[97-04]Galant EAxA/W - Maksymalna prędkość i obroty.
booohal - 25-06-2014, 16:59 Temat postu: Maksymalna prędkość i obroty. Rzecz działa się na niemieckiej autostradzie:
Sprawdzałem V-max.
Jaki macie w swoich V6 w manualu? Licznikowo doszedłem do 220km/h i 5100 obr/min i ani drgnie dalej. Dziwne, tym bardziej, że do tych 220 raczej ochoczo się rozpędził. Dodatkowo już kiedyś 230/240 było.
Co mogło zmienić stan rzeczy? Brak pełnej wydajności wtrysków, pompki paliwa...?
dawinet - 25-06-2014, 17:18
moze lpg ?
booohal - 25-06-2014, 17:25
Nie mam LPG.
robertdg - 25-06-2014, 19:20
Pamiętasz jak to było kiedyś co niby licznikowo pokazywał 230km/h przy jakich obrotach, jakie wtedy miałeś opony, felgi, jakie paliwo było nalane
Kwestia techniczna bardzo szerokie ma spectrum, poczawszy od jakości filtrów konczywszy na mechanice silnika, dolot,wydech, opory toczenia, etc
booohal - 25-06-2014, 20:24
Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać, obrotów niestety nie pamiętam, paliwo zawsze to samo (98V z mojej stacji )
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)?
Tomii - 25-06-2014, 21:53
booohal napisał/a: |
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
no dobra a na niższych biegach idzie Ci do odcinki ?
booohal - 25-06-2014, 22:06
Oczywiście.
robertdg - 25-06-2014, 22:22
booohal napisał/a: | Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać | Ta pierwsza jest większa więc zawyżałby, przy 220km/h względem tej drugiej na tych pierwszych licznik mógłby pokazywac o jakieś 3,5km/h więcej, teraz dochodzą rozmiary opon i związane z tym opory toczenia, wrzuć ponownie 195 i sprawdź, bo może niepotrzebnie panikujesz
Bartekkita - 25-06-2014, 22:27
A może pasowałoby powtórzyć pomiar w innych warunkach. Nie wiem czy aż taki, ale wpływ mogła mieć również warstwa nawierzchni, większe opory toczenia opon, delikatne nachylenie lub wiatr. Może też ciśnienie powietrza, temperatura zewnętrzna, wysokość n.p.m., opory na łożyskach. Brak osłony silnika też może być zauważalny zależy jak wyglądają zawirowania powietrza.
i9i - 25-06-2014, 22:46
booohal napisał/a: | To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
O ile ma tyle mocy to tak. W serii silnik ze skrzynią biegów jest tak dostrojony, by bieg piąty był nadbiegiem. Czyli spalał mniej. Pamiętam z wykresów V6, że max. mocy jest przy 5800rpm na czwartym biegu i jak na czwórce dociągnie do odcinki to można się cieszyć.
booohal - 26-06-2014, 09:53
robertdg napisał/a: | panikujesz |
Robercie, nie panikuję Tak z ciekawości bardziej pytam bo te prędkości raczej z rzadka mi się zdarzają
Marcino - 26-06-2014, 13:03
booohal napisał/a: | To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
Nie dociągniesz na 5tym do odcinki, opory toczenie i włąsne samochodu rosną wraz z prędkością i silnik na ostatnim biegu nie ma siły dociagnać na prostek, z górki jest łątwiej wiadomo.
Probowane na nowej skodzie octawi z TDI, i np Insigni CDTI
booohal - 26-06-2014, 14:58
Być może. Jak coś się zmieni to zaktualizuję
Pieraś - 29-06-2014, 20:03
Mój na LPG 180 i ledwo dobija do 190 niestety, wiecej nie chce - z górki się nie liczy, więc mowa o prostej.
booohal - 29-06-2014, 21:17
Pieraś, A sprawdzałeś na benzynie?
|
|
|