To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Poprawienie możliwości silnika

mathew999 - 21-06-2014, 13:28
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Poprawienie możliwości silnika
Witam,

Kilka miesięcy temu kupiłem Carismę 1.8 GDI z 1999 roku, 125 KM. Auto kupiłem od kobiety i mam wrażenie, że nie czuć za bardzo koni w tym aucie. Czy jest możliwość żeby poprawić jego wydajność? Szczególnie zaskoczyło mnie to, że kobieta podobno miała średnie spalanie 6,5 litra, gdzie ja w mieście mam średnio 7,5-8 litrów. Czy może to być spowodowane jej delikatną jazdą?

misibiczi - 21-06-2014, 13:54

Pewnie jeździła na 5 biegu 50 km/h i stąd takie spalanie. Właśnie dlatego nigdy nie kupiłbym samochodu od kobiety.
rasiak1980 - 21-06-2014, 14:00

zależy od stylu jazdy idzie takie wyniki osiągnąć w mieście ale na pewno nie osiągniesz nic zbliżonego stojąc w korkach ja w DiD w mieście mam spalanie 7,5 teraz z włączoną klimą nawet 8,2 w zimie 8,2 mógłbym zejść do 6,5 litra (mówię o dieslu) ale to ascetyzm i męczarnia...GDI to dobry silnik i nie widzę znacznej różnicy w spalaniu pomiędzy dieslem a GDI w mieście, w trasie różnica jest ogromna na korzyść diesla chociaż gdi też w trasie spalanie uzyskiwałem ponizej 5l/100 jadąc ze stałą prędkością 80km/h wcześniej użytkowałem GDI przez 4 lata także nie są to dane wyssane z palca, co do mocy to sprawdź jak auto wkręca się na obroty ja byłem naprawdę zadowolony auto użytkowałem od 100 tyś przebiegu do 275 tyś i nic mu z wigoru w tym okresie nie ubyło
mathew999 - 22-06-2014, 10:12

Jeśli chodzi o obroty, auto jest ustawione na nieco niższe (600-700 na wolnych), a to z racji tego, że gdy dam wyższe, blokuje się linka od gazu i na luzie mam 2000 obrotów. O ile z 1-szym biegu auto potrafi się zebrać, tak później nie ma przyspieszenia gdy chcę zredukować i np wyprzedzić.
eve1988 - 22-06-2014, 12:02

mathew999, jesli sie nie swieci check to zajzyj do swiec i przepustnicy.
przepustnica w gdi powinna byc czysta bo na brudnej dzieja sie jakies dziwne akcje.

radek8622 - 22-06-2014, 17:04

Wracając do tematu to GDI ciężko aby coś zrobić bez wielkiego nakładu pieniędzy.To nie diesel gdzie można więcej w serii.Może jakieś turbo dało by radę wsadzić podobnie jak hyundai dodał turbo tworząc T-GDI. tylko nie wiem jak z wytrzymałością silnika jak by się go uturbiło. Jeszcze opcja inwazyjna w dolot,filtr,oraz cały układ wydechowy.
Hubeeert - 23-06-2014, 10:09

Prosty temat - SWAP na 2,5 V6 z Galanta i LPG.
Moc + tanio.

m3ntor - 02-07-2014, 21:10

Hubeeert napisał/a:
Prosty temat - SWAP na 2,5 V6 z Galanta i LPG.
Moc + tanio.

No dobra, a ile to znaczy "tanio"? Mówię tutaj o kosztach bez cześci, sama robocizna. No i jakie cześci wymagają zmiany, poza oczywistymi typu hamulce (chociaż zależy od tego jak zmieni się masa auta...).

Zastanawiałem się nad tym, wiem, że temat był wałkowany, ale czy ktoś juz to robił? I pytanie czy automat z Carismy łyknie taki swap czy skrzynię też by trzeba było zmienić?

eve1988 - 02-07-2014, 21:27

no tanio tzn ze bedziesz jezdzil na lpg :)
co do swapu to tanio nie bedzie z gory ci mowie. na samych hamulcach sie nie skonczy ale i na silniku, skrzyni i pewnie cos w zawiasie. nie wiem czy sie oplaca, lepiej bylo by kupic gala z 2.5 na ktorego ja mam chetke:)

m3ntor - 02-07-2014, 21:32

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Galant w przeciwieństwie do Carismy, nie ma porządnego ocynku, poza tym Galanty często trafiają w nieodpowiednie ręce (tak jak BMW czy Chryslery).
eve1988 - 02-07-2014, 21:41

gdzie trafiaja to nie wiem, bemki i vw chyba chciales powiedziec. z tego co wiem to maja problemy z rudą na nadkolach. carisma w moim przypadku nie ma w ogole problemu z ruda wiec to mega plus.
aha... do swapa dorzuc jeszcze ecu i wiazke jak by co.

m3ntor - 02-07-2014, 21:50

Chryslery też trafiają w złe łapy, panewki przekręcają się od piłowania motoru i lania złego oleju, nie mówiąc o terminach wymiany. ;) Wiem, bo sporo się naczytałem o tym, bo sam myślałem o ładnym 300M z vałką... Ale panewki jednak mnie ostudziły. :) Z mojej strony EOT. :P
i9i - 02-07-2014, 22:07

Akurat heble Carisma ma większe (po lifcie gal dostał grubsze tarcze o 2 mm ale nadal z mniejszą średnicą). Tutaj był mój błąd i co by nie robić zamieszania tekst usunąłem.
Więc silnik z kompem, do tego wiązka oraz pedał linka gazu. Cari jest po lifcie to przepustnica jest elektroniczna w galancie na linkę. O pompie paliwa musiał byś doczytać czy nada odpowiednie ciśnienie gdyż w GDI-ku jest pompą wstępną. To tak pokrótce.

Hubeeert - 03-07-2014, 00:02

skrzynia pasuje
do przeróbki wiązka, jedno mocowanie silnika i parę innych rzeczy.
koszty to silnik (do uszczelnienia i zrobienia rozrządu), wiązka z gala, ECU z gala, itp - ile? zalezy u kogo, lub czy sam t zrobisz.
Hamulce pasują od Volvo S/V40 T4 i można je dostać tanio.

W Warszawie jeździ jedno takie GDI V6 ;)

m3ntor - 03-07-2014, 02:16

No to się panowie zdecydujcie - podejdzie skrzynia czy nie podejdzie, bo to jest jeden z większych kosztów. ;)

Co prawda Galant fajny jest, podoba mi się, ale odstrasza mnie w nim ogromny problem z rdzą, czego w Carismie nie znam.

I pytanie zasadnicze - dałoby się zamknąć z całością w 5-6 klockach (nie licząc powiedzmy hamulców, które mogą być zrobione w późniejszym czasie)? Zakładam też, że sam niczego nie zrobię - brak fachowej wiedzy i warunków.

Czytałem cały temat o swapie i padła tam też propozycja T4 z Volvo, które stworzyłoby z Carismy okręt o napędzie rakietowym, ale jednak fałka to fałka. ;P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group