Space Star Techniczne - [MSS GDI] Brak pracy 1 wtryskiwacza 1.8 GDI
Fausstt - 19-05-2014, 08:44 Temat postu: [MSS GDI] Brak pracy 1 wtryskiwacza 1.8 GDI Witam
Mam problem z autkiem a konkretnie jak w temacie silnik nie pracuje na 4-tym cylindrze. Auto było u elektromechanika te posprawdzał wtryskiwacze, cewki, świece, iskry oraz ciśnienie paliwa i powiedział, że nie ma do czego się przyczepić oraz wysłał mnie do mechanika, żeby sprawdzić ciśnienie na tym cylindrze. Tak zrobiłem lecz mechanik sprawdził i ciśnienie jest. Żadna kontrolka typu "check engine" się nie zapala. Dodam, że spalanie bardzo wzrosło. Gdzieś przeczytałem, że ktoś miał podobny problem i rozwiązał go poprzez dociśnięcie wtyczki z wiązką zapłonu lecz on miał świecą się kontrolkę a ja nie.
Jeśli ktoś ma pomysły to prosiłbym o pomoc. Chciałbym też mieć możliwość samemu odczytywać błędy jeśli ktoś mógłby mi poradzić jak to zrobić.
Auto Space Star 1.8GDI 1999r
z góry dziękuję za wszelką pomoc
Bizi78 - 19-05-2014, 10:45
Proponuję przenieść temat do działu MSS:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=155
A check chociaż zapala się przy odpalaniu auta
Co do diagnozy to chyba w twoim roczniku wystarczy zrobić zworkę w gnieździe diagnostycznym jak w carismie:
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Fausstt - 19-05-2014, 11:10
właśnie chodzi oto, że żadna niepokojąca kontrolka się nie zapala, jakby wszystko było w porządku. A ten cylinder to raz chodzi raz nie chodzi (rzadziej chodzi) jakby coś przerywało jego pracę. Raz silnik chodzi czyściutko a raz go podrzuca
Bizi78 - 19-05-2014, 11:12
Chodziło mi o to czy przy przekręceniu kluczyka zapala się CE na chwilkę i zaraz gaśnie.
Fausstt - 19-05-2014, 11:30
Powiem ci, że mogę się mylić (lecz wątpię) ale się nie zapala. zapalają się od ABS-u do AKU
plecho1 - 19-05-2014, 11:39
To najpierw sprawdź żarówkę kontrolki i w razie przepalenia wymień i jeśli kontrolka będzie działała poprawnie, to spróbuj sprawdzić błędy jak poradził Bizi78. Bez sprawdzenia błędów ciężko coś podpowiedzieć.
Bizi78 - 19-05-2014, 11:47
Fausstt, tutaj masz tutka jak wyjąć zegary od carismy, w MSS jest tak samo, tylko żarówki mogą być inne .
http://forum.mitsumaniaki...t=70028&start=0
Fausstt - 19-05-2014, 12:34
Jutro wezmę sprawdzę żarówki oraz błędy i napiszę co i jak
PS czy to gniazdo diagnostyczne znajduje się pod kierownicą bo pod kubełkami też mam gniazdo i nie wiem czy to oto nie chodzi
PS2 zarowki ok kontrolka zapala sie po przekreceniu kluczyka i gasnie normalnie
Bizi78 - 19-05-2014, 13:37
Gniazdo diagnostyczne jest pod uchwytami na kubki.
http://www.mitsubishiclub...ii-konektor.jpg
Fausstt napisał/a: | PS2 zarowki ok kontrolka zapala sie po przekreceniu kluczyka i gasnie normalnie |
Ale i tak warto sprawdzić błędy .
Fausstt - 19-05-2014, 15:29
Bledy to obowiazkowo. Jeszcze dzis sie tym zajme
A ktora to wtyczka i ktory to bedzie ten pin nr 1?
plecho1 - 19-05-2014, 16:25
1 z 4.
Fausstt - 19-05-2014, 16:31
1 z 4 liczac od lewej od gory?
Bizi78 - 19-05-2014, 16:38
Prawdopodobnie tak:
http://images38.fotosik.p...d913687189a.jpg
Fotka zaczerpnięta od usera: arturj123.
Mam nadzieję, że tak to się liczy .
Fausstt - 19-05-2014, 16:50
Ok zrobione ale powiem wam ze nie mam pojecia jak odczytac te migania, gdyz miga mi na przemian abs i ce nagralem 30 sec filmik za chwile go wrzuce i prosilbym o pomoc w interpretacji
Oto link do filmika nie mam pojecia jak odczytac te bledy
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
Bizi78 - 19-05-2014, 17:24
Brak błędów .
To teraz pozostaje tylko vag i program evoscan do sprawdzenia parametrów pracy silnika.
Spytaj może ktoś z twojego regionu ma vag-a, ewentualnie poleci kumatego fachowca do GDi.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=215
|
|
|