To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6 manual] Tempomat

piotr277 - 19-05-2014, 10:01
Temat postu: [3.0 V6 manual] Tempomat
Czołem, chodzi mi po głowie pomysł domontowania tempomatu do mojego Miśka.

Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią. Z takich pobieżnych poszukiwań wylistowałem jakie części musiałbym dołożyć:
1. sterownik

2. zespół siłownika, linki

3. dźwigienka w kierownicy

Czy coś jeszcze jest potrzebne? Gdzie jest montowany sterownik? Czy są gotowe wiązki żeby się wpiąć czy trzeba by rzeźbić i dorabiać?
Pytań sporo, ale może ktoś już taki temat przerabiał coś podpowie :)

PiotrKw - 19-05-2014, 17:36

piotr277 napisał/a:
Natomiast nie wiem, czy da się to zrealizować w połączeniu z manualną skrzynią.


Trochę słabo to widze , szczególnie jak będą różnice w obciążeniu silnika , górki , wzniesienia , podjazdy . Automat redukuje i wraca do biegu który był poprzednio tu będzie mocno obciążone sprzęgło . A w pewnych przypadkach możesz zgasić silnik jak nie pomożesz ręcznie . Nie wiem czy warto się w to bawić , ja bym dał sobie spokój .

n_bart - 20-05-2014, 00:14

Cześć. Miałem założony tempomat w seacie leonie z manualem i nie nażekałem. Fajnie dawał radę zwłaszcza na trasie. A co do postu kolegi wyżej to myślę że nikt nie włącza tempomatu i idzie spać. Powodzenia
piotr277 - 20-05-2014, 07:26

PiotrKw, zgodnie z informacjami z service manuala tempomat wyłącza się automatycznie kiedy prędkość spadnie o 10 km/h (czyli np jakieś górki, itd.). Więc nie było by problemów o których piszesz. Poza tym włączenie tempomatu nie zwalnia z obowiązku reagowania na sytuację (hamowanie, redukcja biegu, itd.) :)
n_bart, dzięki!

PiotrKw - 20-05-2014, 14:36

piotr277 napisał/a:
Więc nie było by problemów o których piszesz.


Spróbuj zamontować , bo jak rozumiem chcesz usłyszeć aprobatę :wink:
Ale mając trzy pojazdy z AT i tempomatami uważam, że będzie to namiastka .
Pamiętam kiedys w ojca Fiacie 126p tez było coś na kształt tempomatu , tzw ręczny gaz .
( rok 1977 ) Można było pociągnąc za cięgło pod kierownicą , zablokować i .... pomachać nóżkami :wink: Do czasu .... :wink:

Ale życze powodzenia .

Heilsberg - 20-05-2014, 20:55

Mam tempomat w L200 HP z manualem. Przy 178 koniach i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie. Przy 3.0 i jego podobnej mocy pewnie też będzie działało normalnie.
piotr277 - 20-05-2014, 22:21

PiotrKw, dzięki za opinię. Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody :-)
Heilsberg, ok, czyli się da z ręczną skrzynią

PiotrKw - 20-05-2014, 22:55

piotr277 napisał/a:
Przyznaję, że jednak bardziej zniechęciły by mnie jakieś techniczne przeszkody :-)


Techniczne przeszkody są zawsze do rozwiązania , z problemami ale są . Nie ma za to nic gorszego jak upierdliwe użytkowanie :wink:

Heilsberg napisał/a:
i piątym biegu ciągnącym od 80 km/h do 190 km/h tempomat działa najnormalniej w świecie.


W płaskim terenie tak i bez nadmiernego dociążenia pojazdu .

Heilsberg - 21-05-2014, 00:06

HPek w płaskim terenie i bez obciążenia na piątce jedzie od 50 km/h.
piotr277 - 21-05-2014, 10:20

Ok, czyli odpowiedź na pytanie czy się da już mam - da się.
Pozostają otwarte pytania:
- czy potrzebne są jeszcze jakieś elementy, oprócz wymienionych przeze mnie
- gdzie mieści się sterownik, gdzie jest podpinany
- czy są gotowe wiązki (do sterownika, do siłownika, do "wajchy"), czy muszę je sam stworzyć - być może sam będę w stanie na to odpowiedzieć, jak pogrzebię

piotr277 - 21-05-2014, 19:13

tomek5, dzięki wielkie - znalazłem podobny schemat ale nie potrafiłem zlokalizować, gdzie jest centralka (był trochę inny rysunek) - teraz widzę, że powinna być pod licznikami, za plastikowymi panelami. Będę zatem musiał poszukać tam wiązki :)
Z tego schematu wynika też, że "main switch" był do roku 93 a potem już nie. tomek5, czy u Ciebie on występuje, czy nie? Bo z tego co pamiętam to masz u siebie tempomat :?:

szatan666 - 29-05-2014, 14:19

Witam , mam 3.0 manual i tempomat w standardzie . wcale nie przeszkadza ze mam manual bo przy jedzie na tempomacie zmieniaja sie mapy zapłonu na 90%
Zauwazylem to dlatego że jadac pod duze wzniesienie na 5 biegu 100km/h dodajac gazu nogą auto jest zamulone i powoli zwalnia , na tempomacie te same wzniesienie i ta sama predkosc aż wciska w fotel i to zupełnie nie to auto , całe wzniesienie utrzymuje 100km/m

Ja polecam tempomat w manualu, swietna sprawa tu gdzie mieszkam same autostrady wiec sprawuje sie to idealnie

piotr277 - 30-05-2014, 09:29

szatan666, dzięki! jak będę miał jakieś pytania co, jak i gdzie jest zamontowane to już wiem do kogo uderzać! :)
Robert09 - 03-06-2014, 20:37

Mam tempomat w maual 2,8 TD - to jakiś kit zamontowany dodatkowo. Nie używam często ale działa bez zastrzeżeń. Nie pamiętam jak jest w oryginalnym ale u mnie po naciśnięciu hamulca tempomat jest automatycznie odłączany i aby wznowić jego działanie trzeba przytrzymać przycisk.
szatan666 - 03-06-2014, 22:31

W oryginalnym tez tak jest , nacisniecie hamulca wyłącza tempomat , to normalne w kazdym aucie chyba tak jest , zwiekszanie predkosci jazdy nie robi sie nożną dzwignią od gazu tylko "wichajstrem" z lewej strony kierownicy .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group