[96-02]Colt CJ0 - 1.6 nie pali na 2 cylindrze
jarolissimus - 11-07-2014, 23:36 Temat postu: 1.6 nie pali na 2 cylindrze Mam problem z colciakiem. Silnik 1.6 przestał palić na 2 cylindrze. Świece, cewki, wtryskiwacze w porządku. Zamieniałem je miejscami i dalej nie pali na tym cylindrze. Ciśnienie na cylindrach 12 - 13 więc też ok. Zawory w porządku. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo regulacja zaworów w tym silniku to dla mnie nowość. Sprawdzałem luzy zaworowe tak, że po ustawieniu punktu na kole zamachowym na literze T sprawdzałem wydechowe na 1 i 3 i dolotowe na 1 i 2. Potem po pełnym obrocie wydechowe na 2 i 4 i dolot na 3 i 4. Tak się robi? Wyjąłem sterownik i żadnych przerw nie znalazłem. Tyrystory są dobre. Przynajmniej mierząc je bez napięcia. Ale jedyne co przychodzi mi do głowy to sterownik. A może jeszcze gdzieś szukać. Kilka razy zdarzyło się, że na chodząc na wolnych obrotach, na sekundę palił na wszystkich cylindrach. Aaaaa jeszcze sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczach. Na pierwszym pływało między 6 - 8 v ac, na drugim 1-2 v ac na trzecim 3-6 v ac. Miał ktoś podobny przypadek? Co jeszcze sprawdzić zanim kupię sterownik?
eve1988 - 13-07-2014, 19:35
ja bym jeszcze napiecie na wtyczkach od wtryskow sprawdzil (w kierunku ecu) moze gdzies jest przerwa w wiazce.
wtryskiwacze zamieniales miejscami?
jarolissimus - 13-07-2014, 19:37
Napięcie właśnie sprawdzałem ale nie mam serwisówki i nie wiem jakie dokładnie powinno być. Wtryskiwacze zamieniałem miejscami i nic to nie zmieniło.
eve1988 - 13-07-2014, 20:17
wiec pewnie problem lezy w wiazce (przerwany kabelek) lub wlasnie w ecu.
napiecia prawidlowego nie znam, ale na forum uzytkownicy pewnie wiedzą jakie byc powinno.
pomijajac to wszystko check sie nie swieci?
jarolissimus - 13-07-2014, 20:20
Przerwy na przewodach raczej nie ma bo napięcie cały czas jest takie samo. Też myślę, że ecu ale dla pewności wolałbym sprawdzić napięcia na wtryskach. Check nie świeci. Może to dodatkowa oznaka tego, że padł?
eve1988 - 13-07-2014, 20:32
a to on sie w ogole nie zapala u ciebie po przekreceniu na zaplon?
jarolissimus - 13-07-2014, 22:17
Po włączeniu zapłonu check zapala się na chwilę i gaśnie. Jakby wszystko było ok.
plecho1 - 13-07-2014, 22:39
Wtryski zasilane są napięciem 12V a sterowane są masą czyli jak włączysz na zapłon to na jednym konektorze na wszystkich wtryskach powinno pojawić się +12V a na drugim masa powinna się pojawiać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Czy zasilenie wtrysków działa poprawnie najłatwiej sprawdzić za pomocą diody led na 12V lub zwykłej diody led z dolutowanym rezystorem około 1k ohm do jednej z nóżek diody. Taką diodę podłączasz równolegle do wtryskiwacza oczywiście właściwą polaryzacją i jeśli zasilenie jego jest ok, to dioda powinna mrugać tak samo jak pracuje wtryskiwacz. Jeśli +12V dochodzi do wtryskiwacza a dioda nie mruga to oznacza, że ECU nie podaje masy na wtryskiwacz.
jarolissimus - 13-07-2014, 22:44
Piękne dzięki Jutro będę sprawdzać.
[ Dodano: 14-07-2014, 22:10 ]
No i lipa. Sprawdzałem diodą i sterowanie wtryskiwaczem jest takie samo jak na pozostałych cylindrach. Dziś w ciągu kilku minut pracy silnika kilka razy, na kilka sekund pracował na tym cylindrze. Ostatnio na zimnym silniku sprawdzałem zawory. Minimalnie zwiększyłem przerwę na dolocie. Jutro go odpalę i jak się w miarę nagrzeje to jeszcze raz sprawdzę zawory. Bo już nie mam pomysłu Może ktoś podrzucić link do opisu regulacji zaworów?
[ Dodano: 22-07-2014, 10:06 ]
Jednak był walnięty ecu tylko zapomniałem podłączyć jeden przewód od podciśnienia. Dzięki za pomoc.
|
|
|