| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica
 
 BTTOS - 17-06-2014, 09:00
 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica
 Witam, drodzy koledzy mam Carismę od 2 miesięcy ale jestem początkującym kierowcą. Jestem z niej mega zadowolony. Aktualnie mam dwa problemy. Pierwszy jest dla mnie jasny, drugi już w ogóle. Po krótce opiszę je i proszę o rady.
 
 1. Reflektor z przodu po lewej stronie paruje od wewnątrz. Domyślam się, że jest nieszczelny. Tak więc chodzi mi o to jak zlokalizować ową nieszczelność i jak zabrać się oraz czym do naprawy tej usterki?
 
 2. Tego problemu nadal nie wiem. Od jakiegoś czasu podczas obrotów kierownicą,  strasznie piszczy. Podjechałem na stację diagnostyczną i gościu pokręcił i stwierdził, że jakaś guma musi trzeć. Nic więcej mi nie doradził i nie pomógł. Doradźcie mi proszę coś w tej kwestii.
 plecho1 - 17-06-2014, 09:19
 
 1. Sprawdź jak wygląda uszczelka dekielka zakrywającego żarówkę.
 2. Najprawdopodobniej piszczy guma uszczelniająca przejście drążka kierowniczego z kabiny na zewnątrz przez ścianę grodziową. Można spróbować posmarować tę gumę smarem silikonowym.
 BTTOS - 17-06-2014, 09:58
 
 OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej?
 eve1988 - 17-06-2014, 10:06
 
 
  	  | BTTOS napisał/a: |  	  | OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej? | 
 jak sie schylisz to powinna byc widoczna w okolicy pedałów.
 jest tam taki drązek ktory biegnie od kierownicy i wchodzi w sciane grodziową. rusz kierownicą to zobaczysz co tam sie obraca i ją znajdziesz
   na poczatek wez strzykawkę z igla i wstrzyknij tam troche zwyklego oleju aby sprawdzic czy to napewno stad piszczy.
 BTTOS - 24-06-2014, 15:35
 
 Koledzy narazie wpuszczanie sprayu nic nie pomogło. Może to jakaś inna przyczyna? Piszczy na zewnątrz, podczas pełnych obrotów, a wewnątrz w okolicach fajerki jest inny dźwięk - jakby guma jakaś, taki bardziej stłumiony. Klosz na razie nie paruje, wtedy to było po odwiedzinach w myjce i obserwuje na razie sytuacje.
 rasiak1980 - 24-06-2014, 16:16
 
 to może magiel dawać wyraźne sygnały że jego żywot dobiega końca, najlepiej jakbyś nagrał te dźwięki i powiedział kiedy występują czy np podczas kręcenia kierownicą w pełnym zakresie czy tylko pod koniec zakresu, mogą to być szumy kawitacyjne spowodowane powietrzem w układzie jeżeli masz niski poziom płynu dolej do zbiorniczka następnie przekręć maksymalnie w prawo i maksymalnie w lewo kierownicą na włączonym silniku w celu odpowietrzenia odczekaj chwile, i sprawdź poziom ponownie, ewentualnie znowu dolej.
 
 [ Dodano: 24-06-2014, 22:22 ]
 Aha jeszcze dodam że reflektor ma dwa odpowietrzenia które mają za zadanie odprowadzenie odparowanej wody są to z tyłu reflektor a takie nypelki ze zgiętą rurką i chyba tam jest gąbka jakaś jak to jest rozwalone to tmtedy woda wlatuje
 eve1988 - 24-06-2014, 21:45
 
 mi przy kreceniu kierownica piszczal lacznik stabilizatora. zdejmij kolo i posluchaj czy to nie z niego dochodzi dzwiek.
 BTTOS - 25-06-2014, 15:22
 
 Nagrać będzie ciężko, a dźwięki występują pod koniec zakresu jak kręcę w prawo. W lewo wydaje mi się, że nie. To są te piski z zewnątrz. Spróbuje bardziej się wsłuchać i uszczegółowić temat. Wewnątrz tak jak pisałem jest taki suchy dźwięk jakby guma tarła, blisko koła kierownicy.
 plecho1 - 25-06-2014, 19:20
 
 Wiele rzeczy może to powodować, napisz czy dzieje się to tylko kiedy silnik pracuje czy też na zgaszonym. Jeśli też na zgaszonym, to może łożysko amortyzatora lub wspomniany łącznik stabilizatora a jeśli tylko na odpalonym, to może te dźwięki pochodzą z maglownicy albo z pompy od wspomagania.
 rasiak1980 - 25-06-2014, 21:10
 
 A czy sprawdziles tak banalną rzecz jak poziom płynu od wspomagania w zbiorniczku wyrownawczym? Może od tego warto zacząć
 glina - 25-06-2014, 21:33
 
 słabo naciągniety pasek pompy wspomagania piszczy przy kręceniu kierownicą
 zwłaszcza w skrajnych pozycjach
 nytsug - 25-06-2014, 21:58
 
 Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:)
 robertdg - 26-06-2014, 06:17
 
 
  	  | nytsug napisał/a: |  	  | Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:) | 
  Może napięcie paska     BTTOS - 30-06-2014, 18:17
 
 Płyn oczywiście uzupełniłem ale to nie pomogło. Udało mi się nagrać te dźwięki, może to jakoś pomoże ustalić co jest nie tak. Zamieszczam je poniżej. Pliki są w formacie .amr
 Piszczenie wychodzi z układu kierowniczego, a kręcąc w prawo już na sam koniec zakresu występuje taki wyższy pisk jakby z zewnątrz.
 
 PLIK1
 PLIK2
 eve1988 - 30-06-2014, 19:29
 
 dziwny dzwiek. a nie mozesz stanąc przed otwarta maska i niech ktos kreci kierownica i Ty słuchaj skad to dobiega?
 mi to troche przypomina luz elementow stalych ukladu kierowniczego np. mocowanie pompy.
 
 |  | 
 |  |