To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Outlander II - ciężki bagaż

szymonrc - 12-05-2014, 09:56
Temat postu: Outlander II - ciężki bagaż
Witam,
mam potrzebę przewieźć większą ilość cegły - odległość niewielka, bo jakieś 5..7 km, więc mogę zrobić kilka kursów - czas jednak schodzi na załadunek i rozładunek. Miałem załatwiać busa w tym celu, ale nim też musiałbym zrobić ze 2 kursy (odbiór cegły z dwóch różnych miejsc) i dochodzi jazda po wąskich uliczkach. Stanie chyba na tym, że cegła pojedzie w OII. Patrzę na dowód rej i tam DMC jest 2360kg. Minus 1695kg MW i 150kg kierowca + paliwo - zostaje okolo 500kg na bagaż. Nie mało i nie dużo, ale jakieś 160 cegieł na raz niby można zabrać i nawet na palecie ulożyć, która tu się ładnie powinna wpasować:



Takiego ciężaru jeszcze tym autem nie wiozłem - max to jakieś 12 worków zaprawy, czyli 300kg i pamiętam, że dało się to odczuć. Można bez obaw te 500kg wpakować na tył i to tak z 6 razy (w sumie do przewiezienia 1000 cegieł)? Obrazując - na raz wejdzie 5 warstw cegły na europalecie. Gdzieś w sieci czytałem, że w Pandzie po 200 cegieł ludzie na raz wozili, ale jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić. :-)

borsak1 - 12-05-2014, 10:28

Da radę, jedź powoli abyś niczego nie urwał. Bez problemowo sobie z tym poradzi. I tu mamy jednego z nielicznych userów OII który wykorzystuje jego walory w całości :P
emil_d - 12-05-2014, 12:52
Temat postu: Re: Outlander II - ciężki bagaż
Ja swoim przywiozłem ponad 20 worków cementu (czyli ponad 1/2 tony) - trochę się męczył ale dojechał.
gregter - 12-05-2014, 16:31

To w kraju nie mozna wypozyczyc gdzies na stacji benzynowej przyczepki i podpiac pod OT .?
Toz to barbarzynstwo wozic cegle w aucie a w niedziele jechac do kosciola :P

U mnie jesli ktos nie ma przyczepy wjezdza na stacje placi niewiele i robi sobie co chce , nawet w w duzych sklepach budowlanych mozna ja wypozyczyc. Jak co to bierz odemnie ,stoi juz drugi rok nieuzywana(zabudowana dosc wysoko) :D . Przedtem wozilem sprzet na chaltury, tylko problem ze do mnie jest ponad 20 tys km :mrgreen:

emil_d - 12-05-2014, 16:35

Ja np. nie mam haka :) więc przyczepka odpada, a cement wiozłem na folii i w zasadzie nie trzeba było nic czyścić/sprzątać w samochodzie.
mitsu00 - 12-05-2014, 16:54

emil_d napisał/a:
Ja np. nie mam haka :) więc przyczepka odpada, a cement wiozłem na folii i w zasadzie nie trzeba było nic czyścić/sprzątać w samochodzie.
Jakbys mial sprezynki dodatkowe na tyl to i doopa by ci nie siadla przy takim ciezarze. Inaczej na 100% bedzie dobijac na lezacych policmajstrach. Ja swego czasu duzo ziemi sadzonek wozilem jak zakladalem ogrod. Pieknie dawal rade z dodatkowymi springami :mrgreen: Ale juz jak puscilem zamowienie na 3 tony zwirku ozdobnego, to juz wywrotka przywiozla :mrgreen: Nie mialem sumienia OII katowac nawet z przyczepka....
krzychu - 13-05-2014, 08:45

szymonrc - ładuj jak najbardziej na środku, więc zacznij w przedniej przestrzeni ładunkowej i tam umieść większość ładunku. No i lepiej na jakiejś płycie grubej lub np. jakieś stare koce, na to mocną folie ze 2x bo paleta będzie bardziej miejscowo oddziaływać na podłoże.... Wymontuj też tylne siedzenia zawsze to paręnaście kg mniej.
mitsu00 - 13-05-2014, 11:03

krzychu napisał/a:
Wymontuj też tylne siedzenia zawsze to paręnaście kg mniej.
30kg wazy zelastwo
cns80 - 13-05-2014, 12:23

Lubię takie rumuńskie rzeźby :) Zobaczymy jak będzie wyglądać tapicerka po takim przejeździe. Cegła na 100% porysuje każdy materiał którego dotknie, a więc boczki będą piękne. Zawieszenie też się ucieszy. A jak Ci przyjdzie do ostrego hamowania to znajdziesz tą cegłę z przodu, albo i dalej.

Jeśli jesteś rozsądny weźmiesz busa albo przyczepkę, albo zatrzymasz przejeżdżającą ciężarówkę ;)

borsak1 - 14-05-2014, 08:00

cns80, widać ze Ty chyba nic poza własną ..... w samochodzie nie wiozłeś, nie wiem jakim osłem musiałby być żeby z tymi cegłami pędzić na tyle żeby miały "latać" do przodu. No tak kupuje OII z super paką żeby wozić powietrze :) .
cns80 - 14-05-2014, 08:10

borsak1, może przewidywanie Cię przerasta więc wyręczę Cię :P Możesz jechać nawet i 20 km/h ale jak Ci coś wyjedzie i uderzysz to większość tych cegieł znajdziesz w nawiewach.
Woziłem wiele rzeczy różnymi samochodami, ale zawsze dbałem o bezpieczeństwo, a i tak nie pomogło, bo kiedyś paleta cegły, która była ofoliowana tak się przechyliła że folia puściła i 3 cegły wybiły szybę i wpadły z części ładunkowej do kabiny w transicie. Tyle w temacie wożenia cegieł.
Logiki ryzykowania uszkodzenia samochodu żeby zaoszczędzić 30-50 zł jakoś nie pojmuję.

krzychu - 14-05-2014, 08:17

cns80 - w ten sposób to producenci przestaną dawać możliwość składania siedzeń bo nie tylko cegła może uszkodzić samochód czy Twoją głowę ale byle jaki twardy i ciężki przedmiot...

Podstawowa zasada wszystko z głową. I nie zgodzę się żeby cegła przeleciała dalej niż parę cm nawet jak z tych 20km/h auto teoretycznie stanie w miejscu. Od razu zauważ, że to 160 cegieł to będzie max 2 warstwy.... Można z przodu ustawić je sztorcem coby trzymały drugą warstwę z przodu. Oczywiście przy wypadku z prędkością 60km/h to już nie będzie wesoło więc tak jak na początku - wszystko z głową!

cns80 - 14-05-2014, 08:31

krzychu napisał/a:
cns80 - w ten sposób to producenci przestaną dawać możliwość składania siedzeń bo nie tylko cegła może uszkodzić samochód czy Twoją głowę ale byle jaki twardy i ciężki przedmiot...
Wozisz ze sobą twarde i ciężkie przedmioty ? Jakieś młotki 5 kg ? Kowadło ? Komplet odważników do wagi sklepowej ?
Składane siedzenia są po to żeby przewieźć okazjonalnie ładunek. Ale ładunek się mocuje, a cegieł raczej nie umocujesz. W celu przewozu ładunków wymyślono kratkę vatowską :)

krzychu napisał/a:
I nie zgodzę się żeby cegła przeleciała dalej niż parę cm nawet jak z tych 20km/h auto teoretycznie stanie w miejscu. Od razu zauważ, że to 160 cegieł to będzie max 2 warstwy.
Rozumiem że po doktoracie z norm emisji spalin teraz robisz doktorat z zachowania luźnych ładunków podczas kolizji ? To zacznij od zasady zachowania pędu ;)

krzychu napisał/a:
I nie zgodzę się żeby cegła przeleciała dalej niż parę cm nawet jak z tych 20km/h auto teoretycznie stanie w miejscu.
Myślę że ona twojej zgody nie potrzebuje :P

P.S. nadal czekam na odpowiedź w sprawie rzekomej szkodliwej emisji diesla ;)

krzychu - 14-05-2014, 08:54

cns80 napisał/a:
Rozumiem że po doktoracie z norm emisji spalin teraz robisz doktorat z zachowania luźnych ładunków podczas kolizji ? To zacznij od zasady zachowania pędu ;)


Rzuć cegłą z prędkością 20km/h ale tak na wysokości 5cm nad powierzchnią. Zobacz ile przeleci i na jakiej wysokości w coś walnie... Do jakiejkolwiek kratki wentylacyjnej nie sięgnie. Najwyżej wpadnie pod siedzenie lub w skrajności walnie w podłokietnik... Nie trzeba doktoratu i proszę bez takich ok?

cns80 napisał/a:

P.S. nadal czekam na odpowiedź w sprawie rzekomej szkodliwej emisji diesla ;)


Spoko odpiszę Ci tam.

cns80 - 14-05-2014, 09:33

krzychu napisał/a:
Rzuć cegłą z prędkością 20km/h ale tak na wysokości 5cm nad powierzchnią. Zobacz ile przeleci i na jakiej wysokości w coś walnie... Do jakiejkolwiek kratki wentylacyjnej nie sięgnie. Najwyżej wpadnie pod siedzenie lub w skrajności walnie w podłokietnik... Nie trzeba doktoratu i proszę bez takich ok?
Widzę że przewód doktorski trwa :) Właśnie się dowiedziałem że wypadki są liniowe i nie mają żadnego elementu losowego ;)

Kończę, bo to naprawdę do niczego nie prowadzi. Róbta co chceta tylko nie płaczta później na forum że samochód rozwalony ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group