To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Carisma II trzesie silnikiem

Mitsu2003 - 15-06-2014, 14:18
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Carisma II trzesie silnikiem
Witam,

jestem posiadaczem Carismy II 1.9 DID 115 KM.

Od jakiegos czasu mam problem - silnik trzesie, a w raz z nim srodek kabiny.

Wymienialem dwumase LUK, sprzeglo oryginalne + rozrzad i mam wrazenie, ze po tej wymianie pojawil sie problem.

Mechanik sugerowal poduszki pod silnikiem - wymienione ale nadal wystepuja mocne drgania.

Jakies sugestie?

Moze rozrzad zostal nieprawidlowo zamontowany?

Mam nadzieje, ze sprzeglo jest OK, poprzednie dawalo wyrazne znaki zuzycia (piski, ciezko chodzilo itd), wydaje sie, ze obecne jest wporzadku...

Technicznie to nie przeszkadza, drgania ustepuja wraz z dodaniem gazu, jednakze po jakims czasie stalo sie to bardzo uciazliwe...

Jesli ktos mial podobny problem to moglbym nakrecic filmik, moze ktos wpadnie na jakis pomysl.

plecho1 - 15-06-2014, 14:42

Zablokowane sprzęgiełko koła pasowego alternatora, ale czy ono by dawało tak zauważalne objawy.
MichciuGT - 15-06-2014, 15:42

"rozrzad i mam wrazenie, ze po tej wymianie pojawil sie problem"

nie wiem czy są, ale być może mechanik źle ustawił wałki balansujące podczas wymiany rozrządu...
od siebie mogę polecić serwis mitsumaniaków na bródnie - znają się na rzeczy, ale ceny są jak na Warszawę przystało...

mechanior - 15-06-2014, 15:48

miałem ten silnik w poprzednim volvie s-40 .nie pamiętam dokladnie ,ale czy tam przy wymianie rozrządu wyjmuje się ten górny wspornik silnika z poduszką.Jeżeli tak to może
tam zostalo coś namotane przy wymianie rozrządu, lub poduszka była tak zużyta że przy ponownym montażu i niewilkiej zmianie położenia przestała spełniać swoją rolę.Siadające
lub niewłaściwie zamontowane poduchy wylażą na wolnych obrotach silnika.Ja na twoim miejscu bym to sprawdzil. :(

Mitsu2003 - 15-06-2014, 15:53

Wymieniana byla dwumasa + sprzeglo + rozrzad.

Drgania/wibracje powstaly po tym zabiegu, wole nie myslec o zlym montazu/zlej jakosci pierwszych dwoch czesci z wiadomych przyczyn...

Odnosnie poduszek - pod silnikiem zostala zamontowana nowka sztuka, prawa uzywana aby tylko sprawdzic czy powstanie jakakolwiek roznica - bez efektu..

rasiak1980 - 15-06-2014, 17:01

dla mnie to coś źle z dwu masą sprzęgłem zrobili ale mogą być również poduchy
mechanior - 15-06-2014, 17:02

Mitsu kolego a czy wolne obroty masz takie jak przed wymianą rozrządu?
może być taka sytuacja że mechanik się pomylił o 1 ząbek rózne silniki roznie reaguja
na taką pomylkę. Zakladajac że moglo się tak stać silnik pracuje wolniej i wrowadza ci
karoserie w wibrację,a silnik tam jest dość ciezki.Na obrotach w czasie jazdy jeden ząbek moze byc b malo odczuwalny.Mi padał kiedys napinacz gazowy rozrząd przeskoczył 3 zęby
(mialem wtedy volvo s-40 2.0B.Słychać było terkotanie zaworow.pojechałem od razu do dobrego mechanika ktory wymienil napinacz i wszystko ustawil. pamietam że auto straciło
wtedy wolne obr. i trzęsło.Mitsu nie chce cie na siłe pocieszać ale jak widzę jak niektorzy mechanicy pracują to włos się jeży i wszystko jest możliwe nawet u tych naprawdę z dobrą reputacją Cześc przemysl to!

Mitsu2003 - 16-06-2014, 19:33

Obroty takie same.

W tym tygodniu mam do zrobienia jakies 600 km, mam nadzieje, ze nic tam sie nie pogorszy a w przyszlym atakuje mechanika!

Moze faktycznie cos zle zamontowal...

Przytocze mu wasze wszystkie sugestie, dzieki za pomoc!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group