To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana klocków foto porada

dzibex - 23-06-2014, 01:27
Temat postu: Wymiana klocków foto porada
Witam, postanowiłem wrzucić krótką poradę jak wymienić klocki hamulcowe z przodu w Lancerze 1.8 SB
Czas około 20min

1. Zdejmujemy koło
2. Odkręcamy górną śrubę
3. Luzujemy dolną śrubę
4. Ściskamy tłoczek
5. Wyciągamy górną śrubę
6. Otwieramy zacisk
7. Wyciągamy stare klocki
8. Montujemy nowe klocki
9. Skręcamy w odwrotnej kolejności do rozkręcania
10. Zakładamy koła
11. Pompujemy kilkakrotnie pedałem hamulca
Wszystko na zdjęciach





















Pozdrawiam!

krzychu - 23-06-2014, 06:44

Wypadałoby wyciągnąć te blaszki, które są prowadnicami dla klocków. Podważa się śrubokrętem bardzo łatwo. Wyczyścić bardzo dokładnie. Posmarować ATE plastilube, tak samo posmarować miejsca gdzie klocek styka się z zaciskiem i tłoczkiem (żeby nie wydawał dziwnych dźwięków).

Jakby ktoś wymieniał tarcze to trzeba jeszcze ściągnąć jarzmo (2 dodatkowe śruby). Tylko przy górnej śrubce musiałem użyć przedłużki bo mi grzechotka nie chciała wejść (mało miejsca). Mi tarcza sama zeszła, a jak nie to śrubka i młotek.

Potem czyścimy dokładnie piastę, smarujemy (np. smarem ceramicznym) zakładamy tarczę. Powinno się zmierzyć czujnikiem zegarowym bicie w każdej pozycji (powinno być <=0,04mm) i zamontować w najlepszej (ja tak zrobiłem i na jednym kole były różnice więc warto). A potem montujemy, tak samo warto posmarować czymś felgę żeby lepiej odbierała ciepło od tarczy (psiknąłem ceramicznym).

Dodatkowo jeszcze rozebrałem prowadnice zacisku. Wyczyściłem ile mogłem i psiknąłem smarem ceramicznym (nie wiem czy dobrze)... Ale nie znalazłem w internecie żadnych porad na ten temat oprócz smaru miedzianego (dla którego opinie zawsze są skrajne) oraz tej pasty ATE na której wyraźnie jest napisane "nie smarować gumy"...

Z tyłu jest sprawa uproszczona (jeśli macie podobne zaciski) okręca się tylko dolną prowadniczkę (do górnej i tak nie ma dostępu bo blokuje przewód hamulcowy) i cały zacisk można odchylić, a potem ściągnąć do wewnątrz (idealnie wpada między zwoje sprężyny i przewodu na styk). Tak, że z tyłu klocki i tarczę można wymienić odkręcając jedną prowadniczkę.

A jak zmieniłeś klocki z przodu to warto też przeglądnąć klocki z tyłu. Nawet jeśli są dobre to wyczyścić rowek, przesmarować prowadnice klocków. Ja musiałem wewnętrzne klocki wybijać młotkiem z prowadnicy :shock: Hamowały tylko zewnętrzne.

Fragu - 23-06-2014, 12:47

krzychu, Plastilube jest typowo do prowadniczek zacisków :wink: ...a ate bremszylinderpaste do tłoczków.
krzychu - 23-06-2014, 12:58

Fragu napisał/a:
krzychu, Plastilube jest typowo do prowadniczek zacisków :wink: ...a


Może według wielu jest do tego, ale z opisu na opakowaniu (po polsku jak i po angielsku) wynika coś innego.

Jest do prowadnic klocka (tych blaszek) oraz miejsc styku klocka z zaciskiem i tłoczkiem.....

A jest napisane, że nie stosować do elementów gumowy.... A osłona prowadniczek zacisku jest gumowa...

W każdym razie zobaczymy, ale po tym co zobaczyłem z tyłu (tragedia) mam zamiar zrewidować za rok jak się to wszystko tam rusza.


Fragu napisał/a:
ate bremszylinderpaste do tłoczków.


Znaczy to montażu tłoczka, jak się rozbiera/regeneruje. Tak jak to rozumiem. Niektórzy po prostu montują na płynie DOT.

farel - 23-06-2014, 20:34

dzięki wielkie za poświęcenie czasu na taki poradnik. Na pewno się kiedyś przyda
krzychu - 24-06-2014, 06:56

Tak jeszcze patrze na zdjęcia i nie widzę zamontowanego akustycznego czujnika zużycia? Nie było w komplecie z klockami?
mjsystem - 24-06-2014, 08:06

krzychu napisał/a:
nie widzę zamontowanego akustycznego czujnika zużycia

Chodzi Ci o podkładki antywibracyjne?

krzychu - 24-06-2014, 08:12

Nie. Zresztą nie wiem o jakie podkładki chodzi. W klockach TRW jest naklejka na klocku. Z tyłu jest jakaś jeszcze blaszka od strony tłoczka (jej nie ma w zestawie), nie wiem tylko dlaczego z przodu nie ma czegoś podobnego. Bo na wyciągniętym klocku z jednej strony ta naklejka była przypalona, a jakby ta blaszka była to może by to lepiej wyglądało.

A czujnik zużycia to coś takiego:


Są w tym woreczku na górze zdjęcia. Zakłada się je w jedno z wyżłobień na obudowie klocka. W komplecie są 2 takie blaszki. Ja miałem założone na wewnętrzne klocki od góry.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group