To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie

awas - 29-05-2014, 13:19
Temat postu: szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie
Witam.
Ostatnio przełączyłem furę na benzynę żeby wyjeździć ją do końca i zalać jakiejś v-power albo innej superturbo i zauważyłem że przy powolnej jeździe po mieście jak dosłownie o milimetr podniosę nogę z gazu, to jest dość mocno odczuwalne szarpnięcie (jak przy hamowaniu ale krótsze). Nie zawsze tak jest - czasem zupełne puszczenie gazu powoduje płynne zwalnianie ale czasem to szarpanie jest silne i mnie wkurza. Na gazie tego nie zaobserwowałem. Co to może być.

Tomii - 29-05-2014, 13:47

Najprawdopodobniej czujnik położenia przepustnicy TPS/IPS do regulacji lub wymiany
francuz83 - 29-05-2014, 21:42

Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu na 2 lub 3 biegu przy niewielkich obrotach to auto przez parę sekund lekko szarpie aż obroty nie wzrosną do ok 2,5 tyś. Kiedyś tego nie miałem. Czy przyczyna może być ta sama co post wyżej czy też może instalacja gazowa do regulacji? Albo coś innego?
andi18 - 30-05-2014, 00:28

kwestia czy na gazie czy benzynie te same objawy. najpierw zacząłbym od sprawdzenia kabli WN i świec.
Witek vel Mysza - 30-05-2014, 07:54

francuz83 napisał/a:
Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu
Założyciel wątku ma całkiem odwrotny problem. U Ciebie kable, świece, fajki, olej w świecach. A u awas, ciężka sprawa, może i potencjometr.
francuz83 - 30-05-2014, 11:30

Przyczyną u mnie zdecydowanie nie są kable, świecie, fajki ani olej w świecach. Miałem ten problem w zeszłym roku. Przerobiłem go. Wszystko zostało naprawione i problem usunięto. Objawy teraz są całkiem inne. Auto nie "gubi" iskry jak w przypadku problemów z w/w elementami ale po prostu się dusi/przymula nieco na niższych obrotach tak jakby dostawało mniejszą lub nieodpowiednią dawkę paliwa/powietrza/gazu/lub co tam mu jeszcze potrzebne. Dlatego też podejrzewam problem z dawkowaniem tych rzeczy. Problem jest i na gazie i na benzynie w tym że na benzynie minimalny.
Tomek - 30-05-2014, 12:05

francuz83 napisał/a:

Przyczyną u mnie zdecydowanie nie są kable, świecie, fajki ani olej w świecach.


a reszta aparatu zapłonowego? (kopułka i palec??)
to typowe objawy zużycia palca i kopułki

francuz83 - 02-06-2014, 10:58

Hmm jak się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się że u mnie nie ma kopułki i palca. Są dwie cewki podłączone bezpośrednio do świec (jedna cewka na 2 cylindry). Poczytałem trochę o podobnych problemach z szarpaniem w silniku GDI i objawy nieco się zgadzają (szarpie głównie przy stałych prędkościach w okolicach 2 tys). Tam rozwiązaniem problemu w większości przypadków było czyszczenie przepustnicy albo wymiana czujnika położenia przepustnicy TPS. Może mi ktoś w paru zdaniach opisać jak zabrać się za to czyszczenie przepustnicy w moim silniku? Jaki sprzęt potrzebny, ewentualnie czy trzeba wcześniej coś dodatkowo kupić (jakieś uszczelki czy coś) no i jak to się robi? Podobny temat odnośnie silnika 2,4 GDI miał być ponoś w FAQ ale nie widzę go.
Tomii - 02-06-2014, 14:16

Nie mylisz się, w 2.0 nie ma aparatu zapłonowego. Żeby dobrze wyczyścić przepustnicę najlepiej całą ją zdemontować, odkręcić od niej silnik krokowy oraz dolną pokrywę od podgrzewania płynem chłodzącym i wyciągnąć tzw bypas - to od przodu na dole przykręcone jedną małą śrubką. Dobrze jest się zaopatrzyć wcześniej w uszczelkę tej pokrywy i w dobry śrubokręt z końcówką PH2. (pokrywa, krokowy). Uszczelki do kolektora chyba nie ma sensu wymieniać.
sierars1 - 07-07-2014, 17:17

U sibie zauwarzylem ze jak zaleje go SUPER PLUS w Niemczech to samochod bardzo ale to bardzo rzadko szarpie przy stalej predkosci i teraz zastanawiam sie czy to swieczki beda czy co innego?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group