Forum ogólne - Autko kompatkowe do 5 tys
sampler - 07-05-2014, 20:20 Temat postu: Autko kompatkowe do 5 tys Zamierzam kupic drugie autko do poruszania sie po miescie i krotkich trasach. Rok powyzej 2000, cena do 5 tys z malym hakiem. Musi miec wiekszy bagaznik wiec mikroby typu sc czy clio odpadają. Wieksze jak Carisma tez nie wchodzą w grę. Nadwozie hatchback 5 drzwi. Silnik: benzyna bez lpg w miare ekonomiczny
Na razie biorę pod uwagę:
- Renault Megane I FL;
- Citroen Xsara II;
- Focus I;
Znacie jakieś typowe bolączki tych aut?
Fragu - 07-05-2014, 21:32
Renault i Xara - belka w tylnim zawieszeniu - przed kupnem sprawdz czy kola nie leca w negatyw i czy tyl nie jest zbyt twardy
michalcjo - 07-05-2014, 22:23
Latwiej i szybciej wymienić jest zalety bo na bolączki francuskich aut nie starczy miejsca na forum. Stara zasada nie kupuj samochodów na "F" Fiat'ów Ford'ów i Fracuz'ów
mozna sie rozczarowac przesiadając się z japońca na ww
Fragu - 08-05-2014, 07:43
michalcjo napisał/a: | mozna sie rozczarowac przesiadając się z japońca |
Można, ale nie trzeba, nie ma co demonizować...w kilkunastoletnim aucie najważniejszy jest stan danego egzemplarza, a nie stereotypy
sampler - 08-05-2014, 08:03
Galant zostaje w rodzinie. A drugie auto to zmiana z SC
Tylne belki to wiem ze lecą a jak silniki?
Co ciekawe korozyjnie są doskonałe po 2000r (ocynk)
Fragu - 08-05-2014, 08:06
sampler, z tego co wiem (np Xara 1.4 / 1.6 ) to proste trwałe konstrukcje Co do blach - zgadza się - nic nie powinno gnić.
Uwex - 08-05-2014, 08:59
Xsara 1.4 : blacharka- OK, silniki- bywa, że strzeli uszczelka pod głowicą, tylne zawieszenie- jeśli do remontu, to do 1 tys. zł. , elektronika- w I (przedliftowej, a taką kupisz za tę cenę)- bez większych problemów. Samochód prosty, wygodny i tani w utrzymaniu- z wyjątkiem tylej belki, części tanie. I wiem co piszę , bo taką jeździłem przed Lancerem.
Opinie o awaryjności piszą zazwyczaj ci, co tak słyszeli. Drugim autem w moim garażu jest Saxo 1.1 , 2001 r. - przebieg 100 tys. km. i- auto bezawaryjne.
sampler - 09-05-2014, 07:41
Do listy dorzucam jeszcze Astrę II Miał ktoś doświadczenie z takim autkiem?
Rafal_Szczecin - 09-05-2014, 08:40
za 5 kola chyba nie ustrzelisz dobrej astry II ...
moja luba uzytkuje Astre II 1,6 101km, i zlego slowa powiedziec nie mozemy. auto jest calkowicie bezawaryjne ( przez 3 lata nie wlozylismy ani zlotowki w naprawy - nie mowie tu o olejach ,rozrzadzie czy o klockach ) ,nie to co galant czy volvo ...
plecho1 - 09-05-2014, 09:07
Jeśli bierzesz pod uwagę taką Astrę z silnikiem 1.6, to lepiej z dokładnie takim jak napisał Rafal_Szczecin. Jakbyś chciał założyć LPG, to te silniki mają prostszą konstrukcję i lepiej znoszą LPG.
sampler - 10-05-2014, 21:31
Dzisiaj zakupiona Xsara II 2001 r. 1.4 75 KM, 138 tys przebiegu kupiona w polskim salonie
Na gorąco: autko fajne ma parę drobiazgów do zrobienia ale za cenę 4800 uważam ze warto zwłaszcza że ma sprawną klimę.
Natomiast co do zrobienia:
- do wymiany uszczelka pokrywy zaworów (sparciała i poci się)
- nie działa centralny z pilota (ponoć standart w Xsarach)
- przednie lampy do polerki
- wymiana filtrów i oleju oraz sprawdzenie rozrządu (ponoć 20 tyś po wymianie)
- trzeszcza jakieś plastiki chyba w okolicach regulacji przednich pasów bezpieczeństwa lub coś przy szybach
- trzeba dokupić część logo Citroena z atrapy bo ktoś zakosił
Powiem że Xsara jednak ma niezła blacharkę. Z zewnątrz zero rdzy, płyta podłogowa od spodu zero rdzy jedyne naloty są we wnęce nad tylną belką. Tylna belka jest ok autko stoi normalnie.
Jeszcze co mnie ciekawi - pedał gazu elektroniczny ma martwy punkt zaczyna brać 1 cm po wciśnięciu oraz słychać cykle klimatyzacji delikatne syczenie rozprężającego się czynnika.
Uwex - 11-05-2014, 11:03
sampler- gratuluję zakupu ! Jedna rada (chyba, że już to zrobiłeś ?)- sprawdź koło zapasowe (w Xsarach wisi w koszu pod bagażnikiem) i samo mocowanie kosza. B. często, gdy okazuje się, że jest ono potrzebne w trasie, nie da się kosza opuścić- gwint jest tak zapieczony. Ja zawsze przed zimą czyściłem go i przesmarowałem- zero problemów.
sampler - 11-05-2014, 21:00
Mam zamiar to zrobic. Dodatkowo klucz do opuszczania koła jest nieorginalny. A gdzie jest lewarek? W Kole?
Uwex - 12-05-2014, 08:30
sampler napisał/a: | A gdzie jest lewarek? W Kole? |
fabrycznie tam powinien być .
[ Dodano: 12-05-2014, 08:32 ]
sampler napisał/a: | klucz do opuszczania koła jest nieorginalny |
do tego jest przewidziana jedna z końcówek wajchy do lewarka- zamontowana w uchwytach na tylnej ścianie bagażnika, ale nie jest to zbyt wygodne, więc jeśli ten nieoryginalny klucz dobrze pasuje, to OK.
cns80 - 12-05-2014, 10:26
michalcjo, napisz coś konstruktywnego, a nie uprawiasz mitologię.
sampler napisał/a: | Jeszcze co mnie ciekawi - pedał gazu elektroniczny ma martwy punkt zaczyna brać 1 cm po wciśnięciu | Nie ma. Tak ma uszkodzony pedał, ale da się z tym żyć. Cewki lecą dość często, ale ogólne samochodzik spoko. Plastiki będą trzeszczały i nic na to nie poradzisz. Uważaj na kratki nawiewów, bo nawet lekkie dotknięcie (np. kolanem wpycha je do środka i ciężko to później naprawić.
|
|
|