To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - łożyska sprzęgła sprzęgła+check engine

Jacobek - 20-06-2014, 14:28
Temat postu: łożyska sprzęgła sprzęgła+check engine
Witam

Sprawa dotyczy colt 1.3 82 KM 16V 2003rok

jak w temacie,
problem jest taki , że cały czas w silniku słyszę piszczenie, dźwięk jakby pasek klinowy. Przy wciśniętym sprzęgle dźwięk ustaje. Wystarczy w sumie ledwie dotknąć sprzęgło i dźwięku nie ma.

Mechanik mówi że trzeba wymienić całe sprzęgło, bo coś nie tak jest zapewne z łożyskami/ może wałkiem sprzęgłowym.

Problem jest taki że teraz wybiorę się w długą podróż i trochę boję się żeby z tym jechać .. Mieliście kiedyś taką sytuację, czy to rzeczywiście takie poważne?

Mechanior mówi że mógłbym tak jeździć ale na trasie to może być kaput, chce wziąć za to 350zł + cena sprzęgła myślę, że standard. Co o tym wszystkim myślicie?


Mam jeszcze drugi problem, cały czas pali się kontrolka check engine, po podłączeniu do kompa nie wykazuje żadnych błędów więc de facto jest niby wszystko ok. Macie jakieś pomysły ? ? (wydaje mi się że spalanie jest trochę za duże, ostatnio mi wyszło 10 litrów w trybie miejskim mimo że starałem się bardzo oszczędnie jechać)

z góry dzięki za odp !!

robertdg - 20-06-2014, 15:40

Jeżeli łozysko oporowe sprzęgłą ma dośc (a tak wynika z opisu) to lepiej go wymienić czym prędzej, czy za tym trzeba wymienić cały zestaw sprzęgła to warto sprawdzić po demontazu skrzyni.
Jeżeli kontrolka CE daje o sobie znac to napewno jest jakiś bład, trzeba się podpiąc pod inny skaner

mechanior - 21-06-2014, 16:23

Dodam tak jak poprzednik lożysko masz na bank do wymiany tarczę sprzęgła też należało
by wymienić natomiast docisk powinien ocenić dobry mechanik.Podejrzewam że w twoim
autku częsc ta jest jeszcze w orginale mogła by może jeszcze sporo (przy normalnej jeżdzie) polatać.Jeżeli mam doradzić to ta cena robocizny za takie auto jak colt to trochę za duża.200- 250 w warsztaciku gdzie robi sam właściciel można temat ogarnąć.Powiem
na koniec ci ku pociesze że ja z 5 razy w życiu miałem okazję wymieniać samą tarczę
sprzęgła + łoż. oporowe i było naprawdę ok.Warunek jak wspomniałem docisk orginał ,wzrokowo dobry stan sprężyn oraz powierzchnia pracująca z okładzinami sprzęgłowymi.

Jacobek - 25-06-2014, 14:45

Dzięki chłopaki za podpowiedzi .
Samochód właśnie w naprawie a co do check engine to pewnie troche potrwa zanim to rozwiąże.
Jak pogrzebałem na forum to kilkja osób miało podobny problem, jak dla mnie może być dużo powodów - katalizator, sonda lambda, ktoś pisął że świece wymienił i wtedy sie zgasiło.
zajme się tym tematem jak wróce z wakacji pozdrówka

plecho1 - 25-06-2014, 15:03

W Twoim autku błędy powinien odczytać ELM 327, polecam wersję bezprzewodową chociażby taką http://allegro.pl/nowosc-...4309043931.html
W połączeniu z jakimś darmowym programem na Androida np. Torque odczytasz błędy lub podstawowe parametry pracy silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group