To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Zagubiony kluczyk

djpatrix - 15-05-2014, 11:27
Temat postu: [Cari 1.6] Zagubiony kluczyk
Witam!
Pech chciał że straciłem jeden jedyny kluczyk do samochodu. Z pomocą ojca mechanika udało mi się jakoś do niego dobrać, lecz odpalenie go nie było możliwe z śrubokręta bo immo. I teraz pytanie - czy wystarczy że wymienie ten ring wokół stacyjki czy jest on tylko swego rodzaju anteną?

Znalazłem na tablicy człowieka który dekompletuje swoją cari i moge u niego robić zakupy.

Muszę też jakimś sposobem odblokować zablokowaną kierownicę i odkręcić te dziwne śruby trzymające obudowę stacyjki... :(

plecho1 - 15-05-2014, 11:43

Musisz wymienić komputer silnika, sterownik immobilisera oraz kluczyk z pestką więc też stacyjkę. Wymiana samej anteny przy stacyjce nic nie da. Można też dodać nowy kluczyk w serwisie Mitsubishi ale trzeba by dopytać jaki będzie tego koszt czy nie będzie większy jak kupno stacyjki z kluczem, komputera i sterownika immobilisera.
djpatrix - 15-05-2014, 11:55

koszt w salonie mitsubishi to 1500 zl. pozdrawiam :D ma ktos jakis patent zeby odblokowac kolumne kierownicza nie niszczac wszystkiego tam? musze zdjac ta obudowe stacyjki chyba :(
plecho1 - 15-05-2014, 11:59

Jeśli chcesz odblokować, to musisz odkręcić - zdemontować stacyjkę.
djpatrix - 15-05-2014, 12:02

ale tam sa od gory takie dwie sruby ktore wygladaja jak nity, nie da sie normalnie tego odkrecic :(
plecho1 - 15-05-2014, 12:04

Raczej musisz je rozwiercić bo to są specjalne śruby w których przy dokręcaniu urywają się łby aby nie dało sie łatwo tego rozebrać.
Ps. Na allegro cały potrzebny komplet kupisz za max 300zł.

djpatrix - 15-05-2014, 14:44

zrobiłem mały research, generalnie tak:
Bez potrzeby kupiłem kluczyk, stacyjke i zamki, bo koleś ostatecznie nie miałjednak komputera. ALE mechanik powiedział że podobno jest możliwość modyfikacji komputera aby zrobić bypass immo, da się to zrobić w domu czy muszę to robić przez mechanika?

Samochód stoi w miejscu, gdzie w każdej chwili może zostać skradziony, w dodatku nie ma wkładu od zamka kierowcy i żeby go otworzyć wystarczy penceta... jak nie moge tego zrobić sam asap to porównam ceny i wybiore któryś wariant (czy dłubanie kompa czy wymiana kompa + sterownika + kluczyka)

plecho1 - 15-05-2014, 15:20

A dokładnie jaki masz silnik, jaka moc?
Ja na forum o modyfikacji komputera nic nie widziałem. Podobno w starszych wersjach czyli przed 1997 komputer nie był powiązany z sterownikiem immobilisera a w nowszych już tak i przy wymianie potrzebny jest komplet z jednego auta. Podobno magicy od elektroniki samochodowej stosują jakieś emulatory sygnału sterownika immobilisera oszukując tym samym sterownik silnika i auto normalnie działa ale ja się z tym osobiście nie spotkałem. Jeśli auto nie jest daleko do Ciebie, to może przywieź je na lawecie, często mniej znaczące na tym rynku firmy mają dość atrakcyjne ceny.

djpatrix - 15-05-2014, 15:28

no 120 zł za lawetę pod wawą u mnie za 4 km....

1.6 16v, ten co ma na deklu dwie fajkocewki z których odchodzi dodatkowo po 1 przewodzie. samochód z 99 roku czyli pewnie już jest powiązany. 90 Km z tego co mi się wydaje.

Musze się wystrzegać tego zestawu z silnika z aparatem zapłonowym (tej starszej ) czy nie? Są one zgodne?

plecho1 - 15-05-2014, 15:36

Najlepiej kupić taki sam zestaw jak masz, odczytaj numery z Twojego starego komputera i szukaj kompa z takimi samymi numerami.
djpatrix - 16-05-2014, 15:54

moj numer komputera to md347228

znalazlem kolesia na allegro, ktory niestety po porownaniu powiedzial ze ma MD329097

czy to konieczne musi byc ten sam komputer? silniki mamy takie same z tego co mowil, na fajkocewkach

plecho1 - 16-05-2014, 17:54

Chyba od rocznika 1997 wszystkie Carismy 1.6 miały fajkocewki ale i tak jest kilka wersji, Twój ma jak pisałeś 90 koni a są jeszcze wersje 99 i 103 konne. Nie wiem dokładnie czym te silniki się od siebie różnią ale raczej nie można do nich zamiennie stosować różnych sterowników.
djpatrix - 17-05-2014, 17:24

ale ciekawostkę znalazłem na allegro:
http://allegro.pl/mitsubi...4228040548.html

1,8 i moj numer komputera. Może jednak to działa?


-------------EDIT
Zrobiłem inny manewr, dorobiłem transponder do immo, koleś też chyba zmieniał go w sterowniku immo (czerwona puszka BOSH'a). Przykleiłem sobie pestke do anteny, odpalam i to samo....

Czy teraz komputer ma problem dlatego że koleś grzebał w czerwonej skrzynce?

plecho1 - 17-05-2014, 17:33

Sprawdź czy wszystkie kostko dobrze łączą, sprawdź też czy antena przy stacyjce ma ciągłość, miernik powinien pokazać kilkanaście omów. Jeśli będzie wszystko OK a auto dalej nie odpali, to reklamuj usługę.
Ps. Ile dałeś za dorobienie?

djpatrix - 17-05-2014, 17:37

250, sama pestka bez kluczyka, kluczyk ze stacyjką kupiłem kilka dni wcześniej. Mam dwie anteny, raczej mało prawdopodobne aby obie były uszkodzone.... :( No dobra jak zareklamuje to co dalej? Gadałem z tym kolesiem, powiedział żeby zaciągnąć auto do niego. Ja tak średnio mam możliwość holowania tego auta, szczególnie w tygodniu w godzinach dziennych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group