To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Zbyt duża temperatura układu wydechowego?????

mike-s - 31-05-2014, 19:56
Temat postu: Zbyt duża temperatura układu wydechowego?????
Witam mój PINNIN 2.0 gdi cierpi na zbyt dużą temperaturę układu wydechowego????
To samo stwierdzili w serwisie mitsubishi
brak błędów na komputerze
wymieniony tylny tłumik, dzisiaj sprawdziłem tłumik środkowy oraz katalizator
wszystko jest ok
układ nagrzewa się do tego stopnia iż topi się zabezpieczenie podwozia biteksem(ktoś to zrobił wcześniej) ale co najgorsze czuć spaloną gumą
w serwisie nic nie znaleźli?????
czy ktoś miał coś podobnego lub wie co może być przyczyną??
z góry dziękuję
michał

[ Dodano: 01-06-2014, 19:51 ]
w książce w nowszych pininach są osłony na gumy wieszaków czy faktycznie jest aż taka duża temperatura??
potwierdzcie bo nie wiem czy mogę bezpiecznie jeździć???

cezare - 02-06-2014, 10:54

mało znany problem widzę.. nie jestem mechanikiem zupełnie - z treści publikowanych w sieci jedynie wyczytałem ( więc mogę jedynie powtórzyć nie twierdzić )

1) katalizator ( ale TY sprawdziłeś że jest OK )
2) jeżeli jest od kolektora w dół równie gorąco - za uboga mieszanka
3) jeżeli od kata w dół - coś zalewa - i się dopala w katalizatorze
a) piszą że trzeba sprawdzić stan świec - jeżeli wszystkie równo okopcone na kawę z mlekiem = to nie to .. bo mógł się zawiesić wtryskiwacz - można na YT zobaczyć jak go sprawdzić czy pracuje przy pomocy śrubokręta na ucho - prosta metoda.

jeżeli zbyt uboga mieszanka - nie można z tym jeździć - grozi powypalanem gniazd zaworowych.

Generalnie zaczynają od analizy spalin

Georg - 02-06-2014, 18:56

Podłącz woltomierz do zacisku sygnałowego sondy Lambda. Utrzymywanie się napięcia bez oscylacji w okolicach 0,1 V oznacza mieszankę zbyt ubogą, w okolicach 0,8 V - zbyt bogatą. Natomiast, jeśli sygnał permanentnie oscyluje w granicach ok. 0,1 - 0,8 Volta szukaj przyczyny przegrzewania poza składem mieszanki.

- Pozdrawiam :wink:

mike-s - 03-06-2014, 19:29

W serwisie nie znaleźli żadnych błędów w komputerze i w sondach(napięcia)???
sprawdzę jeszcze jakość świec. Zamówiłem już osłony na wieszaki gum te metalowe.
dziękuję za podpowiedzi. :D

[ Dodano: 07-06-2014, 18:47 ]
po zdjęciu osłony i cewki zobaczyłem głęboką czarną dziurę i brak możliwości zdjęcia świec???
poświeciłem latarką i nie wiem co trzeba mieć za klucz aby tam wszedł(tak wąsko)??
co z tym zrobić??
proszę o podpowiedź.
odnośnie grzania się zamontowałem jedną osłonę tą za katalizatorm (oczywiście osłony są do przykręcenia a ja mam druty z kólkami na końcach i musiałem przewiercić pręt i założyć zabezpieczenie) firma przysłała mi dwa tylne więc muszę wymienić.
:x

[ Dodano: 17-06-2014, 18:52 ]
czy ktoś wie gdzie można nabyć taki klucz do świec o takich cienkich ściankach i jaki to jest rozmiar?

[ Dodano: 06-07-2014, 16:44 ]
doczytałem że klucz należy oszlifować aby wszedł w gniazdo,tak zrobiłem.
przy pierwszych 3 gniazdach olej przy świecach (czyżby wywalona uszczelka??) czwarta sucha, natomiast w 3 cylindrze fajka zaśniedziała wraz ze spęzynką i świecą od góry (może to jest przyczyna zalewania wydechu i spalania w układzie wydechowym) kolor tej świecy podobny do pozostałych ale może czasami nie działała lub nie działała a teraz już jest ok??? i świeca doszła.
Dla świętego spokoju wymienię podejrzaną cewkę i wszystkie świece.
co myślicie o świecach BOSCHA dużo tajnsze od NGK
no I CO RADZICIE W SPRAWIE OLEJU PRZY ŚWIECACH???
Z góry dziękuje

cezare - 08-07-2014, 09:16

cewkę sprawdzisz zwykłym miernikiem - przerabiałem ten temat - też się cieszyłem że znalazłem usterkę ;) .. z tymi kanałami tez jest tak, że jak ktoś sobie umyje silnik ( esteta ) to nie może zapominać o wydmuchaniu wody z kanałów świec ...ona nie ma którędy uciekać ..

co do świec są 2 szkoły
1) poprawiająca fabrykę ( zmniejszają ludzie przerwę na swiecy o 1/4 )
2) fabryczna - irydowe o zadanych parametrach - irydowych nie podegniesz bo jak podegniesz - odpryśnie w końcu

a tak z ciekawosci sobie poszperałem - może coś z tego COKOLWIEK się ujawni.
http://civic5g.pl/printvi...798385860d2e398
http://www.mazdaspeed.pl/...pic.php?t=18063
http://www.mondeoklubpols...zie-%C5%9Bwiecy
http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=71&t=191331

4 wątki z różnych marek silników - wskazują na uszczelkę pokryw zaworów .. sprawdzić nie zaszkodzi - bo jak ktoś tam był po taniości to wiem że "bandyci" sklejają wszystko na silikonie... ;(

to już pytanie :
nie wiem czy trzeba tak w samochodach - ale w motocyklu sportowym wymienia się te śruby pokrywy przy każdym ich demontażu .. ale w PL sie z tym nie spotkałem ... o kluczu dynamometrycznym nie wspominając..( choć to już częsciej jest OK - dopuki nie pojedziesz zmienic kół na alu xD... ) w PL mechanik wsio robi na pałę ... masakra..

mike-s - 09-07-2014, 10:34

Dzięki za odpowiedź o ile to uszczelka to ok
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę sprawdzić sprężanie w cylindrach bo dalej układ wydechowy się grzeje :-X
aż się boję myśleć o wypalonych zaworach czy gniazdach?

cezare - 09-07-2014, 11:35

mike-s napisał/a:
Dzięki za odpowiedź o ile to uszczelka to ok
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę sprawdzić sprężanie w cylindrach bo dalej układ wydechowy się grzeje :-X
aż się boję myśleć o wypalonych zaworach czy gniazdach?


no wiem .. też czytałem właśnie o wypalonych gniazdach i nawet zaworach - o jakimś "grzybku" tajemniczym - i widziałem fotki z ubytkiem na takim zaworze właśnie nie nawet na gnieździe... .. problem jest taki u nas że kanały smarujące są koszmarnie malusie ..a silnik skłonny do karbonizacji.. co w połączeniu z niedbalstwem skutkuje prawie utratą smarowania .. w niemczech np czyszczą całość EGR'a z wylotem przepustnicą co 50 tys km - ale jak piszą .. 8 godzin murowane ... z jakimkolwiek mechanikiem w PL gadałem - odpowiedź jedna "NIECHCE MISIE"... w sumie z tych powodów wypłukałem silnik Liquid Molly płukanką - i bedę ją zawsze stosował co każdą wymianę... pomimo ew konsekwencji odklejenia nagaru etc..

mike-s - 10-07-2014, 18:25

co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
upieram się co do pytania :D
muszę kupić świece i pytanie które??????????


[ Dodano: 10-07-2014, 18:26 ]
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę kupić świece ale jakie??????????

[ Dodano: 17-07-2014, 10:49 ]
zakupiłem chyba takie jak powinny być czyli NGK z 5 w środku
żadna z firm sprzedających nie jest w stanie określić jakie powinny być gdyż raz podają taki typ później inny raz jest różnica pomiędzy 1,8 a 2,0 później nie ma :shock:
tak samo tyczy się układów wydechowych na allegro są czasami używki 1,8 i 2,0 niby te same a manuale pokazują inne?????
chciałem kupić samochód bezobsługowy a ciągle coś się dzieje w poprzednim samuraju było niestety lepiej :shock:

[ Dodano: 19-07-2014, 18:54 ]
świece zakupione NGK te z 5 przyszły z 6
założyłem wymieniłem cewkę i odpukać chyba układ przestał się tak niemiłosiernie grzać
jeszcze chciałbym sprawdzić sprężanie coby być pewnym gniazd i zaworów
dobrze że oprócz ORYGINALNYCH SERWISÓW są fora i ludzi którzy sami muszą zmierzyć się z materią :D

cezare - 22-09-2014, 15:20

mike-s napisał/a:

[ Dodano: 19-07-2014, 18:54 ]
świece zakupione NGK te z 5 przyszły z 6

I DOBRZE - 5 jest na ciepłe kraje..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group