To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Nieszczelność układu chłodniczego.

qbuss - 27-06-2014, 11:44
Temat postu: Nieszczelność układu chłodniczego.
Witam,
Od pewnego czasu zauważyłem, że regularnie chłodnica pije płyn chłodniczy. Nie zauważyłem żadnych wycieków, zastanawiam się, co może być przyczyną.

Mam silnik benzynowy z LPG, czy myślicie, że to przez to? Przy wyższych temperaturach podobno płyn lub parować, ale chciałbym poznać Waszą opinię, czy też spotkaliście się w swoich miśkach z podobną sytuacją.

Pozdrawiam!

plecho1 - 27-06-2014, 11:52

Płyn może uciekać albo przez jakąś nieszczelność układu i jeśli wyciek jest bardzo mały to najczęściej dzieje się to kiedy silnik jest rozgrzany i w układzie chłodzenia panuje ciśnienie. W takiej sytuacji płyn od razu paruje po wycieku i nie ma żadnych jego śladów. Jeśli masz LPG, to warto dokręcić opaski zaciskowe na wężach wodnych od reduktora.
Może także być wina uszczelki głowicy ale najpierw warto sprawdzić układ chłodzenia pod kontem wycieków.

tomaszekk7 - 27-06-2014, 12:53
Temat postu: Re: Uciekający płyn chłodniczy
qbuss napisał/a:
Witam,
Od pewnego czasu zauważyłem, że regularnie chłodnica pije płyn chłodniczy. Nie zauważyłem żadnych wycieków, zastanawiam się, co może być przyczyną.

Mam silnik benzynowy z LPG, czy myślicie, że to przez to? Przy wyższych temperaturach podobno płyn lub parować, ale chciałbym poznać Waszą opinię, czy też spotkaliście się w swoich miśkach z podobną sytuacją.

Pozdrawiam!
.

Sprawdź wężyk przy pojemniku wyrównawczym. Tam jest zacisk zrobiony z kawałka drutu który u mnie wrzynał się w przewód i zrobił dziurę. Przez to powiedzmy wyżłobienie ciurkał powoli płyn chłodniczy. Na początku nie mogłem znaleźć miejsca ubytku, ale kiedyś rano podniosłem maskę do góry i znalazłem niewielki ślad na lakierze wewn. silnika. Przesunąłem przewód i zacisnąłem w innym miejscu.

qbuss - 29-06-2014, 12:28

Witam,
Wyciek zlokalizowany, okazało się, że coś przegryzło wąż chłodnicy lewy - ten gruby (od spodu, że nie było widać). Wąż jutro wymienię, powinno być ok.

Dzięki za porady!

Riva - 08-01-2017, 20:25
Temat postu: [CY3A 1.8] Cieknąca chłodnica
Witam.
Panowie ostatnia noc z temp. - 28 C dała popalić mojemu Lancerowi.
Pojawił się problem z cieknącym kolankiem chłodnicy lewa górna cześć chłodnicy kolano
przykręcane do chłodnicy czterema śrubami. Nie mogę znaleźć w manualu jak uszczelniane
jest to kolano do chłodnicy czy jest to uszczelka płaska czy oring ew. numer części OM.
W normalnych temperaturach nić nie ciekło teraz wiedziało kiedy się zepsuć .
Może ktoś podpowie lub rozbierał ten element.
Ps. ciekło na zimnym po odpaleniu i zagrzaniu troszkę się uszczelnił.
Pozdrawiam.

KAMiLER - 12-01-2017, 00:29
Temat postu: [CY4A 2.0] Uciekajqcy plyn chlodniczy, mimo pelnego zbiornik
Dziwny objaw. Co 8 tysi km ubywa mi z litr poltora plyny chlodniczego. Ciagle mam wlaczony nawiew, moze jakas nieczelnowc, uznal bym ze ok, gdyby nie to ze zbiornik ciagle ponad stan , caly czas w tym samym stanie, nie znika , nie pojawia sie, co jeat??:o -15 a mi sie dzisiaj pojawia komunikat i temt rosnie na postoju :o
plecho1 - 12-01-2017, 06:35

Może masz uszkodzony korek chłodnicy który jest zaworem upuszczającym i wpuszczającym z powrotem płyn do układu w razie potrzeby. Może przez jego uszkodzenie płyn jest tylko wypychany i przelewa się nadmiarem zbiorniczka. Może też masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i to też może powodować znikanie płynu, w takim przypadku warto by było zrobić test szczelności uszczelki głowicy http://allegro.pl/tester-...2,1&bi_c=193244
tyku - 12-01-2017, 13:27

Warto przeczytać artykuły na temat nieszczelności układu chłodniczego:
http://www.motofakty.pl/a...-jest-plyn.html
http://blog.bestdrive.pl/...e-byc-przyczyna
:wink:

KAMiLER - 12-01-2017, 17:18

Na poczatek kupie test i wymienie korek. Bo dziwi mnie to ze zbiornik ciagle w normie tzn ile nalalem . Z ukladu znika ze zbiornika nie.. thx
Ps w zbiorniuku uklad jest wymusozny elektrycznie czy jak?

tyku - 12-01-2017, 17:33

KAMiLER napisał/a:
Bo dziwi mnie to ze zbiornik ciagle w normie tzn ile nalalem .

To skąd wiesz, że ubywa płyn chłodniczy :?:
Wymieniałeś płyn chłodniczy :?:

lobuzek - 12-01-2017, 20:00

Tu jest zbiornik wyrównawczy o charakterze otwartym, nie pod ciśnieniem jak w europejskich autach i wahania w nim są normalne. W takim samochodzie sprawdza się płyn w chłodnicy - odkręć korek i zobacz ile go masz. Wahania w zbiorniku to norma.
KAMiLER - 15-01-2017, 13:22

Ale w zbiotniku nic sie nie rusza jest ciagle tyle ile bylo. Po tym jak sie grzal odkrecilem korek i wlalem 1,5l plynu. Dziwi mnie ze nie zabiera tego plynu z zbiornika . To nie od tego on jest? No wlasnie zawsze myslalem ze wystarczy tylko patrzec na zbiornik:/ a okazuje sie on w moim przypadku calkowicie bezurzyteczny. I gdy ubywa plynu to zbiornik zostaje pelny - glupota
piomic - 17-01-2017, 16:42

KAMiLER napisał/a:
gdy ubywa plynu to zbiornik zostaje pelny
To skąd wiesz że ubywa? Gdzie ubywa skoro w zbiorniku jest?
KAMiLER - 27-01-2017, 16:47

NO jak pisalem wczesniej, podnosila mi sie temperatura silnika, zbiornik ciagle nieruchomy w normie gorna kreska maxa. odkrecilem korek od chlodnicy i dolalem 1,5 l plynu, przestal sie grzac. skoro rura byla pusta i moglem dolac tyle plynu przez korek no to chyba go bylo za malo , czy zle mysle?
brylekVFR - 27-01-2017, 17:02

Ale dziwne jest że nie pobiera płynu ze zbiornika wyrownawczego. Kolejna rzecz że nie powinno aż tak ubywac plynu, nie ma plamy pod samochodem? Jedze do mechanika niech sprawdzi układ bo gdzieś ten płyn musi iść.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group