To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8] Temperatura płynu chłodniczego

jerryazs - 21-05-2014, 10:44
Temat postu: [Cari 1.8] Temperatura płynu chłodniczego
Szukałem trochę w innych postach i nie znalazłem podobnego, jeśli jest proszę o link do niego.
Wykres z evoscana
Zaczęło się od problemu ze ssaniem (brak).
Poczytałem i wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego (czarny 2 piny odcięcie 88').
Wiatrak klimy włącza się przy 105' C a wyłącza się przy 97-98 stopni.
Wszystko działa niby poprawnie, tylko za wysoko.
Wskaźnik temperatury idealnie na środku (działa tak jak trzeba, startuje od lewej, potrafi przejść w prawo).
Druga sprawa to obroty (raz że wysokie ~900-1000, dwa to nierówne - jakieś poszarpane) -tak powinno być (w 14 i 35 s. dodałem gazu żeby szybciej temperatura wzrosła)?
Carisma 1.8 SOHC 85kW 116KM.

Pytanie: czemu temperatura może tak robić? Co w tej sprawie zmienić, naprawić?


plecho1 - 21-05-2014, 10:52

Długo masz to auto, wcześniej było wszystko ok, wymieniałeś może termostat i czy często wskazówka wskaźnika temperatury wędruje na prawą stronę od pionu? Jak kupiłem auto to miałem podobnie, okazało się, że miałem założony termostat z trochę wyższą temperaturą otwarcia co dało się zauważyć jak zrobiło się cieplej.
Jaki przebieg ma ta Carisma i kiedy ostatnio były regulowane zawory oraz w jakim stanie jest układ wysokiego napięcia?

jerryazs - 21-05-2014, 10:59

Termostat wymieniał mi mechanik w 2013r nie mam pojęcia na jaki. Wymienił wtedy pokrywę zaworów i regulował je (ok. 8 000 km).

Auto mam około 3 lat, przebieg ma 250 000 (jak kupiłem było 220 000).
Wskazówka nie wędruje na prawą stronę, tylko chciałem sprzwdzić i wyjąłem przekaźnik od klimatyzacji, żeby się nie włączył 1 wiatrak, wtedy poszła w prawo, włączył się 2 wiatrak i było ok.
Gazownik w marcu 2014 wymienił silnik krokowy i świece, mówił że przewody i cewki ok.

plecho1 - 21-05-2014, 11:12

Raczej z temperaturą masz wszystko OK, u mnie przy niewłaściwym termostacie prawie ciągle było po wyżej 100 stopni i wskaźnik ciągle leciał pod czerwone pole. Teraz czasem w korku też temperatura leci w prawo ale kiedy działa kilima wskaźnik jest zawsze na swoim miejscu. On nie pokazuje konkretnej temperatury a tylko zakres właściwej dla dogrzanego silnika więc jeśli wskazówka jest na środku to temperatura będzie od siedemdziesięciu kilku do dziewięćdziesięciu kilku stopni.
Ja bym jednak sprawdził te zawory bo w Miśkach jest dość specyficznie, temperaturę ustawia się na rozgrzanym silniku. Ciekawe jak te zawory ustawiał Twój mechanik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group