To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID-brak mocy, problemy z silnikiem

piwo76 - 14-07-2014, 08:52
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID-brak mocy, problemy z silnikiem
Witam.Posiadam Lancera X Sportback 2.0 DID kod silnika BWC.W aucie brakuje mocy przy 90 km/h.Po wyłączeniu kluczyka i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy przyspiesza ale tylko do 90.Wymieniony został przepływomierz,turbina z regulatorem ciśnienia doładowania oraz czujnik ciśnienia doładowania.VCDS zarejestrował błąd P0299.
Mam pytanie czy ciśnienie w kolektorze powinno się zmieniać i to samo dotyczy przepustnicy czy wartości powinny się zmieniać dodaj gazu bo u mnie wartości są stałe


Poniedziałek,14,Lipiec,2014,08:23:15:43596
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows
Wersja VCDS: AKP 12.12.2.0
Wersja danych: 20140607


VIN: Numer rejestracyjny: LANCER.



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Dane z ramki zamrożonej dla adresu 7E8
PID02 Dla tego błędu zapisano dane w ramce zamrożonej: P0299
PID04 Obliczona wartość obciążenia: 99.2 %
PID05 Temperatura płynu chłodzącego: 73 *C
PID11 Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 111 kPa abs
PID12 Obroty silnika: 2548 /min
PID13 Prędkość pojazdu: 86 km/h
PID15 Temeratura powietrza zasysanego: 34 *C
PID16 Ilość powietrza zasysanego: 120.78 g/s
PID17 Czujnik położenia przepustnicy: 9.4 %

Może ktoś miał to samo.Z góry dzięki za jakąkolwiek analizę


rolnikon - 14-07-2014, 14:33

posprawdza szczelność dolotu, wężyków podciśnienia, rurek od IC
jak to nie pomoże to trzeba byłoby sprawdzić turbo

piwo76 - 14-07-2014, 17:06

turbo chyba ok bo sprawdzałem na dwuch różnych turbinach ten sam błąd.
Dodam jeszcze że czujnik położenia przepustnicy jest ciągle otwarty na 94% raczej nie powinno tak być,po drugie ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi 107 i tez się nie zmienia chyba powinno

mjsystem - 14-07-2014, 17:11

piwo76 napisał/a:
Dodam jeszcze że czujnik położenia przepustnicy jest ciągle otwarty na 94% raczej nie powinno tak być,po drugie ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi 107 i tez się nie zmienia chyba powinno

Może znalazłeś przyczynę. W wielu markach i przypadkach to te czujniki są winne wszystkim objawom. Czujnik tego, czujnik tamtego. Słysze to na okrągło... :?

piwo76 - 15-07-2014, 20:12

ale dno.Maminne pytanie-czy wszystkie 2.0 did miały DPF i gdzie był on podłączony.Bo u mnie nie wychodzą żadne rurki z niego.A z tego co się orientuje to powinien być podłączony do jakiegoś czujnika różnicy ciśnień,chyba że nie wszystkie miały auto z 2011 roku.jeszcze jedno z lewej strony komory silnika przed sterowaniem abs jest luźna 3pinowa szara wtyczka od czego to jest?
Arczi89 - 15-07-2014, 20:18

Mój też fabrycznie nie miał dpf. Nie wszystkie miały ;)
piwo76 - 15-07-2014, 20:30

to ok.Auto powypadkowe kto wie co tam robił ktoś dziwnego może sam usunął,trzeba by w serwisie sprawdzić jak zjechał z taśmy.
a ta szara wtyczka to luźna ma być??
Autko ok tylko mocy brak na miasto ok szybciej się nie jeździ ale po za to lipa

tyku - 15-07-2014, 20:35

piwo76, Za to kolor ładny :wink:
Jak go kupowałeś to nim nie jeździłeś, czy Ci się wysypał :?:

Arczi89 - 15-07-2014, 20:37

U mnie wtyczka też jest luźna (poszedłem sprawdzić). Może przeznaczona do jakiejś bogatszej wersji ;)
piwo76 - 15-07-2014, 20:39

Kupywałem to check sie palił.Gość zapewniał ze to tylko zawór regulacji turbiny.Turbina z zaworem wymieniona i zonk auto nie jeździ znaczy leci tylko po 90 długo sie dalej rozpędza

[ Dodano: 15-07-2014, 20:40 ]
dzięki Arczi89 punkt dla ciebie

Arczi89 - 15-07-2014, 20:43

Ogólnie to jakbyś potrzebował, żeby sprawdzić wtyczki czy porównać zachowanie to pisz ;)
Jak zrobisz autko to odczujesz przyrost mocy ;)

Bardzo fajnie się jeździ na jego momencie obrotowym ;)

piwo76 - 15-07-2014, 20:44

Było cos robione-bo halogenów nie miał a przełącznik jest w manetce,halogeny oczywiście juz dołożyłem.Więc zastanawiam sie czy jeszcze czegoś nie pomineli artyści składacze

[ Dodano: 15-07-2014, 20:48 ]
wiem że fajnie-bo jak bład wykasuje podczas jazdy to leci chwile dalej i przycinka znow

wiewioor - 15-07-2014, 22:20

piwo76 napisał/a:
trzeba by w serwisie sprawdzić jak zjechał z taśmy


Sam możesz sprawdzić:

http://japancars.ru/catalogs

piwo76 napisał/a:
Bo u mnie nie wychodzą żadne rurki z niego.


A powinny odchodzić 2 rurki.

piwo76 napisał/a:
Dodam jeszcze że czujnik położenia przepustnicy jest ciągle otwarty na 94% raczej nie powinno tak być

no raczej coś nie tak.

Sprawdź czy w tym modelu zamontowany jest zawór N75. Z racji tego że jednostka napędowa "wzięta" z VW a turbo Garetta GTB16, to prawdopodobne jest zainstalowanie takowego zaworu, który często odpowiada w niemieckich pojazdach za zamulanie właśnie przy prędkościach powyżej 100 km/h.

Ponadto jak wcześniej napisano sprawdź wszelkie węże od/do ICka

piwo76 - 16-07-2014, 12:26

wiewioor napisał/a:

piwo76 napisał/a:
Dodam jeszcze że czujnik położenia przepustnicy jest ciągle otwarty na 94% raczej nie powinno tak być

no raczej coś nie tak.

Sprawdzałem rekom.Przepustnica sie zamyka tylko przy gaszeniu na chwile
wiewioor napisał/a:
Sprawdź czy w tym modelu zamontowany jest zawór N75. Z racji tego że jednostka napędowa "wzięta" z VW a turbo Garetta GTB16, to prawdopodobne jest zainstalowanie takowego zaworu, który często odpowiada w niemieckich pojazdach za zamulanie właśnie przy prędkościach powyżej 100 km/h.

Mam taki zawór N75 musze go z kims sprawdzic na podmianke-sa jeszcze dwa inne zawory w necie znalazlem ze to tez N75 tylko inaczej wyglądaja jest wtyczka i dwa wyjscia a z tyłu jakas ruchoma część może one ciśnienie wyrównują.Bo akumulatora ciśnienia to w tym aucie chyba nie ma?
Węże sprawdzałem wzrokowo wygladają ok

wiewioor - 16-07-2014, 16:30

piwo76 napisał/a:
Mam taki zawór N75 musze go z kims sprawdzic na podmianke


Najlepiej by było.

piwo76 napisał/a:
sa jeszcze dwa inne zawory

Zapewne zawory N239 oraz N18.

Widzę że masz dostęp do VCDS`a więc możesz wykonać test zaworu N75. W trakcie jego wykonania zmieniać płynnie powinno się cięgno przy siłowniku turba. Jeśli tak nie ma to prawdopodobnie zawór, gdyż jak sam wskazujesz sama turbałka jest ok. Ale możesz to potwierdzić jeszcze wakunometrem bodajże. Jeśli nie ma przy teście podciśnienia to na 99% zawór N75.

piwo76 napisał/a:
Sprawdzałem rekom.Przepustnica sie zamyka tylko przy gaszeniu na chwile

Po analizie tak ma być. Prawidłowy schemat działania:

Cytat:
przepustnica na zgaszonym silniku jak i w czasie odpalania musi być cały czas otwarta czyli sztanga siłownika podciśnieniowego od przepustnicy musi być wysunięta z gruszki, podczas gaszenia silnika sztanga musi być wciągnięta do gruchy i wtedy przepustnica zamyka się na 3 sekundy - po tym czasie już jak silnik zgaśnie to sztanga powinna odbić do położenia spoczynkowego czyli ustawić przepustnicę w pozycji otwartej.


Jeśli się zamyka to znaczy że jest dobrze - dlatego N239 powinien być u Ciebie sprawny.

Dalej szukałbym przy "siedemdziesiątce piątce".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group