[97-04]Galant EAxA/W - EA5W skrzynia automatyczna się ślizga po wymianie oleju
DanielJ - 03-07-2014, 22:59 Temat postu: EA5W skrzynia automatyczna się ślizga po wymianie oleju Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią automatyczną po wymianie oleju.
Olej kupiony w ASO oryginał, Objawy są takie że podczas przyspieszania bez KICK DOWN jest moment w którym obroty stoją w miejscu auto powoli przyspiesza po pewnym czasie zaczynają rosnąć obroty. Jadąc około 100km/h wciskam pedał do oporu skrzynia redukuje obroty rosną auto prawie nie przyspiesza dopiero po chwili czuć że zaczyna to wszystko działać jak trzeba bo zaczyna iść ale to trwa sporą chwilę.
Moje pytanie jest takie czy może to być zbyt niski poziom oleju czy może coś innego, przed wymianą tego nie było "akcja reakcja" żadnych opóźnień, może jakiś sposób na sprawdzenie stanu oleju bo ilekroć próbuję go sprawdzić to bagnet jest tak umazany że nie mogę go odczytać.
PS. nie mogłem znaleźć podobnego tematu.
Pozdrawiam.
sierars1 - 03-07-2014, 23:51
Jak zmieniałem w Bejcy olej to koleś zalał nowym kazał odpalić powajchować troszkę potem dolał jeszcze kazał się przejechać sprawdził jeszcze raz poziom i to wszystko.
Skrzynia chodziła jak nowa, może masz faktycznie za mało oleju jak się odpowietrzyła skrzynia skrzyni
McCoy - 04-07-2014, 12:29
Moze masz zaduzo oleju i dlatego sa takie straty na sprzegle Hydrokinetycznym? Nagraj moze jakis filmik jak jedziesz,to ktos z forum co ma automata Ci podpowie co i jak.
DanielJ - 05-07-2014, 08:28
https://www.youtube.com/watch?v=KjYdaonwAR8
Jazda na trzecim biegu pedał gazu wciśnięty cały czas w podłogę przy około 3000obr. jest ten dziwny moment. film do końca tego nie oddaje. Do momentu spadku obrotów przy około 3000 auto inaczej przyspiesza.
Takie coś dzieje się niezależnie czy jedzie się na D czy na TIPTRONIC
WreX - 05-07-2014, 11:02
DanielJ, ktoś kiedyś pisał, że to mogą być zębatki w skrzyni, A/T faktycznie ma prawo przyspieszać bez zmiany obrotów po przez napełnianie się konwertera olejem czy jakoś tak, ale u Ciebie to ewidentny spadek obrotów w pewnym zakresie obrotów. Powtarzalność jest ta sama? ten sam bieg ta sama prędkość obroty ? gdzie to występuje ?
DanielJ - 05-07-2014, 11:15
Na pierwszym i drugim biegu raczej to nie występuje albo jest nie wyczuwalne, trzeci bieg około 3000obr. Czwarty w okolicach 4000obr. Postaram się wstawić jeszcze jeden filmik jak jechałem na D
komarsnk - 06-07-2014, 19:43
DanielJ, u mnie jest dokładnie tak samo. Jak na mój gust ten spadek właśnie oznacza całkowite zapięcie sprzęgła (lock-up).
DanielJ - 07-07-2014, 10:12
https://www.youtube.com/watch?v=mmKy3H7NHs4
Tutaj z filmik z "kick down"
"zapięcie sprzęgła" przed wymianą oleju tego nie było co to może powodować?
[ Dodano: 11-07-2014, 11:31 ]
Mam jeszcze jedno spostrzeżenie, dziś jak jechałem do pracy nie miałem tego ślizgania ale na początku jazdy silnik rozgrzany ale nie jeżdżone, dopiero po kilku kilometrach jazdy pojawiło się to ślizganie i spadki obrotów.
|
|
|