To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Pożar wiązki elektrycznej

snajper44 - 09-07-2014, 19:24
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pożar wiązki elektrycznej
Witam wszystkich użytkowników!
Tydzień temu zapaliła mi się wiązka przewodów elektrycznych biegnąca pod maską w okolicy akumulatora. Na szczęście pożar w porę ugasiłem i nic się nie zajęło. Na odcinku około 10-ciu cm stopiła się izolacja prawie na wszystkich przewodach i wszystko się posklejało w jedną kluchę igielitu i miedzi. Poleciało kilka bezpieczników. Nie wiem co z resztą elektroniki. Niestety nie mogę nigdzie kupić takiej samej wiązki, a zrobienie wstawki jest nie możliwe bo w tym miejscu było kilka fabrycznych łączeń i rozgałęzień, a kolory kilku przewodów wychodzących z "kluchy" są takie same. Może ktoś z szanownych użytkowników Carismy ma lub wie gdzie mógłbym kupić taką wiązkę lub chociaż jej fragment? Potrzebny by był odcinek z puszką bezpiecznikową do miejsca gdzie wiązka się rozgałęzia i wchodzi do lewego błotnika. Auto z 2000 roku po liftingu, silnik 1,8 GDI 16V z aluminiowym kolektorem. Miał może ktoś taki przypadek? Za pomoc z góry dziękuję !

Witam ponownie.

Ponieważ nikt nie może mi pomóc mam inne pytanie. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te trzy przekaźniki zamontowane pod maską od strony kierowcy za zbiornikiem płynu hamulcowego ? Podłączone są do dwóch wtyczek wychodzących z wiązki głównej (właśnie tej odchodzącej od puszki bezpiecznikowej). Rozmawiałem z z kilkunastoma właścicielami Carismy z różnych roczników, ale żadne auto nie ma tych przekaźników...





robertdg - 13-07-2014, 18:55

Mozna się posiłkować wiązką dla wersji bez DRL (bo taka ocja jest u Ciebie) ale trzeba mieć schematy i porównywać wszystko (bo skoro u Ciebie zjarała się puszka bezpieczników to jakąs podstawę do odtworzenia wzorca mieć musisz), czasochłonne ale do wykonania, przy odrobinie cierpliwosci i skrupulatnosci może i dałoby sie odtworzyc spalona wiazkę, ale istotne by nie próbowac rozdzielac przewodów na sile
Schematy mozna pobrac http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Znajduja sie tam niezbędne rozpiski, najlepiej wrzuć zdjęcie uszkodzonej wiazki.

snajper44 - 13-07-2014, 21:03

Puszka się nie zjarała. Stopiła się wiązka w okolicy akumulatora. Zdjęcia wiązki nie ma sensu wstawiać bo to jedna klucha stopionej izolacji i miedzi. Część kabli jest przepalona. Kilka przewodów już wyciąłem bo zacząłem łączyć te, których kolory się nie powtarzają. Utknąłem na kablach których kolory się powtarzają. Jest np. tak, że z jednej strony "kluchy" wchodzi 6 kabli o takim samym kolorze, a wychodzą 4! Potem te 4 łączą się z jednym. Jeden kabel (biały) w ogóle z drugiej strony "kluchy" nie wychodzi. Prawdopodobnie łączył się w uszkodzonym miejscy z kablem o innym kolorze. Rozebrałem dość długi odcinek wiązki i takich fabrycznych połączeń dalej jest jeszcze kilka. Dzięki za linki, ale czarno to widzę...
A jakby tak podmienić całą wiązkę bez tego dodatkowego oświetlenia?
P.s A co to jest to oświetlenie DRL ?

robertdg - 13-07-2014, 21:46

snajper44 napisał/a:
P.s A co to jest to oświetlenie DRL ?
W poprzednim watku po skrócie wyjasnione http://forum.mitsumaniaki...1320060#1320060
snajper44 napisał/a:
A jakby tak podmienić całą wiązkę bez tego dodatkowego oświetlenia?
Musisz celować, szukac, wazna jest opcja wyposazenia, w okolicach to możesz zapytać np tutaj czy maja jakieś fanty do Carismy http://www.andimex.pl
snajper44 - 13-07-2014, 22:22

Wielkie dzięki ! Faktycznie światła mijania włączały się po przekręceniu stacyjki, ale spryskiwaczy nie mam. Namierzyłem w necie takie przekaźniki razem z mocowaniem, ale właściciel wiązkę pociął i sprzedał na miedź...
robertdg - 13-07-2014, 22:39

snajper44 napisał/a:
Namierzyłem w necie takie przekaźniki razem z mocowaniem, ale właściciel wiązkę pociął i sprzedał na miedź...
Niestety to nie sa fanty które sie łatwo sprzedaja
snajper44 - 12-08-2014, 01:19

UFFFFFF...
Po wielkich bólach i mękach odtworzyłem wiązkę. Dzięki robertdg za wskazówki i linki. Wszystko działa (prawie)...
Nie działa klimatyzacja. Nie załącza się. Czynnik chłodzący nabity, szczelność układu sprawdzona. Sprężarka zwarta na krótko pracuje. Pomyłkę przy łączeniu kabli raczej wykluczam. Podejrzewam raczej sterownik, ale wszystko przekopałem i nie mogę go zlokalizować. Gdzieś przeczytałem, że klima manualna nie posiada sterownika. Czy to prawda?
Jeżeli nie to bardzo proszę o pomoc w jego lokalizacji. Za schowkiem, ani pod dmuchawa go nie ma...

Bizi78 - 12-08-2014, 10:23

A bezpiecznik i przekaźniki sprawdzałeś :?: .
snajper44 - 12-08-2014, 18:58

Oczywiście. Od tego zacząłem... Dziś wyczaiłem, że za pokrętłem nawiewu jest płytka z elektroniką do której podpięte są wtyczki. Myślę, że to może być sterownik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group