Pajero III - Zbiornik paliwa z nierdzewki
michalpajur - 21-06-2014, 21:34 Temat postu: Zbiornik paliwa z nierdzewki Witam wszystkich . Trochę czasu mi to zabrało ale efekt jest . Cięcie laserem elementów zbiornika gięcie spawanie i oto jest.
https://plus.google.com/113994490019149530050/posts/HArPVihsK5X
bluecd - 21-06-2014, 21:36
UUUaaaa! niezle ))
A wiele trzeba dac za takie zabawkie ?
michalpajur - 21-06-2014, 22:00
Jeszcze wszystkiego nie podliczyłem jak skończe na gotowo to dam znać.
Zbiornik jest o 10 l większy blacha 1,5 k.o.
apg2312 - 21-06-2014, 22:15
A wiesz o tym, że na przeglądzie taki zbiornik Ci nie przejdzie ?
TangoKK - 22-06-2014, 08:31
apg2312 napisał/a: | A wiesz o tym, że na przeglądzie taki zbiornik Ci nie przejdzie ? |
Tak a na przeglądzie odkręcają osłony i sprawdzają zbiorniki Nie rozśmieszaj.
jawaldek - 22-06-2014, 10:20
TangoKK napisał/a: | apg2312 napisał/a: | A wiesz o tym, że na przeglądzie taki zbiornik Ci nie przejdzie ? |
Tak a na przeglądzie odkręcają osłony i sprawdzają zbiorniki Nie rozśmieszaj. | w pewnym sensie to może nie przejść jak, "dokładny", będzie przegląd. Od któregoś ?? roku wszystko co jest wieszane na samochodzie musi być z atestem a w takiej Szwajcarii jak zauważą, a różnie może to być , taki zbiornik to na lawecie odwyrtka do granicy.
10 litrów więcej ?? paliwa może uratować "tyłek" tylko czy warto było ?? Kawał fajnej roboty, jak widać na zdjęciu ,profesjonalnej roboty.
bluecd - 22-06-2014, 11:07
Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone.
Interesuje mnie-jak sie udalo z dokladnoscia odwzorowania? Czy gabaryty i mocowania pasuja? Jak bedziesz sprawdzal na szczelnosc?
Ogolnie pomysl b.fajny i domyslam sie,ze pracochlonny -ALE :co nierdzewka-to nierdzewka.
Mysle ,ze trzeba by przewidziec tez o przekladki/dystanse z elastomeru/EPDM albo kauczuku w miejscach zetkniecia z karoseria auta bo zdaje sie ,ze moze tam powstawac korozja galwaniczna.
TangoKK - 22-06-2014, 11:53
bluecd napisał/a: | Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone. |
A czy w zbiornikach nie ma odpowietrzenia? Myślę, że jednak jest
techsm - 22-06-2014, 12:19
Cytat: | A wiesz o tym, że na przeglądzie taki zbiornik Ci nie przejdzie ? |
To i musiały by nie przechodzić (i nie powinny ) inne "cudowne" oferowane w internecie zbiorniki z włókna szklanego. Tak samo jak i ten nie mają żadnych certyfikatów i homologacji.
Cytat: | 10 litrów więcej ?? paliwa może uratować "tyłek" tylko czy warto było ?? |
Myślę, że +10 wyszło przy okazji. A powód wykonania takiego zbiornika był inny
bluecd - 22-06-2014, 13:23
TangoKK napisał/a: | bluecd napisał/a: | Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone. |
A czy w zbiornikach nie ma odpowietrzenia? Myślę, że jednak jest |
))) Slusznie !
Dalej mi sie ten pomysl podoba.
A propos: kiedys powstal Landrover z karoseria z alu, potem Audio Quattro tez z alu, teraz czas na Pajero Inox.
michalpajur - 22-06-2014, 13:44
bluecd napisał/a: | Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone.
Interesuje mnie-jak sie udalo z dokladnoscia odwzorowania? Czy gabaryty i mocowania pasuja? Jak bedziesz sprawdzal na szczelnosc?
Ogolnie pomysl b.fajny i domyslam sie,ze pracochlonny -ALE :co nierdzewka-to nierdzewka.
Mysle ,ze trzeba by przewidziec tez o przekladki/dystanse z elastomeru/EPDM albo kauczuku w miejscach zetkniecia z karoseria auta bo zdaje sie ,ze moze tam powstawac korozja galwaniczna. |
Opary paliwa są no bieżąco odprowadzane odpowietrznikami. A tłoczą te zbiorniki ponieważ proces technologiczny wykonania takiego zbiornika jest prosty kopyto kawał blachy i miliony sztuk trzepią na prasie dwie połówki zbiornika zgrzewają i tyle taki proces jest tani i szybki i wymiary stabilne . A przy spawaniu to już inna sprawa ,
tak podkładki będą EPDM Stal nierdzewna jest twarda i zarazem bardzo ciągliwa z porównaniem z jakiego pudru jest oryginalny zbiornik blacha miękka bo musi być tłoczna.
bluecd - 22-06-2014, 14:10
michalpajur napisał/a: | bluecd napisał/a: | Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone.
Interesuje mnie-jak sie udalo z dokladnoscia odwzorowania? Czy gabaryty i mocowania pasuja? Jak bedziesz sprawdzal na szczelnosc?
Ogolnie pomysl b.fajny i domyslam sie,ze pracochlonny -ALE :co nierdzewka-to nierdzewka.
Mysle ,ze trzeba by przewidziec tez o przekladki/dystanse z elastomeru/EPDM albo kauczuku w miejscach zetkniecia z karoseria auta bo zdaje sie ,ze moze tam powstawac korozja galwaniczna. |
Opary paliwa są no bieżąco odprowadzane odpowietrznikami. A tłoczą te zbiorniki ponieważ proces technologiczny wykonania takiego zbiornika jest prosty kopyto kawał blachy i miliony sztuk trzepią na prasie dwie połówki zbiornika zgrzewają i tyle taki proces jest tani i szybki i wymiary stabilne . A przy spawaniu to już inna sprawa ,
tak podkładki będą EPDM Stal nierdzewna jest twarda i zarazem bardzo ciągliwa z porównaniem z jakiego pudru jest oryginalny zbiornik blacha miękka bo musi być tłoczna. |
To racja-koszty robocizny po pierwsze.
**
A jak z ciezarem? Bo wyglada pancernie-1 czlowiek toto uniesie?
Szczegolnie z ciezarem w porownaniu do oryginalu czyli ory+90L paliwa vs. nowy+100L paliwa-zbuirnik wisi za tylna osia,jakos tam dodatkowo docisnie zawieszenie?, jak z przeswitem-ten sam?
michalpajur - 22-06-2014, 14:17
bluecd napisał/a: | michalpajur napisał/a: | bluecd napisał/a: | Jedna sprawa mnie zastanawia: jaka jest odpornosc takiego zbiornika na rozprezajace sie pary paliwa? Domyslam sie ,ze ropa nie jest tak niebezpieczna jak benzyna ale z jakiegos powodu tlocza te zbiorniki z blach - tzn. krawedzie sa zaokraglone.
Interesuje mnie-jak sie udalo z dokladnoscia odwzorowania? Czy gabaryty i mocowania pasuja? Jak bedziesz sprawdzal na szczelnosc?
Ogolnie pomysl b.fajny i domyslam sie,ze pracochlonny -ALE :co nierdzewka-to nierdzewka.
Mysle ,ze trzeba by przewidziec tez o przekladki/dystanse z elastomeru/EPDM albo kauczuku w miejscach zetkniecia z karoseria auta bo zdaje sie ,ze moze tam powstawac korozja galwaniczna. |
Opary paliwa są no bieżąco odprowadzane odpowietrznikami. A tłoczą te zbiorniki ponieważ proces technologiczny wykonania takiego zbiornika jest prosty kopyto kawał blachy i miliony sztuk trzepią na prasie dwie połówki zbiornika zgrzewają i tyle taki proces jest tani i szybki i wymiary stabilne . A przy spawaniu to już inna sprawa ,
tak podkładki będą EPDM Stal nierdzewna jest twarda i zarazem bardzo ciągliwa z porównaniem z jakiego pudru jest oryginalny zbiornik blacha miękka bo musi być tłoczna. |
To racja-koszty robocizny po pierwsze.
**
A jak z ciezarem? Bo wyglada pancernie-1 czlowiek toto uniesie?
Szczegolnie z ciezarem w porownaniu do oryginalu czyli ory+90L paliwa vs. nowy+100L paliwa-zbuirnik wisi za tylna osia,jakos tam dodatkowo docisnie zawieszenie?, jak z przeswitem-ten sam? |
Jutro podam wagę dokładnie ale spokojnie ok 20 kg Jak zainstaluje to podam dokładnie co i jak.
bluecd - 22-06-2014, 21:10
to jeszcze jakies zdjecie albo info czy sa przegrody wewn. w zbiorniku.
michalpajur - 22-06-2014, 21:21
bluecd napisał/a: | to jeszcze jakies zdjecie albo info czy sa przegrody wewn. w zbiorniku. |
Tak są przegrody, tak jak w oryginale-odwzorowane oraz czerpak ślimakowy (ten żółty) też zrobiony z k.o. Jutro wrzucę foty
|
|
|