To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin

thefirm - 13-05-2014, 10:56
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin
Witajcie
W mojej Cari podciąganie ręcznego przy wajsze już nie pomaga.
Zatem szykuje się wymiana linki czy może czegoś jeszcze?

Pozdrawiam, dzięki za info.

Kris1980_147 - 13-05-2014, 11:42

A klocki i tarcze z tyłu w jakim stanie? Przy odpowiednio grubych tarczach i klockach linka spokojnie starcza i jest duża tolerancja regulacji
plecho1 - 13-05-2014, 11:42

Jeśli masz z tyłu tarcze a raczej masz :) To prawdopodobnie jest coś nie tak z samoregulatorami w cylinderkach i raczej wymiana linki nie pomoże. Dla testu możesz pociągnąć za dźwignię od linki przy cylinderku czy tak zablokujesz hamulec.
rasiak1980 - 14-05-2014, 16:59

najprawdopodobniej przy tylnym zacisku masz zapieczoną dźwigienkę od samo regulatora wtedy w tunelu środkowym płytka balansująca jest przekrzywiona i podciąganie nic nie daje.
thefirm - 09-09-2014, 14:07

Dopiero teraz mam czas żeby zająć się Cari.
Myślę że poszła linka, mam już dwie linki.

Podpowie ktoś czy wymiana jest skomplikowana, nie mogę nigdzie znaleźć jak tego zrobić w Carismie II 1,8 GDI.
Dzięki za linka lub po prostu informację co muszę zdemontować aby wymienić linki w Cari.

Pozdrawiam, dzięki osobie która odpisze.

MichciuGT - 09-09-2014, 16:08

u mnie jest podobny problem (słabo trzyma hamulec ręczny) i płytka balansująca jest przekrzywiona i jak zaciągam hamulec to obydwie linki się przesuwają jak parzę od strony zacisku, wie ktoś jak to rozebrać i czy do tego są jakieś zestawy naprawcze czy wystarczy tylko przesmarować?
rasiak1980 - 09-09-2014, 17:02

po pierwsze to znany problem, i to nie jest najprawdopodobniej zerwana linka, tylko zapieczona jedna z dźwigienek samo-regulatora w zacisku, bądź możliwy brak sprężyny która tą dźwigienkę odbija w drugą stronę po spuszczeniu linki po pierwsze niech ktoś wejdzie do samochodu i spuszcza i zaciąga na przemian hamulec, a druga osoba w tym czasie niech z tyłu samochodu obserwuje czy obydwie dźwigienki ruszają się w pełnym zakresie jeżeli któraś z dźwigienek się nie rusza, to wizualnie sprawdzić czy nie brakuje przypadkiem sprężyny odbojowej, jeżeli nie brakuje sprężyny, a dźwigienka nie rusza się jak powinna, to trzeba najlepiej zdemontować zacisk, później odkręcić od niego metalowe ucho mocujące linkę i przepłukać wszystko co wleciało pomiędzy gumową manszetkę, a ośkę dźwigienki najlepiej strzykawka z dużą igłą i benzyna ekstrakcyjna z naftą, na koniec posmarować smarem silikonowym który zapobiega przedostawaniu się wody, zmontować wszystko do kupy i powinno jakiś czas pośmigać, takie są właśnie objawy przekrzywiona płytka balansująca, i bardzo wysoko łapiący ręczny który jest luźny jakby zerwany praktycznie w 2/3 zakresu.
thefirm - 10-09-2014, 13:01

Dzięki rasiak1980 za cenną radę.
U mnie ręczny nie reaguje w ogóle, linki jakby w ogóle nie było.
Gdy zaciągam i opuszczam ręczny (a raczej macham nim do góry i dołu) to nie ma żadnego oporu i linka w ogóle się nie rusza, nie ma mowy o jakimkolwiek poruszeniu cylinderka, który swoją drogą też jest 'zastany'.

Jak zabrać się do wymiany linki w Cari?
Co trzeba w środku zdemontować?
Tunel środkowy łatwo pójdzie?
Jak zobaczę że jest trudno to do mechanika dam, ale wolałbym wiedzieć co do czego nim coś się tam zniszczy/połamie przy wyciąganiu.

Dzięki wielkie za odpis jak się zabrać do wymiany linki.

rasiak1980 - 10-09-2014, 17:16

z tego co pamiętam tunel środkowy trzyma się na paru śrubkach pod gumową podkładką tego kwadratowego pojemnika za ręcznym, zdejmij najpierw tunel i sprawdź w jakim położeniu jest płytka balansująca, bo to ważna informacja (i tak przy ewentualnej wymianie musisz ten element zdjąć) później wyczepiasz linki z płytki na dole pod wozem masz dwie obejmy przykręcane żeby pancerz linki nie latał luźno a od strony zacisku musisz po prostu wysunąć linkę z takiego blaszanego ucha może wyglądać że to tworzy "monolit" z końcówką linki od strony zacisku ale popsikaj wd 40 i popukaj delikatnie młotkiem powinno się wysunąć do przodu (oczywiście ręczny poluzowany na biegu i kliny pod kołami) jak się przyjrzysz ucho to jest nacięte, i przez to nacięcie później wysuwasz linkę następnie odhaczasz ją z dźwigienki zacisku wuala zrobione od strony zacisku teraz odhaczasz od strony płytki i masz już linkę praktycznie wyciągniętą
thefirm - 20-09-2014, 00:07

Ręczny działa w 75%.
Linek nie trzeba było wymieniać, były w dobrym stanie.
Cylinderek trzeba by rozbierać, a to grubsza sprawa.
Poruszany, popsikany wd i póki co jest ok.
Jak znowu coś się stanie z ręcznym podjadę do warsztatu i niech ktoś kumaty to ogarnie.

Pozdrawiam,

plecho1 - 20-09-2014, 06:52

Takie rozruszanie pomoże na krótko. Lepiej kupić komplet naprawczy i całość wyczyścić i zregenerować.
karol2865 - 25-10-2014, 07:03

Witam.Kupiłem nowy zacisk prawy tył bo znudziło mi się pryskanie WD.Po założeniu i odpowietrzeniu okazuje się że ręcznego dalej nie ma.I teraz pytanie co mogłem żle zrobić????
plecho1 - 27-10-2014, 21:54

Zacisk ma samoregulator więc powinien sam się doregulować. Być może trzeba wyregulować linkę przy dźwigni w kabinie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group