To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CSx Ogólne] Lancer 1.6 (nierówna praca silnika) + check en

MARIO44 - 11-06-2014, 13:48
Temat postu: [CSx Ogólne] Lancer 1.6 (nierówna praca silnika) + check en
Witam serdecznie Całą ekipę forum . Mam mały problem z moim "maleństwem" Mitsubishi Lancer 1.6 Equippe . Konkretnie chodzi o pracę silnika , kiedy się rozgrzeje jest odczuwalna nierówna praca silnika ( coś jak by nie palił na jeden gar) jeździłem z tym parę kilometrów aż pewnego dnia na trasie poczułem wyraźne przerywanie pracy silnika , jak by mu brakowało mocy i zapaliła się kontrolka silnika . Czytałem posty na forum ale żaden nie odnosi się do problemu jaki mam z moim autem.Bardzo proszę o jakieś pomysły zanim udam się z nim do warsztatu , poco tracić kasę na błahostki jeśli takowa jest. i jeszcze jedna prośba , czy może mi ktoś zapodać mi linka z opisem układu zasilania paliwem mojego maleństwa .... Bardzo dziękuję :oops:
Bamber - 11-06-2014, 14:06

skłaniał bym się nie ku układowi paliwowemu a raczej zaplonowemu, może wypadają mu gdzieś zapłony, świece, kable, cewki a skoro zapalił się chceck zapnij pod kompa jaki bład wyjdzie.
robertdg - 11-06-2014, 21:52

Bez diagnozy ECU to mozna sobie gdybać i wymieniać na ślepo, sprawą oczywistą jest jednak, że podstaowe czynnosci serwisowe powinny miec swoje miejsce przy danym przebiegu (filtry, świece, etc)
MARIO44 - 12-06-2014, 11:44

Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika --- ten natomiast nie miał czasu ---- zamówiłem wizytę na poniedziałek ---- wsiadam do auta włączam silnik I LAMPKA ZGASŁA chyba sie przestraszył doktora mój lancer. :mrgreen: pojeżdzę do poniedziałku i sie okaze . dzięki za odpowiedz :lol:
aduko - 13-06-2014, 11:30

Mimo tego, że lampka zagasła, kod błędu jest nadal w pamięci, więc warto podjechać do mechanika i sprawdzić co wyświetlało.

Pytanko, czy jest możliwość zdalnego odczytu kodu błędu?
Wcześniej miałem opla astrę i wystarczyło połączyć dwa styki na złączu diagnostycznym i odczytać poprzez miganie żółtej lampki kod błędu.

http://forum.opel24.com/t...trolka-silnika/

robertdg - 13-06-2014, 11:34

aduko, niestety w Lancerze nie ma takiej opcji
Hornet - 13-06-2014, 18:03

aduko napisał/a:
Pytanko, czy jest możliwość zdalnego odczytu kodu błędu?

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71063
To jedyna opcja poza warsztatem. Zwraca się już po drugim odczycie/kasowaniu :P

b4rt3k91 - 14-06-2014, 20:23

Ja ostatnio u Japaneze zamawiałem zestaw:
2 x pasek Mitsuboshi
3 x rolka GMB
1 x Napinacz hyd. Aisin

Dodatkowo zamówiłem jeszcze pompę wody (GMB) i pasek wielorowkowy Conti. Za wszystko zapłaciłem 832 zł z przesyłką. Na forum to polecane firmy, także się nie wahałem. Gdybyś chciał konkretne koszty każdej z części to daj znać bo muszę znaleźć fakturę  :)

bazi8 - 16-01-2015, 08:51

Witam! wszystkich, może ktoś na forum będzie w stanie coś poradzić. Lancer CS0 wagon 1.6 + LPG. Gdy silnik jest zimny pracuje na ok. 2 000 obr/ min, gdy już się nagrzeje obroty spadają do ok. 500 obr/min pracuje wtedy nierówno, jakby miał zaraz zgasnąć. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i LPG. Świece filtry wymienione, przepustnica i silnik krokowy przeczyszczone. 3 mechaników nie potrafi znaleźć usterki, ostatni polecił mi poszukanie nowej przepustnicy (elektryk). Podobno mechanicznie wszystko ok. Ma ktoś jakiś pomysł?
plecho1 - 16-01-2015, 09:25

Jeśli w tym silniku zawory są regulowane manualnie, to zaczął bym od regulacji. Prawdopodobnie na niektórych zaworach luz zaworowy się skończył przez co zawory nie domykają się i dlatego silnik nierówno pracuje. Dla sprawdzenia można sprawdzić ciśnienie sprężania, jeśli na niektórych cylindrach będzie niższe od nominalnego, to mogło by to potwierdzić zawory. Czasem przy źle dobranym czy wyregulowanym LPG luz zaworowy może się dużo szybciej skończyć a nawet może uszkodzić się głowica.
Napisz jeszcze jakie kody błędów sygnalizuje kontrolka silnika.

cefaloid - 16-01-2015, 15:41

plecho1 napisał/a:
Jeśli w tym silniku zawory są regulowane manualnie, to zaczął bym od regulacji.

W 1.6 są regulowane automatycznie. A co wyszło z podłączenia 'pod komputer'? Wszelkie czujniki pokazują prawidłowe wskazania?

Jeśli by rozjechały Ci się nastawy przez gaz to odłączenia akumulatora na godzinę powinno zrestartować sterownik silnika (odłączenie na kilka minut nie pomoże, on ma podtrzymanie zasilania na czas wymiany akumulatora). Czy coś takiego było robione np podczas czyszczenia przepustnicy?

bazi8 - 16-01-2015, 23:52

Nie, nie było. Jutro odłączę akumulator i zobaczę jakie będą tego efekty.
pie3ak - 22-01-2015, 21:07

po podłączeniu akumulatora proponuję przejść procedurę opisaną w książce obsługi
inaczej silnik nadal może pracować nierówno
sam to przechodziłem...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group