Scoupe - Regulazja luzów zaworowych scoupe
*kub@* - 28-06-2014, 17:34 Temat postu: Regulazja luzów zaworowych scoupe Witam, rozpoczynam nowy wątek ponieważ nie znalazłem nic poprzez wyszukiwarkę. Aktualnie jestem za granicą i potrzebuję pomocy odnośnie ustawienia luzów zaworowych. Strasznie słychać u mnie zawory, nie jestem mechanikiem ale ostatnio próbowałem samemu ustawić gdzie nigdy wcześniej tego nie robiłem i jest trochę ciszej. Nie mam wiedzy na ten temat i mam kilka pytań: Jaka jest kolejność ustawiania zaworów zaczynając od pierwszego tłoka od strony rozrządu?? Czy dobrze ustawiałem ssący 0,25 a wydechowy 0,30 oczywiście na gorącym silniku?? Zorientowałem się, że na kole pasowym jest znaczek i na osłonie litera "T" wtedy kiedy się one pokrywają 1-szy i 4-ty tłok jest w górnym położeniu wtedy trzeba ustawiać wszystkie zaowry na 4 tłokach czy jak??? Czy któryś z kolegów może mi to dobrze wytłumaczyć??? Czy jest to jakoś dobrze i prosto opisane na necie jak w tym linku odnośnie hondy http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja ... u-poradnik ?? Proszę o pomoc bo muszę to ustawić jak najszybciej. Dodam tylko, że w ten sam dzień wyczyściłem przepustnicę wykręcając ją z kolektora ssącego, żeby żadne syfy przy myciu nie dostały się do środka, wyczyściłem krokowca i ustawiłem wolne obroty, więc z waszą pomocą poradzę sobie z tymi zaworami. Z góry dziękuję za odp...
milo - 29-06-2014, 09:38
Podaj konkretny model
*kub@* - 29-06-2014, 09:54
s-coupe '93r 1.5 ls G4EK
milo - 29-06-2014, 10:11
Luz zaworów dolot 0,18 na zimnym 0,25 na gorącym ( 80- 90 st C )
Luz zaworów wydech 0,24 na zimnym 0,30 na gorącym ( 80- 90 st C )
Gdy pierwszy cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować A
Gdy czwarty cylinder znajduje sie w górnym martwym punkcie sprężania regulować B
*kub@* - 29-06-2014, 10:27
Ok rozumiem, ale kiedy na pierwszym garze tłok jest w maksymalnym górnym położeniu regulować luz na wszystkich garach z symbolem "A" a jeśli na 4 to "B"??
milo - 29-06-2014, 10:32
Masz jasno napisane ,jak tłok jest w górnym położeniu najlepiej sprawdzic odkręcajac świece zapłonową lub pozycja wału oznaczona literą T
*kub@* - 29-06-2014, 10:38
OK tylko, że tłok 1 pracuje z 4 czyli jednakowo są w maksymalnym górnym położeniu. Czyli mam zrobić tak że jak pierwszy jest w GMP ustawiam wszystkie zawory z symbolem "A" i wtedy mam obrócić wałem o 360 stopni i jeśli 4 tłok będzie w GMP ustawiam wszystkie z symbolem "B"?? Wybacz ale nigdy nie widziałem jak ktoś ustawia zawory ani sam tego nie robiłem i chcę to zrobić dobrze a na HCC nikt nie potrafi mi pomóc... Czy symbole tzn HHC, E E04 i TY1 na górnym kole pasowym od wałka rozrządu mają coś wspólnego z kolejnością ustwiania zaworów?? tutaj jest filmik jak pracują tłoki https://www.youtube.com/watch?v=TTtyBzAjttA
milo - 29-06-2014, 10:56
Jak 1 tłok masz w GMP i ma punkt spreżania to zawory na tym cylindrze nie będa sie ruszać zaś na 4 juz bedą obracajac wał o 360 st to samo powinno być z 4 cylindrem chyba prosciej juz sie nie da
*kub@* - 29-06-2014, 11:07
Podziękować ale tak jak w/w nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem. Ale jeszcze raz dziękuję...
milo - 29-06-2014, 11:14
*kub@* napisał/a: | nie miałem z tym styczności i nie jestem mechanikiem |
Wprawa czyni mistrza
*kub@* - 29-06-2014, 18:34
Dzisiaj regulowałem zawory i silnik ładnie odpala i trzyma wolne obroty. Po regulacji zaworów był odpalony dość długo i żadnych stuków nie słychać, aczkolwiek podczas jazdy wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane???
milo - 30-06-2014, 15:08
*kub@* napisał/a: | wydaje mnie się trochę mułowaty i od czasu do czasu szarpnie. Czym to może być spowodowane??? |
Na początek sprawdz świece i przewody zapłonowe
*kub@* - 30-06-2014, 19:48
Przewody, palec, kopułka i świece są nowe...
milo - 02-07-2014, 15:05
Sprawdz przepływomierz
zemanek30 - 14-01-2015, 07:59
Witam serdecznie. Powiem krótko- jak się nie jest mechanikiem samochodowym-to w tym temacie wszelkie rady????chyba???na nic się nie zdają. Obym sie mylił.......wszystkiego najlepszego wszystkim życzę.....
|
|
|