Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica
BTTOS - 17-06-2014, 10:00 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica Witam, drodzy koledzy mam Carismę od 2 miesięcy ale jestem początkującym kierowcą. Jestem z niej mega zadowolony. Aktualnie mam dwa problemy. Pierwszy jest dla mnie jasny, drugi już w ogóle. Po krótce opiszę je i proszę o rady.
1. Reflektor z przodu po lewej stronie paruje od wewnątrz. Domyślam się, że jest nieszczelny. Tak więc chodzi mi o to jak zlokalizować ową nieszczelność i jak zabrać się oraz czym do naprawy tej usterki?
2. Tego problemu nadal nie wiem. Od jakiegoś czasu podczas obrotów kierownicą, strasznie piszczy. Podjechałem na stację diagnostyczną i gościu pokręcił i stwierdził, że jakaś guma musi trzeć. Nic więcej mi nie doradził i nie pomógł. Doradźcie mi proszę coś w tej kwestii.
plecho1 - 17-06-2014, 10:19
1. Sprawdź jak wygląda uszczelka dekielka zakrywającego żarówkę.
2. Najprawdopodobniej piszczy guma uszczelniająca przejście drążka kierowniczego z kabiny na zewnątrz przez ścianę grodziową. Można spróbować posmarować tę gumę smarem silikonowym.
BTTOS - 17-06-2014, 10:58
OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej?
eve1988 - 17-06-2014, 11:06
BTTOS napisał/a: | OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej? |
jak sie schylisz to powinna byc widoczna w okolicy pedałów.
jest tam taki drązek ktory biegnie od kierownicy i wchodzi w sciane grodziową. rusz kierownicą to zobaczysz co tam sie obraca i ją znajdziesz
na poczatek wez strzykawkę z igla i wstrzyknij tam troche zwyklego oleju aby sprawdzic czy to napewno stad piszczy.
BTTOS - 24-06-2014, 16:35
Koledzy narazie wpuszczanie sprayu nic nie pomogło. Może to jakaś inna przyczyna? Piszczy na zewnątrz, podczas pełnych obrotów, a wewnątrz w okolicach fajerki jest inny dźwięk - jakby guma jakaś, taki bardziej stłumiony. Klosz na razie nie paruje, wtedy to było po odwiedzinach w myjce i obserwuje na razie sytuacje.
rasiak1980 - 24-06-2014, 17:16
to może magiel dawać wyraźne sygnały że jego żywot dobiega końca, najlepiej jakbyś nagrał te dźwięki i powiedział kiedy występują czy np podczas kręcenia kierownicą w pełnym zakresie czy tylko pod koniec zakresu, mogą to być szumy kawitacyjne spowodowane powietrzem w układzie jeżeli masz niski poziom płynu dolej do zbiorniczka następnie przekręć maksymalnie w prawo i maksymalnie w lewo kierownicą na włączonym silniku w celu odpowietrzenia odczekaj chwile, i sprawdź poziom ponownie, ewentualnie znowu dolej.
[ Dodano: 24-06-2014, 22:22 ]
Aha jeszcze dodam że reflektor ma dwa odpowietrzenia które mają za zadanie odprowadzenie odparowanej wody są to z tyłu reflektor a takie nypelki ze zgiętą rurką i chyba tam jest gąbka jakaś jak to jest rozwalone to tmtedy woda wlatuje
eve1988 - 24-06-2014, 22:45
mi przy kreceniu kierownica piszczal lacznik stabilizatora. zdejmij kolo i posluchaj czy to nie z niego dochodzi dzwiek.
BTTOS - 25-06-2014, 16:22
Nagrać będzie ciężko, a dźwięki występują pod koniec zakresu jak kręcę w prawo. W lewo wydaje mi się, że nie. To są te piski z zewnątrz. Spróbuje bardziej się wsłuchać i uszczegółowić temat. Wewnątrz tak jak pisałem jest taki suchy dźwięk jakby guma tarła, blisko koła kierownicy.
plecho1 - 25-06-2014, 20:20
Wiele rzeczy może to powodować, napisz czy dzieje się to tylko kiedy silnik pracuje czy też na zgaszonym. Jeśli też na zgaszonym, to może łożysko amortyzatora lub wspomniany łącznik stabilizatora a jeśli tylko na odpalonym, to może te dźwięki pochodzą z maglownicy albo z pompy od wspomagania.
rasiak1980 - 25-06-2014, 22:10
A czy sprawdziles tak banalną rzecz jak poziom płynu od wspomagania w zbiorniczku wyrownawczym? Może od tego warto zacząć
glina - 25-06-2014, 22:33
słabo naciągniety pasek pompy wspomagania piszczy przy kręceniu kierownicą
zwłaszcza w skrajnych pozycjach
nytsug - 25-06-2014, 22:58
Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:)
robertdg - 26-06-2014, 07:17
nytsug napisał/a: | Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:) | Może napięcie paska
BTTOS - 30-06-2014, 19:17
Płyn oczywiście uzupełniłem ale to nie pomogło. Udało mi się nagrać te dźwięki, może to jakoś pomoże ustalić co jest nie tak. Zamieszczam je poniżej. Pliki są w formacie .amr
Piszczenie wychodzi z układu kierowniczego, a kręcąc w prawo już na sam koniec zakresu występuje taki wyższy pisk jakby z zewnątrz.
PLIK1
PLIK2
eve1988 - 30-06-2014, 20:29
dziwny dzwiek. a nie mozesz stanąc przed otwarta maska i niech ktos kreci kierownica i Ty słuchaj skad to dobiega?
mi to troche przypomina luz elementow stalych ukladu kierowniczego np. mocowanie pompy.
|
|
|