To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Błędy wtysków

hash - 19-05-2014, 17:14
Temat postu: [II 2.0 DID] Błędy wtysków
Na początku chciałbym się przywitać. Właśnie zostałem posiadaczem Outlandera II z 2008 roku :)

Niestety po kompletnej euforii po zakupie tego samochodu zaczęły się problemy, ale mam nadzieję, że wyjdę z tego :)

Ni z gruchy, ni z pietruchy, zaświeciła się kontrolka check engine. Po podpięciu do kompa wyskoczyły błędy:
P0266, P0272, P0263, P0269, czyli "Dawka paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacz do cylindra 1,2,3,4 różna od innych cylindrów..."

Błędy wykasowano, ale niestety po kilku dniach wyskoczyły ponownie.
ASO twierdzi (bez specjalnego wnikania), że do wymiany są wtryskiwacze (wszystkie 4!, cena zabija)

Czy to możliwe, że wszystkie 4 wtryski uszkodziły się jednocześnie? Dodam, że przebieg to jedynie 88000km (100% pewny).
Ktoś zna taki przypadek?

Co jeszcze może być przyczyną?

pozdrawiam

rezon - 26-05-2014, 07:39

Niestety mogą być wtryskiwacze nawet przy takim przebiegu. Zależy dużo od paliwa jakie było zalewane. Jaki masz silnik - bo 2.0170KM to chyba nie było w tym roku ;) Jeśli to 2.0DiD 140KM to wtryski kupisz znacznie taniej w ASO - ale Volkswagena :)
borsak1 - 26-05-2014, 08:32

@rezon witamy kolegę po długiej przerwie/

U mnie wyskoczył podobny błąd na jednym z wtrysków gdy jeszcze miałem, pytanie w ASO "czy był chipowany" - Twój chyba był masz odpowiedź. Jeśli wtryski mają siąść po 90 tysiącach to chyba na wodzie ktoś przed Tobą jeździł.

JCH - 26-05-2014, 09:16

rezon napisał/a:
...ale Volkswagena :)
rezon, bo znowu dostaniesz bana [-X ;)
hash - 27-05-2014, 15:24

Odłączenie "chipa" rozwiązało problem błędów wtrysków (czyli to nie wtryski). Na razie jeżdżę więc na standardowych 140KM, ale jeszcze planuję z tym powalczyć.

Dzięki za pomoc.

rezon - 28-05-2014, 20:46

JCH napisał/a:
rezon napisał/a:
...ale Volkswagena :)
rezon, bo znowu dostaniesz bana [-X ;)
jakoś przeżyję ;) Nie ja ustalam politykę cenową na części zamienne. Nawet ASIO VW to koszt coś chyba ok. 8kzł/kpl. a jak czytałem w Automoto ceny wtrysków do Lancera DiD to mi się cyfry mieszały - tyle ich było ;)
A poważnie - jeśli odłączenie "chipa' dało efekt to znaczy, że to szkodnik :) nawet jeśli ori. Już było kiedyś na forum o efekcie -5KM bo nie zawsze działał. Jak chcesz mieć więcej kucyków to dobry tuner, mapa szyta na miarę i shamowana. Będzie znacznie lepiej :twisted: i palić może mniej ;) ale to trudno osiągnąć z uwagi na większą sztywność stawów ;)

hash - 30-05-2014, 16:09

To jeszcze pytanie. Czy ktoś wie czy poza odłączeniem "chipa" poprzez wyjęcie wtyczki (on był tam wpięty przelotowo) wymaga jeszcze jakiegoś strojenia ECU/wtrysków? Silnik chodzi fajnie ale nieco dużo pali na mój gust - ostatnio 9.4l/100km pół miasto pół trasa, a w samym mieście (korki w Gdańsku) 10.8l/100km.
To w sumie jest porównywalne z moim benzynowym Mondeo 1.8 w tych samych warunkach, ale oczekiwania w stosunku do diesla były trochę inne - miał palić mniej :D

rezon - 30-05-2014, 20:58

wyniki spalania z kompa nie są miarodajne. Wiele chipów po prostu zwiększa dawkę paliwa i komp tego nie widzi. musiałbyś mieć porównanie z tankowań.
Nie stroi się niczego po wypięciu boxa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group