To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Perłowa Śliwka

chudy771 - 14-07-2014, 14:46
Temat postu: Perłowa Śliwka
Witam :D

Moja historia zaczęła się jakieś 5-6 lat temu, kiedy to przypadkiem na Allegro trafiłem na Galanta w kombi z beżowymi skórami i pseudo-drewnianym wnętrzem. Od tego zaczęło się przeglądanie forum MM, czytanie tematów, opisów samochodów. Wiedziałem, że takiego muszę mieć, koniecznie z silnikiem 2.5 V6. Rzeczywistość zweryfikowała marzenia i dwa lata temu do wyboru miałem Galanta z 1997r (dalej) i BMW E46 320d (bliżej) i niestety padło na bawarskiego diesela :)

Był to (za) długi i ciężki romans, pochłaniający zbyt duże worki pieniędzy. Biorąc pod uwagę fakt, że była to jedna z najbiedniejszych wersji z silnikiem diesela, który miał średnie opinie, zapadła decyzja o sprzedaży. Nie było warto inwestować w to padło (BMW nie rdzewieją? Yhy, przez próg pięść by mogła przejść). W maju tego roku sprzedałem E46 i zacząłem poszukiwania następcy. Szukałem czegoś nowszego, na początku rozglądałem się za Vectrami C, Signum, Octavia II, Superb, Alfa Romeo 159, Lancer X.

I znowu mnie wzięło na Galanta. Bo przecież lepiej wydać kilkanaście tyś mniej i mieć kasę na naprawy, doposażenie. Kryteria były bardzo wygórowane. Czarny Avance sedan w manualu z czarną, skórzaną tapicerką. Realia znowu skorygowały plany i tak o to kupiłem..

Fioletowego Avance'a w sedanie i bez skóry.

Coś więcej o aucie:
Rok produkcji: 2002r
Pierwsza rejestracja: 09/2003r
Przebieg: 146000
Kolor: Fioletowa perła T08C

Wyposażenie:
- Okropne felgi 15" z okropnymi zimowymi oponami
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
- Klimatronik
- Tempomat
- Składane lusterka (często występowały?)

Poprzedni właściciel wymienił rozrząd przy przebiegu 120tyś, zrobił porządnie nadkola oraz pełną konserwację podwozia. Do auta dostałem również łączniki stabilizatora.

Po zakupie zrobiłem:
- Wymiana oleju (LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40), płukanka (LIQUI MOLY Engine Flush) i filtr oleju
- Wymiana pompy paliwa (Hart) i filtra paliwa
- Wymiana łączników stabilizatora (TRW)
- Odbój amortyzatora prawy przód
- Amortyzatory tył + odboje + osłony (Monroe ReFlex)
- Reanimacja krańcówek drzwi
- Reanimacja anteny elektrycznej - obeszło się bez wymiany bata

151786km:
- Montaż instalacji LPG (sterownik LPG TECH, reduktor KME GOLD, wtryski Barracuda)

153571km:
- Przegląd po 1tys km instalacji LPG

158000km:
- Wymiana oleju i filtra oleju

161700km:
- Wymiana filtra powietrza i małej plecionki

165400km:
- Wymiana świec
- Regeneracja aparatu zapłonowego
- Czyszczenie zbiornika paliwa
- Wymiana pompy paliwa

162130km:
- Przegląd po 10tys km instalacji LPG

173400km:
- Przegląd po 20tys km instalacji LPG
- Wymiana oleju i filtra oleju

176000km:
- wymiana klocków hamulcowych przód
- wymiana sprzęgiełka sprężarki klimatyzacji
- wyciek z dekielka skrzyni + wymiana oleju Elf Tranself NFJ 75W80

178300km:
- wymiana pasków osprzętu na Bando (zdjęte oryginały)
- wymiana rolki napinacza
- wymiana rozrządu z pompą wody i napinaczem + uszczelniacze
- wymiana sprzęgła
- wymiana tulei wahaczy
- wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa

183579km:
- Przegląd po 30tys km instalacji LPG

184200km:
- wymiana półosi lewej krótkiej

191247km:
- Wymiana klocków hamulcowych tył

Niestety, nadal dręczą mnie problemy. Pierwszym jest odpalanie - zależnie od humoru. Czasami od pyknięcia, a zazwyczaj trzeba kręcić 3-5 sekund. Zdarza się to praktycznie za każdym razem jak auto postoi minimum 20 minut, jeżeli przerwa jest krótsza to pali od strzała.

Poza tym trochę nierówna praca silnika (jak na moje) na wolnych obrotach, duże spalanie, zapach niedopalonej benzyny i czarna końcówka wydechu. Dobrze obstawiam, że to któraś sonda lambda? Brak CE, komputer nie wywala ponoć żadnych błędów..

Na koniec parę fotek, niekoniecznie super jakości, ale się poprawię:








Fragu - 14-07-2014, 14:54

Nooo piękna maszynka :) I kolega widzę CBY tak jak i ja :D


Szerokośći, bezawaryjności i zapraszam na forum regionalne kuj-pom :wink:

rothen - 14-07-2014, 14:56

baardzo dobry wybór, kolor musze przyznać ciekawy no i liczę na to, że celujesz w jakieś ładne (WIĘKSZE) felgi :)
demoniszcze - 14-07-2014, 16:00

W kuj-pom się robi coraz więcej Galantów ;) Fajny kolor! Co do ciężkiego palenia to pewnie standard, czyli Kable, Świece, Kopułka + Palec do wymiany... (chyba też pod niedomaganie tego układu możnaby podciągnąć nierówną prace na niskich obrotach??)
chudy771 - 14-07-2014, 16:14

Cytat:
baardzo dobry wybór, kolor musze przyznać ciekawy no i liczę na to, że celujesz w jakieś ładne (WIĘKSZE) felgi


Felgi, skóry, radio 2 din i pewnie coś tam jeszcze w praniu wyjdzie :)

demoniszcze napisał/a:
Co do ciężkiego palenia to pewnie standard, czyli Kable, Świece, Kopułka + Palec do wymiany... (chyba też pod niedomaganie tego układu możnaby podciągnąć nierówną prace na niskich obrotach??)

Świece i kable (chyba niebieskie NGK) wymienił poprzedni właściciel. W takim razie muszę sprawdzić kopułkę.

P.S. Nie pojawiasz się czasem w Solcu? Często widuję srebrnego kombi :)

demoniszcze - 14-07-2014, 16:52

Nie to nie ja, srebrnych chyba najwięcej ;)
Fragu - 14-07-2014, 16:55

demoniszcze napisał/a:
srebrnych chyba najwięcej


nooo :P

robertdg - 14-07-2014, 21:42

Gratulacje i zadowolenia ;-)
chudy771 napisał/a:
Wymiana pompy paliwa (Hart)
To już lepszy używany oryginał :P
chudy771 napisał/a:
Pierwszym jest odpalanie - zależnie od humoru. Czasami od pyknięcia, a zazwyczaj trzeba kręcić 3-5 sekund. Zdarza się to praktycznie za każdym razem jak auto postoi minimum 20 minut, jeżeli przerwa jest krótsza to pali od strzała.
Uzależnione od warunków, poziomu auta, etc :?:
chudy771 napisał/a:
Poza tym trochę nierówna praca silnika (jak na moje) na wolnych obrotach, duże spalanie, zapach niedopalonej benzyny i czarna końcówka wydechu. Dobrze obstawiam, że to któraś sonda lambda? Brak CE, komputer nie wywala ponoć żadnych błędów..
Wiećej konkretów, bo na starcie to kopułka, palec, świece, przewody, no i oczywiście kontrola parametrów rzeczywistych pracy sond (są 4 :P )
John24 - 14-07-2014, 22:45

Kolego gdzie go wyczailes i kiedy??
chudy771 - 15-07-2014, 01:28

robertdg napisał/a:
To już lepszy używany oryginał

Pompa wymieniona z nadzieją, że zacznie normalnie odpalać. Nadal mam poprzednią, jak ta padnie to wróci z powrotem najwyżej. :wink:

robertdg napisał/a:
Uzależnione od warunków, poziomu auta, etc


Pogoda nie ma znaczenia, czy upał, czy ulewa, zachowuje się tak samo. Poziom auta też raczej nie ma znaczenia, podlewaruję i sprawdzę czy coś to zmienia.

Postaram się jeszcze nagrać filmik jak to odpala i chodzi. Kopułkę też rozbiorę i zajrzę co tam się dzieje :)

John24 napisał/a:
Kolego gdzie go wyczailes i kiedy??

W połowie czerwca pojawił się na OLX/Tablica. Pomiędzy Brzeskiem, a Tarnowem. Po rozmowie z właścicielem stwierdziłem, że zaryzykuję podróż 600km w jedną stronę :P Z tego co mówił to wystawiał go już wcześniej (Luty) z dość wysoką ceną, jednak nikt nawet nie zadzwonił. Ja od razu jak go znalazłem to zadzwoniłem i zarezerwowałem

John24 - 16-07-2014, 18:07

Cytat:
W połowie czerwca pojawił się na OLX/Tablica. Pomiędzy Brzeskiem, a Tarnowem. Po rozmowie z właścicielem stwierdziłem, że zaryzykuję podróż 600km w jedną stronę Z tego co mówił to wystawiał go już wcześniej (Luty) z dość wysoką ceną, jednak nikt nawet nie zadzwonił. Ja od razu jak go znalazłem to zadzwoniłem i zarezerwowałem

Ktos mnie tutaj ubiegl :mrgreen:

chudy771 - 21-07-2014, 20:37

Problemów z odpalaniem ciąg dalszy...
Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa, dla pewności założony nawet zawór zwrotny - nic.
Świece, kable nowe
Teraz wymieniona kopułka i palec (obie rzeczy Blue Print). Zero zmian.. jakieś pomysły? :?

sveno - 21-07-2014, 21:37

jak już zapali to silnik pracuje równo?
Podstawa to sprawdzić błędy ECU.
Jeżeli tam wszystko ok to pomiar kompresji na cylindrach.

chudy771 - 21-07-2014, 22:20

Jak zapali to jest ok. Po wymianie kopułki i palca znacznie się poprawiło. W szczególności brak drgań podczas przyspieszania i szarpania po puszczeniu gazu.

Błędów ECU brak, z ABSa wyszły błędy 13, 14, 15, 21, 22

Chyba zostaje tylko pomiar kompresji..

WreX - 21-07-2014, 22:46

chudy771 napisał/a:
Jak zapali to jest ok. Po wymianie kopułki i palca znacznie się poprawiło. W szczególności brak drgań podczas przyspieszania i szarpania po puszczeniu gazu.


A może sam aparat zapłonowy coś nie działa? skoro mówisz, że po zmianie palca rozdzielacza i kopułki coś sie zmieniło ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group