd.
Z racji tego że to najbardziej nieudany (drugi) zakup w życiu liczę na trochę wyrozumiałości, używając szukajki doszedłem do tego że może to być czujnik położenia wału.
Dzięki wielkie za wszystkie ewentualne odpowiedzi
PS: Naklejka z logo waszego forum jest na tylnej szybie
PS2: Ba benzynie samochód strasznie kopci na czarno.
plecho1 - 07-05-2014, 13:21
Być może to właśnie ten czujnik ale podstawa to sprawdź błędy silnika, tu masz opis jak je wymrugać domowym sposobem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Na pierwszej stronie z tego linku jest też opisane jak sprawdzić ten czujnik.
Bez sprawdzenia błędów to jak wizyta u wróżki.
djpatrix - 07-05-2014, 13:24
Dzięki kolego za odpowiedź, to było pierwsze co chciałem zrobić, ale nie moge za kij namierzyć tej wtyczki. Plus która to kontrolka na liczniku, bo ktoś mógł to celowo wyjąć lub włożyć spaloną żarówkę aby nie migało CE. Zaraz zejdę i porobię foty, ja tej wtyczki tam nie widze
plecho1 - 07-05-2014, 13:26
Wtyczka jest albo od strony kierowcy albo od strony pasażera i w sumie nie wiadomo od czego to zależało.
A kontrolka pomarańczowa z tym znaczkiem https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSpp4P-je9481L5i-rfkpxAAsw9K5u1Cddjc8LqjAWeuOIdcaKb3g
djpatrix - 07-05-2014, 13:38
nigdy nie widziałem takiej kontrolki nawet na chwile zaświecającej się na szafie. Nie powinna ona podczas odpalania się na chwilę zaświecać?
Oto zdjęcia, widzę tam tylko 14pinową, coś w todzaju zasilaczy atx do komputera
https://www.dropbox.com/s...m0c4/Noh_iqbFYI
ps. ta biala wtyczka to odpiety alarm, brak zwiazku. jestem az taki slepy ze tej wtyczki nie widze czy jej faktycznie nie ma?
plecho1 - 07-05-2014, 14:10
Powinno być jak na tym zdjęciu lub w takim samym miejscu od strony pasażera http://obrazki.elektroda...._1300123820.jpg
A jeśli chodzi o kontrolkę to albo żarówka się przepaliła albo ktoś celowo ją wyjął. Powinna oczywiście się zapalić po włączeniu na zapłon i po kilku sekundach zgasnąć.
Na Twoich zdjęciach złącze widać na pierwszym zdjęciu praktycznie w prawym dolnym rogu.
djpatrix - 07-05-2014, 14:31
heh mechanikiem to ja nigdy nie zostanę chyba rozebrałem cały dół a złącze było obok
Faktycznie żarówka była przepalona, przełożyłem inną i od razu efekt. Wrzuce zaraz jeszcze filmik czy dobrze odczytałem błędy, na tą chwilę mam 12,13,23,25 :/
[ Dodano: 07-05-2014, 14:38 ]
+ jak odłączyłęm klemę (-) z aku na 30s to teraz miga krótkimi cały czas.
Bizi78 - 07-05-2014, 14:42
djpatrix napisał/a: | + jak odłączyłęm klemę (-) z aku na 30s to teraz miga krótkimi cały czas. |
Czyli brak błędów, które skasowałeś przez odpięcie aku.
Jeśli to poważne błędy to powinny wkrótce powrócić .
djpatrix - 07-05-2014, 14:44
+ odpaliłem, obroty na ok 2tys, tłucze cos i co jakis czas spadaja podczas tego tłuczenia
plecho1 - 07-05-2014, 14:51
Pojeździj teraz trochę i sprawdź co powróciło i oby jak najmniej bo jeśli wszystko powróci to być może przepływka , czujnik temp. powietrza zasysanego, czujnik położenia wału lub wałka rozrządu i czujnik podciśnienia kolektora do wymiany.
Ps. Poprzedni właściciel trochę to auto zaniedbał.
Bizi78 - 07-05-2014, 14:52
Może pasek przeskoczył .
djpatrix - 07-05-2014, 14:55
to będzie w błędach? teraz chwile podziałała, zaczeła chrząkać, troszki do przodu do tyłu i znów padła, zczytam jeszcze raz
[ Dodano: 07-05-2014, 14:59 ]
został błąd 23 - czujnik położenia wału
[ Dodano: 07-05-2014, 14:59 ]
Crankshaft position (CKP) sensor - jeśli dobrze tłumaczę. Są jakieś różnice w nim pomiędzy silnikami i gdzie on się znajduje?
Bizi78 - 07-05-2014, 15:12
Tutaj masz schemat z czujnikami:
http://www.mitsubishi-mot...D410%26page%3D2
-czujnik wałka rozrządu nr. 14846
-czujnik wału korbowego nr. 14932
djpatrix - 07-05-2014, 15:21
http://www.iparts.pl/czes...s1075812b1.html
czyli chodzi o to, jest to ułożone tak na górze, wiec chyba powinienem sam się do tego dodłubać. Zastanawiam się czy dla pewności nie kupić używki, juz widze ze przykladowo cewki wymienilem bez sensu.
Tak, samochód generalnie jest strasznie zniszczony, nie wiem juz sam dlaczego zdecydowalem sie na to, moglem kupic druga megane
Bizi78 - 07-05-2014, 15:31
Czujnik wału korbowego jest pod rozrządem, u góry z prawej to czujnik wałka rozrządu.
Ja bym polecał sprawdzić najpierw ustawienia rozrządu na znaki.
W ostateczności jak będziesz musiał kupić czujnik to lepiej brać używkę niż zamiennik.
|
|
|