To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Zmiana opon na 225/70 R16 Bridgestone Dueller A/T?

Gerwazjusz - 09-07-2014, 13:06
Temat postu: Zmiana opon na 225/70 R16 Bridgestone Dueller A/T?
Wybieram się w Beskidy moim Outkiem III (4wd cvt) i zastanawiam się nad zmianą opon. Te fabryczne 215/70 R16 co mam (Dunlop Grandtrek) mają bardzo "uliczny" bieżnik, a będę jeździł na pewno sporo poza asfaltem. Raczej piach, żwir, ziemia, strumyki (mokre kamienie) niż typowe nizinne błoto. I wymyśliłem sobie taką oponę (felgi zostawiałbym fabryczne od 215/70R16).

Bridgestone Dueller A/T 225/70 R16

Wg tabeli zamienników nie powinno być problemu (+1.7% więcej średnicy) ale czy ktoś może mi powiedzieć, czy 225mm zamiast 215mm nie będzie ocierało o nadkola przy zakrętach? I czy ta wersja napędu (cvt) "poradzi sobie" z oponą tego typu?

Z góry dzięki!!!

krzychu - 10-07-2014, 08:13

Opona się zmieści, a skrzynia da radę. Ale to nie ma sensu. To SUV, a nie terenówka. Mierz siły na zamiary. Bo może się okazać, że przez może trochę lepsze opony będziesz musiał tylko dalej zasuwać po ciągnik :P

Swoją drogą proponuję nie brodzić w wodzie powyżej 15-20cm....

Gerwazjusz - 10-07-2014, 08:38

Jasne, że zdaję sobie sprawę z ograniczeń. No ale to co mam teraz na felgach to się na trawie ślizga, tragedia.

A co do brodzenia, to 20cm to ja Octavią przejeżdżałem ;) więc myślę, że przejechać strumyk "do pół łydki" (czyli tak ok. 35cm) płynący wpoprzek drogi to nie jest niemożliwość dla Outlandera, bez przesady.

krzychu - 10-07-2014, 08:40

Gerwazjusz napisał/a:
to nie jest niemożliwość dla Outlandera, bez przesady.


Teoria mówi o 40cm, ale po kilkudziesięciu razach wypadało by np. zrewidować olej w tylnym dyferencjale... A czasem z 35cm zrobi się miejscowo 50cm...

PiotrKw - 10-07-2014, 11:25

Gerwazjusz napisał/a:
Te fabryczne 215/70 R16 co mam (Dunlop Grandtrek) mają bardzo "uliczny"


Bardzo dobra opona ,

Gerwazjusz napisał/a:
Bridgestone Dueller A/T 225/70 R16


Załóż , podnieś jeszcze 2" do góry na zawieszeniu i ..... będzie kupa śmiechu :wink: :wink:
w terenie .... :wink: :wink:

Gerwazjusz - 10-07-2014, 12:16

Prześmiewca ;)

Dueller A/T to opona on/off road do SUVa, i jest duużo lepsza od mojej całorocznej opony w wersji ST20 niestety, a nie AT20 o której zapewne myślisz. ST20 to typowa całoroczna szosowa opona na fabryczne wyposażenie.

Ale wracając do tematu... czy mając w tej samej cenie lepiej założyć 215/70 czy 225/70? Felga standardowa R16.

[ Dodano: 10-07-2014, 12:42 ]
Telefon do Bridgestona rozwiązał mi dylemat... 225/70 nie ma homologacji do Mitsubishi, więc w razie np. kolizji mogę mieć problem z wypłatą ubezpieczenia. To wystarczający powód aby nie kombinować i założyć normalne 215/70. I w drogę!

borsak1 - 15-07-2014, 08:05

Gerwazjusz napisał/a:
Raczej piach, żwir, ziemia, strumyki (mokre kamienie) niż typowe nizinne błoto
- polonezem jeździli już 30 lat temu po takim terenie a ten opony specjalnie zmienia :D .

Może zacznij od zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.

krzychu - 15-07-2014, 08:09

borsak1 napisał/a:

zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.


Dlaczego? Ja widzę same plusy:
- nie spalisz sprzęgła
- reduktor nie jest aż tak bardzo potrzebny
- tylko przy CVT jest szansa wyjechać z kołyski przekątnej za pomocą ingerencji ESP

Zobacz sobie: http://www.youtube.com/watch?v=TYPpnxtzg0w
12:50 - menualem moim zdaniem nie ma najmniejszych szans na takie coś spalone sprzęgło albo silnik zgaśnie... A CVT? Daje radę!

Gerwazjusz - 15-07-2014, 08:26

borsak1 napisał/a:
Może zacznij od zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.

Jest obawiam się dokładnie odwrotnie, tak jak mówi przedmówca. CVT do zjechania autem z asfaltu (mówimy o terenie na miarę Outlandera oczywiście) jest o niebo lepszym wyborem niż manual, gdzie szczególnie przy turbodizelku spalenie sprzęgła to żadna sztuka. Bez reduktora pełzanie na manualu zabije napęd baaaardzo szybko.

borsak1 - 15-07-2014, 13:01

Jakoś tego nie widzę, po terenie nie zrobiłem miliona kilometrów ale poważnie tego nie widzę.
Grimm - 17-07-2014, 20:57

Znafffcy :D :D :D CVT nie nadaje się w teren :mrgreen: :mrgreen:
Zmień dilera kolego bo ci syf wciska

paweldm - 06-10-2014, 16:09

CVT tak samo jak w manualu sprzęgło mozna spalić. W CVT napęd przenosi pasek, który pod obciążeniem bardziej się ślizga i tak dalej i w konsekwencji skaraca się żywotność przekładni.
krzychu - 07-10-2014, 08:30

paweldm napisał/a:
CVT tak samo jak w manualu sprzęgło mozna spalić.


Konwerter? Raczej ciężko spalić coś pracujące w oleju...

paweldm napisał/a:
W CVT napęd przenosi pasek, który pod obciążeniem bardziej się ślizga i tak dalej i w konsekwencji skaraca się żywotność przekładni.


Każde ślizgnięcie paska (chociaż pasek to mocne uproszczeni to rodzaj zbrojonego łańcucha) w CVT doprowadzi do trybu awaryjnego. Więc tam nic się nie ślizga...

paweldm - 07-10-2014, 10:03

Krzychu nie chce mi się komentować tego co napisałeś. Chyba nie rozumiesz tego o czym piszesz.
W przekładni cvt jak i hydrokinetycznej istnieje zjawisko poślizgu.
Między innymi skąd się bierze zużycie przekładni?
Przede wszystki post dotyczy opon a nie działania przekładni.

krzychu - 07-10-2014, 10:50

paweldm napisał/a:

Między innymi skąd się bierze zużycie przekładni?


Z tarcia łańcucha o stożki? Do tego jest tam dużo ruchomych części poza łańcuchem... Swoją drogą jakoś na forum jest parę CVT pewnie kilka ma jakieś wyższe przebiegi. Jakoś zużycia nie widać...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group