Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Problem z pilotami (do wymiany)
Anonymous - 09-06-2014, 12:53 Temat postu: [MSS 1.6] Problem z pilotami (do wymiany) pomału mam na wykończeniu zapasowy pilot... nie zawsze działa, trzeba mocno naciskać i cały jest popękany...
Czy jest w ogóle jakaś możliwość dokupienia ? czy to tylko serwis zostaje.
plecho1 - 09-06-2014, 13:32
Jeśli trzeba mocno naciskać, to wystarczy wymienić same gumki w przyciskach podobnie jak się to robi w pilocie od telewizora. Takie gumki stykowe w raz z klejem w sklepie elektronicznym można kupić za około 10zł. Dokupione piloty nie zawsze dają się zaprogramować i często taniej jak kupować i programować takiego używanego pilota to wychodzi dokupienie nowego zestawu sterownika z pilotami. Koszt takiego zestawu to około 50 - 100zł.
Anonymous - 09-06-2014, 14:31
to jest fabrycznie chyba zakładany i obawiam się że może coś pójść nie tak
sprawdzę te gumki...
tylko nie wiem czy to pomoże bo od jakiegoś czasu nawet widzę, że pilot działa bo dioda się świeci a zamek się nie otwiera...
albo to pilot albo centralka albo jeszcze co innego (bateria w pilocie została wymieniona)
plecho1 - 09-06-2014, 14:50
Przy zużytych gumkach też mogą być problemy tak jakby pilot stracił zasięg, miałem tak u siebie w Carismie. Tylko u siebie nie zmieniałem gumek a przylutowałem przyciski http://allegro.pl/microsw...4289139192.html
Na próbę gumki w pilocie możesz pomalować ołówkiem grafitowym, jeśli to wina gumek, to na jakiś czas taki zabieg powinien pomóc.
cakp - 09-06-2014, 18:15
Nie polecam nic malować ołówkiem. Jeszcze więcej syfu narobimy.
Miałem tak samo. Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze.
1. Potrzebujemy pałeczek do czyszczenia uszu
2. Potrzebujemy Kontakt S ( preparat do czyszczenia styków) do kupienia w sklepach elektrycznych i elektronicznych. Mała buteleczka śmiało wystarczy
http://sklep.avt.pl/kontakt-s-60ml.html ( tu masz w linku jak to wygląda)
Rozbieramy pilota. Psiukamy na pałeczkę i czyścimy płytkę na stykach oraz same gumki (te czarne kropki). Druga pałeczka do czyszczenia uszu i zabieg powtarzamy. Czyścimy dotąd aż pałeczka przestanie zbierać syf.
Metoda sprawdzona i skuteczna w 100%. Polecam także w taki sam sposób potraktować piloty od TV.
W miarę czasu wrzucę ten mały zabieg w instrukcję obsługi lecz obecnie walczę z piszczącą kierownicą.
Pamiętaj że przy składaniu pilota od SS trzymasz 2 przyciski włączone i wtedy zamykasz pokrywkę. Inaczej pilot nie działa (to znaczy dioda będzie się palic ale pilot nie będzie zamykać/otwierać auta)....ile ja się wcześniej namęczyłem by do tego dojść.
Najlepiej pilota składać już w aucie, dzięki temu od razu możesz sprawdzic czy trzymałeś przyciski pilota, choć mi nie zawsze za pierwszym razem udaje się złożyć przy wciśniętych przyciskach.
Ps ja mam taki pilot
http://i1.xarchiwum.pl/19/2452/9498.jpg
Bizi78 - 09-06-2014, 18:18
bazkomp, a jakiego masz pilota .
Jak miałeś montowany w ASO to może być standardowo alarm prestige:
http://allegro.pl/obudowa...html?source=mlt
lub taki:
http://allegro.pl/obudowa...html?source=mlt
plecho1 - 09-06-2014, 18:32
cakp, na początku u siebie też czyściłem takim preparatem ale niestety nie pomogło, widocznie powłoka przewodząca musiała się uszkodzić. Grafit jest tylko do sprawdzenia coby na darmo nie reanimować uszkodzonego pilota.
darcun4 - 09-06-2014, 18:54
cakp napisał/a: |
Pamiętaj że przy składaniu pilota od SS trzymasz 2 przyciski włączone i wtedy zamykasz pokrywkę. |
Nawet o tym nie wiedziałem, czyszcząc styki w moim.
Wyczyściłem, zamknąłem i ......działa.
zet-em - 14-06-2014, 14:52
...tylko nie nazbyt gorliwie z tym czyszczeniem (jak wspomniał cakp)
Siedzę w tej branży ponad 30 lat i miałem w rękach wiele klawiatur, gdzie gumki z napylonym grafitem były wyczyszczone do gołej gumy a płytka do gołego laminatu więc całość nadawała się tylko do śmietnika.
Bardzo delikatnie ostrożnie czyścimy wszystko a szczególnie te gumki - są napylone grafitem, które można bardzo łatwo i szybko zmyć spirytusem czy innym specyfikiem.
Gumowe styki czyszczę delikatnie suchą, flanelową szmatką a płytkę przecieram jednorazowo nawilżoną spirytusem szmatką.
Jeśli to nie pomaga to trochę dobrych porad można przeczytać tutaj...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic249622.html
Pozdrawiam
tomwasz - 15-06-2014, 07:58
Potwierdzam, że przetarcie spirytusem grafitu i płytki sprawdza się. Dotyczy to też np. przycisków otwierania szyb. Myślałem, że kupiłem auto z uszkodzonym mechanizmem a okazało się, że po 5 minutach wszystko działało I parę zika dzięki temu stargowałem
cyklista - 17-06-2014, 16:37
Gadacie o gumkach itp..
Ja mam w pilocie mikro przełączniki i tam się nic nie wyczyści, kupić nowe przełączniki za parę grodzy i wymienić.
cakp - 25-06-2014, 10:18
Zgadzam się z "zet-em".
Nie chodzi mi o to by szorować usilnie bo można i przedobrzyć. Po swoich doświadczeniach zauważyłem że poprawnie działa jeśli na waciku nie ma już czarnego nalotu. Na początku czyściłem spirytusem ale zauważyłem po wyschnięciu biały nalot. Rozpuszczalniki i inne pochodne raczej bałbym się używać być może to one powodują rozpuszczanie ścieżek na płytce. Dlatego wolałem użyć preparatów do tego przeznaczonych.
Z tego co patrzę na wątek to były różne piloty. Nawet na mikro.Sam nie wiedziałem.
Bizi78 - 25-06-2014, 10:28
Cytat: | Z tego co patrzę na wątek to były różne piloty. Sam nie wiedziałem. |
Ja np. mam alarm zakładany przez (lub na zlecenie ASO) Prestige 150 z logo Mitsu i w pilocie nie mam nic do czyszczenia bo mam mikro włączniki .
http://www.mse.pl/253-447...150-mx-mala.jpg
Najlepiej powstawiajcie fotki swoich pilotów .
Piotrek_Opole - 09-07-2014, 21:11
Mój pilot też działał dość opornie.
Trzeba było mocno wciskać przyciski, czasem kilkukrotnie, aby załapał.
Wymiana baterii, czyszczenie, nic nie dawało rezultatu.
Co się okazało, te czarne gumki pod guzikami miały już wytartą warstwę grafitu, przez co słabo przewodziły.
Przyklejenie "kropelką" nowych gumek (dostępnych w sklepach elektronicznych ) na te stare gumki, rozwiązało problem.
Pilot działa jak nówka.
Takie proste, a cieszy...
Pilot taki jak poniżej:
http://i1.xarchiwum.pl/19/2452/9498.jpg
plecho1 - 10-07-2014, 05:58
Przyklejenie kropelką nie jest zbyt dobre bo pewnie te nowe gumki niedługo odpadną, lepszym klejem w tej sytuacji jest zwykły silikon który powinien być razem w komplecie z gumkami stykowymi.
|
|
|