To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [ MSS 1.6 ]Temperatura silnika

scund - 04-06-2014, 23:16
Temat postu: [ MSS 1.6 ]Temperatura silnika
Witam. Autko jeździ ok. nagrzewa się tak jak powinno. Problem pojawia się na postoju tj światłach lub korkach jak jadę bardzo wolno. Wskaźnik temperatury zaczyna rosnąć z 90st do maximum bardzo szybko coś około 2 min. wentylatory włączają się rury do i z termostatu gorące. Co jest dziwne jak dam ogrzewanie na maxa lu jak zacznę jechać szybciej tak od 60kmh temperatura wraca na swoje miejsce w trybie expresowym 10sek . Czasami nie puszcza ciepłego powietrza na postoju i pomaga tylko jechać szybciej. Czujnik temp był wymieniany i na nowym i jakby jeszcze bardziej szalał ten wskaźnik. wyczytałem na forum, że może być wtyczka do czujnika skopana . rozbierałem ją i niby jest ok. Pozdrawiam
PanSascha - 05-06-2014, 01:05

A sprawdzałeś poziom płynu w chłodnicy? Nie w zbiorniku na płyn tylko w chłodnicy.
Brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy to skutek braku płynu w niej a jest jednym z wyżej położonych elementów układu.
Odkręć korek z chłodnicy i sprawdź czy widzisz że ostatni poziom żeberek chłodzących jest zalany. :doubt:

plecho1 - 05-06-2014, 06:09

Jak napisał PanSascha, sprawdź poziom płynu i ewentualnie dolej na max a następnie odpowietrz układ. Odpowietrznik jest w obudowie termostatu.
Bizi78 - 05-06-2014, 06:32

Można by było podpiąć kompa i sprawdzić czy rzeczywiście temperatura w układzie tak szybko się zmienia :? .
kisian - 05-06-2014, 11:27

Jak piszą koledzy powyżej, sprawdź poziom płynu w chłodnicy. Było kilka przypadków, w tym u mnie, że wąż w zbiorniczku wyrównawczym był zbyt długi, zagiął się i nie puszczał płynu do obiegu gdy tam brakowało./ Skutkowało to szybkim wzrostem temp. na postoju. Ja tak miałem że znienacka wyłączyło klimę pompując ciepło do kabiny a wskaźnik ruszył szybko w prawo. LPG masz zamontowane?
scund - 05-06-2014, 13:41

Sprawdzę wieczorem stan w chłodnicy. Czyli co mam dołączył pod korek płynu do chłodnicy? W zbiorniczka wyrównawczy jest pod kreskę max. Nic się nie stanie? LPG nie posiadam
plecho1 - 05-06-2014, 14:02

W chłodnicy musi być max, nic się złego nie stanie jak dolejesz. Jeśli w chłodnicy będzie brakowało, to może masz problem z korkiem chłodnicy w którym jest specjalny zawór czuwający nad właściwym stanem płynu.
scund - 05-06-2014, 14:19

Patrzyłem po odkreceniu korka płynu nie widać.tylko żebarka mokre. Sprawdzone na zimnym silniku
plecho1 - 05-06-2014, 15:27

Więc dolewaj do pełna i dodatkowo odkręć korek odpowietrzający przy termostacie, poczekaj aż płyn zacznie się wylewać i go zakręć. Pewnie na jednej dolewce się nie skończy.
PanSascha - 05-06-2014, 16:49

Prawdopodobnie gdzieś ci się sączy ten płyn, rzadkim zjawiskiem jest samoistne ubywanie.
Zalej do pełna chłodnicę zakręć korek i odpal auto dając mu się nagrzać.
Jeśli nie zauważysz żadnych plam po 10-15 minutach na rozgrzanym silniku to browarek.
Jeśli zauważysz to nie ma browarka.
Jest też opcja nie ma plam ale nie ma i browarka bo może gubić płyn przy uszkodzeniu uszczelki głowicy zaworów lub co jeszcze gorsza na pompie.

No i ostatnia opcja czyli płyn jest ale dalej się grzeje, należy sprawdzić wtedy wentylator czy chodzi, sprawdzić czy nie mamy osadów na ożebrowaniu chłodnicy lub w zbiorniku wyrównawczym płynu. Jeśli nic nie dostrzegasz pozostaje sprawdzenie termostatu oraz ewentualnie pompy chłodziwa.

W przyszłości jeśli na światłach gotuje ci się silnik na maksa to pamiętaj że należy go natychamiast wyłączyć ! Przegrzany raz motor później szybko zdycha na wszelkiego rodzaju uszczelnienia.

scund - 05-06-2014, 20:51

witam .dolałem płynu ale weszło go niewiele może pół litra tak czy inaczej mało. silnik odpaliłem juz po minucie górna rura zaczeła się rozgrzewać , dolna zimna dałem mu 10 min, przejechałem sie jeszcze ,postał z minute wiatraki się włączyły ale na krótko i się wyłączyły. poszedł obieg bo dolna rura była gorąca. wskaźnik temp w prawidłowej pozycji cały czas . zobaczymy na dniach ale jestem prawie pewny, że będzie dalej tak samo. rury takie gorące aż parzyły szczególnie ta górna..wycieków nie zauważyłem.
Gdzie znajduje się korek do spuszczenia wody z układu? może spuszczę zobaczymy czy jakiś syf poleci z wodą. Pozdrawiam

PanSascha - 05-06-2014, 21:00

scund napisał/a:
witam .dolałem płynu ale weszło go niewiele może pół litra tak czy inaczej mało. silnik odpaliłem juz po minucie górna rura zaczeła się rozgrzewać , dolna zimna dałem mu 10 min, przejechałem sie jeszcze ,postał z minute wiatraki się włączyły ale na krótko i się wyłączyły. poszedł obieg bo dolna rura była gorąca. wskaźnik temp w prawidłowej pozycji cały czas . zobaczymy na dniach ale jestem prawie pewny, że będzie dalej tak samo. rury takie gorące aż parzyły szczególnie ta górna..wycieków nie zauważyłem.
Gdzie znajduje się korek do spuszczenia wody z układu? może spuszczę zobaczymy czy jakiś syf poleci z wodą. Pozdrawiam


Pobierz sobie instrukcję jeśli nie posiadasz w wersji Anglosaskiej rozdział 14 engine cooling
na stronie 14.9 powinien być rysunek z zaznaczonym korkiem w bloku silnika

Pamiętaj że możesz mieć w chłodnicy powietrze !! realnie może brakować nawet 2 litry !
Jeśli nie potrafisz odpowietrzyć to odkręć korek jak jest zimny i włącz go na 3-4 minuty żeby wypuścił korkiem wszelkie bąbelki, nie możesz mu się dać przy tym zagrzać bo poleci chmura parującego płynu z otworu korka i z odpowietrzania nici.
Jest to odpowietrzanie po macoszemu i usunie większość powietrza z układu ale zawsze tam coś zostanie jakieś 300-500 mililitrów miejsca.
Prawidłowo powinnieneś go włączyć odkręcić odpowietrznik i w czasie pracy powoli dolewać do czasu aż z odpowietrznika będzie leciał sam płyn wartkim strumieniem bez bąbelków.

eve1988 - 06-06-2014, 21:04

sprawdz czy nie ma syfu w ukladzie chlodzenia. mogl gdzies w chlodnicy osiąśc bo szybko sie grzeje lub na termostacie i go zapycha lub blokuje i puszcza plyn na duzy obieg za szybko.
scund - 06-06-2014, 21:37

Witam. Po dolaniu i po podgięciu zacisków od wtyczki czujnika temp. Narazie jest ok. Temp na wskaźniku prawie w połowie i ani niedrgnie . martwi mnie to że z wydechu wali woda z parą. I to dość intensywnie jak podgazuje
plecho1 - 06-06-2014, 21:59

Jak Ci będzie dość szybko ubywać płynu w chłodnicy to być może wina uszczelki pod głowicą. Warto by sprawdzić płyn chłodniczy na zawartość CO2.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group